infa.lt

Sankcijų poveikis: Rusija pradeda išmontuoti reaktyvinius lėktuvus dalims

11 rugpjūčio
06:50 2022
Aeroflot lėktuvas

Regis Duvignau / Reuters

Rusijos oro linijų bendrovės, įskaitant valstybės kontroliuojamą „Aeroflot”, išmontuoja reaktyvinius lėktuvus, kad užsitikrintų atsargines dalis, kurių nebegali įsigyti užsienyje dėl Vakarų sankcijų, agentūrai „Reuters” pranešė keturi šaltiniai iš šios pramonės šakos, rašo Euractiv..

Šie veiksmai atitinka birželio mėn. Rusijos vyriausybės pateiktą rekomendaciją oro transporto bendrovėms naudoti kai kuriuos lėktuvus dalims, kad būtų užtikrinta, jog likusieji užsienyje pagaminti lėktuvai galės skraidyti bent iki 2025 m.

Sankcijos, įvestos Rusijai po to, kai ji vasario pabaigoje pasiuntė savo karius į Ukrainą, neleido jos oro transporto bendrovėms įsigyti atsarginių dalių ar atlikti techninės priežiūros Vakaruose.

Aviacijos ekspertai yra sakę, kad Rusijos oro linijų bendrovės greičiausiai pradės imti dalis iš savo lėktuvų, kad jie būtų tinkami skraidyti, tai yra pirmieji akivaizdūs pavyzdžiai.

Vienas su šiuo klausimu susipažinęs šaltinis teigė, kad šiuo metu mažiausiai vienas Rusijoje pagamintas lėktuvas „Sukhoi Superjet 100” ir „Airbus A350”, kuriuos eksploatuoja „Aeroflot”, yra įšaldyti ir išmontuojami.

Šaltinis nesutiko būti įvardytas dėl šio klausimo jautrumo. Jis teigė, kad „Airbus A350” yra beveik naujas.

Didžiąją dalį Rusijos orlaivių parko sudaro vakarietiški keleiviniai lėktuvai.

Įranga buvo paimta iš poros „Aeroflot” lėktuvų „Boeing 737” ir „Airbus A320”, nes vežėjui reikia daugiau šių modelių atsarginių dalių kitiems „Boeing 737” ir „Airbus A320” lėktuvams, pasakojo šaltinis.

Rusijos transporto ministerija ir „Aeroflot” neatsakė į prašymus pateikti komentarus.

Laiko klausimas

Rusijoje surinkti „Sukhoi Superjet” lėktuvai taip pat labai priklauso nuo užsienio dalių. Iš vieno „Superjet” jau buvo išimtas variklis, kad kitas „Superjet” galėtų toliau skraidyti, sakė pirmasis šaltinis.

Be abejo, varikliai dažnai keičiami tarp lėktuvų ir paprastai tiekiami pagal atskiras sutartis, sakė pramonės ekspertai. Jie nelaikomi pagrindinio lėktuvo korpuso dalimi.

Vakarų aviacijos pramonės šaltinis teigė, kad „tik laiko klausimas”, kada Rusijoje pagaminti lėktuvai bus kanibalizuoti.

Naujesnių kartų lėktuvuose – A320neo, A350 ir „Boeing 737 MAX” bei 787 – įdiegtos technologijos, kurias reikia nuolat atnaujinti.

Vakarų šaltiniai teigė, kad per vienerius metus nuo sankcijų įsigaliojimo bus „iššūkis” išlaikyti modernius reaktyvinius lėktuvus net ir labai išvystytai ir kompetentingai Rusijos inžinerinei bazei.

Praktika, kai išimamos dalys, kad kitas lėktuvas toliau skraidytų, paprastai vadinama nebenaudojamų lėktuvų pavertimu „kalėdinėmis eglutėmis”. Nors ir palyginti retai, tai dažniausiai susiję su finansiniais sunkumais ir niekada nebuvo tokio masto, kaip Rusijoje prognozuojami plataus masto pertvarkymai, kuriais siekiama pašalinti sankcijų poveikį.

Lėktuvai gali būti vėl pradėti eksploatuoti, jei išimtos dalys bus grąžintos atgal, nors tai nebūtinai leistų atkurti atsekamumą, kurio reikia, kad lėktuvai vėl galėtų patekti į pasaulines rinkas.

Daugelio dalių eksploatavimo laikas yra ribotas ir jas reikia registruoti.

Beveik 80 % „Aeroflot” lėktuvų parko sudaro „Boeing” ir „Airbus” – praėjusių metų pabaigoje, remiantis naujausiais turimais duomenimis, bendrovė turėjo 134 „Boeing” ir 146 „Airbus”, taip pat beveik 80 Rusijoje pagamintų lėktuvų „Sukhoi Superjet-100”.

Remiantis „Reuters” skaičiavimais, atliktais remiantis „Flightradar24” duomenimis, maždaug 50 „Aeroflot” lėktuvų – arba 15 % lėktuvų parko, įskaitant dėl sankcijų įstrigusius lėktuvus – nepakilo nuo liepos pabaigos.

Trys iš septynių „Aeroflot” naudojamų „Airbus A350” lėktuvų, įskaitant vieną, kuris dabar naudojamas dalims, nekilo maždaug tris mėnesius, rodo „Flightradar24” duomenys.

Rusijos vežėjai dėl Vakarų sankcijų skraido mažiau maršrutų, o tai reiškia, kad yra nenaudojamų reaktyvinių lėktuvų, kuriuos galima išardyti, sakė antrasis pramonės šaltinis.

„Vakarų gamintojai supranta, kad beveik visi „Superjet” yra eksploatuojami Rusijoje”, – sakė aviacijos analitinio centro „Aviaport” vadovas Olegas Pantelejevas. „Galima tiesiog nustoti gaminti ir siųsti atsargines dalis – ir tai pakenks”.

Demontavimas

Rusijos aviacijos pramonės plėtros plane iki 2030 m. apskaičiuota, kad Rusija gali susidurti su didžiausiais iššūkiais, susijusiais su A350 ir „Bombardier” Q serijos lėktuvais, nes jų techninė priežiūra atliekama užsienyje.

Rusijos vyriausybės patarimuose numatyta „iš dalies išmontuoti tam tikrą lėktuvų parko dalį”, todėl iki 2025 m. pabaigos būtų galima išlaikyti du trečdalius užsienyje gamintų orlaivių parko.

Pagrindinis iššūkis bus variklių ir sudėtingos elektroninės įrangos palaikymas darbinėje būklėje, sakė Pantelejevas.

„Bus sunku jas suremontuoti”, – sakė jis.

Bendrovės „Aeroflot”, kadaise buvusios tarp geriausių pasaulio oro linijų bendrovių, o dabar priklausomos nuo valstybės paramos, srautas antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 22 proc.

Tikėtina, kad tiekimas iš šalių, kurios nėra įvedusios sankcijų Rusijai, nepadės, nes Azijos ir Artimųjų Rytų bendrovės baiminasi, kad Vakarų šalių vyriausybės gali joms taikyti antrines sankcijas, teigė šaltiniai.

„Kiekviena atskira dalis turi savo (unikalų) numerį, ir jei dokumentuose galutiniu pirkėju bus nurodyta Rusijos oro transporto bendrovė, niekas nesutiks tiekti – nei Kinija, nei Dubajus”, – sakė pirmasis šaltinis ir pridūrė, kad visos dalys turi būti žinomos „Boeing” ir „Airbus” prieš jas tiekiant galutiniam vartotojui.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 176

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Vakarų debilai valdžioje pasapnavo, kad gali nugalėti Rusiją, atsibudę pamąstė savo debiliškomis smegenimis, kad gerai...

Kas sugeba - daro. Kas nesugeba - vadovauja. Kas nesugeba vadovauti - moko....

Kryti i bedugne - sustabdyti neimanoma!...

salys mandagiai ju taip ir nepasiunte?...

ir reikejo daryti,kada valdei!...

LB

dėl tavęs šiek tiek pamažinsim....