infa.lt

PRICER.LT: Maisto kainos renkasi kilimą

07 gegužės
18:57 2024

prekybos centras

Iš tikrųjų kainos nieko nesirenka, taip nusprendžia verslas, nes mato, kad vartotojas moka toliau, tai kodėl nekelti. Velykinis atsikvėpimas pirkėjui buvo duotas – dabar pats laikas kainoms judėti aukštyn.

Ir, nors visi pilni džiaugsmo, kad infliacija, palyginus su praeitais metais yra žemesnė, bet  po Velykų PricerLT pigiausių maisto prekių krepšelio kainos auga, o PricerLT populiarių ir gerai žinomų prekių krepšelio kainos lieka panašiame lygyje. Bet apie viską iš eilės.

2024 metų balandžio fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad:

pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2024 kovo mėnesiu brango +0,86Eur (+1,3%), ir buvo -15,03Eur (-18,8%) pigesnis, nei praeitų metų balandžio mėnesį. Bet, jeigu lygintume su prieškariniu 2021 balandžiu, krepšelis yra +9,30EUR (+16,7%) brangesnis.

2024 metų balandžio mėnesio Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas

  1. Maxima didina krepšelio kainą + 3,19 Eur ir lieka pirmoje vietoje
  2. Lidl didina kainą + 0,28 Eur ir lieka antroje vietoje
  3. Barbora didina kainas + 0,96 Eur ir lieka trečioje vietoje
  4. Norfa mažina krepšelio kainą – 2,17 Eur ir kyla į ketvirtą vietą
  5. e-Rimi didina kainas + 1,32 Eur ir krenta į penktą vietą
  6. IKI didina krepšelio kainą  + 1,72 Eur ir kyla į šeštą vietą
  7. Rimi didina kainą + 2,56 Eur ir atsistoja septintoje vietoje
  8. Last Mile (IKI internetinė parduotuvė) mažina kainas -0,98 Eur ir lieka aštuntoje vietoje

Skirtumas tarp pigiausio (Maxima) ir brangiausio (IKI internetinė parduotuvė) krepšelio yra 19,66 Eur arba 35,3 procento.

Populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų 2024 balandžio mėnesio analizė rodo, kad:

lyginant su 2024 kovo mėnesiu kainos krenta – 0,07 Eur (- 0,1%), 2024 balandžio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo – 1,66 Eur (- 2,7%) mažesnė už 2023 balandžio mėnesio krepšelį.

Ir, jeigu pigiausių prekių krepšelis, palyginus su prieškariniu 2021 balandžiu, yra 9,30 Eur (16,7%) brangesnis, tai populiarių ir gerai žinomų prekių krepšelis brango 18,90 Eur arba 46,6 proc.

2024 metų balandžio mėnesio Pricer.lt žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitingas

  1. Norfa didina kainas + 0,62 Eur ir lieka pirmoje vietoje
  2. Barbora mažina kainas – 0,20 Eur ir lieka antroje vietoje
  3. e-Rimi mažina krepšelio kainą – 0,27 Eur ir kyla į trečią vietą
  4. Maxima mažina kainas – 0,90 Eur ir atsistoja į ketvirtą vietą
  5. Rimi didina kainą + 0,50 Eur ir atsiranda penktoje reitingo vietoje
  6. Last Mile (IKI elektroninė parduotuvė) mažina kainą – 0,24 Eur ir atsistoja šeštoje vietoje
  7. IKI nekeičia kainos ir krenta į septintą vietą

Skirtumas tarp pigiausio (Norfa) ir brangiausio (IKI) žinomų prekių ženklų krepšelių – 5,67 Eur arba 10,2 procento

Prekės

Iš Pricer.LT stebimų 52 prekių kainų brango 11 prekių, pigo 41.

Iš viso reikšmingai (10 procentų ir daugiau) brangsta 4 prekės iš 52 stebimų.

Labiausiai brangusios prekės –  pigiausios pomidorų sultys, pigiausi ryžiai, pigiausia virta dešra, Dvaro kefyras.

Pigo 41 prekė, reikšmingai (daugiau nei 10%) – 25: pigiausia malta kava,  pigiausias jogurtas, pigiausia biri juodoji arbata, saulėgrąžų aliejus, pigiausia juoda duona, pigiausia jūros lydekos filė, pigiausi pomidorai, bananai, pigiausi grietinė, pigiausias fermentinis sūris.

Kiauliena

Kiaulienos kaina krenta – 8,9% lyginant su praeitais metais. Jeigu žiūrėtume 2024 metų dinamiką, tai nuo metų pradžios kainos pakilo prieš Velykas ir dabar lieka viename lygyje.

Vištiena

Vištienos kainos išlieka stabilios, 3,8% mažesnės nei 2023 metais.

Pienas ir pieno produktai

Su pienu toliau įdomu. Nors ES supirkimo kainos nukrito -8% palyginus su praeitais metais, Lietuvoje jos kyla 11 procentų, tačiau jos vis vien mažesnės nei ES vidurkis apie 15 proc.

Bet kokiu atveju Lietuvoje pieno produktų kainos iš lėto mažėja, nors atskiri prekių ženklai ir bando jas kelti.

Bus įdomu pasižiūrėti į situaciją vasarą, kai bus didesni primilžiai ir kaip verslas dalinsis savo pelnais su pirkėjais.

Ko galime tikėtis artimiausiu metu?

Pasižiūrėjus pirmo ketvirčio maisto prekybos rezultatus ir prekybininkų elgesį su kainomis, matosi, kad prekybos pagyvėjimą verslininkai suvokė kaip pirkėjų optimizmą.

Bet čia viso labo kalendorinis rezultatyvumas – papildoma vasario diena vasarį davė 3 procentinių punktų augimą, kaip ir kokius 5-6 augimo procentinius punktus davė į kovą „pabėgusios“ Velykos.

Be to gali būti, kad augimą praradusi maitinimo veikla taip pat pamėtėjo klientų maisto prekybininkams.

Maisto prekybai trinktelėjo sugrįžęs PVM ir matosi, kad velykinio bumo pas juos nepasijuto, o balandį gali padėti tik geras oras.

PAREMSIU? - ar infa.lt darbas reikalingas? Nuspręsti galite tik jūs.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 70

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Apklausa

Ar dalyvausite antrajame prezidento rinkimų ture?


  • Ne, nematau prasmės (56%, 35 balsavo)
  • Taip, būtinai (30%, 19 balsavo)
  • Nežinau, dar neapsisprendžiau (14%, 9 balsavo)

Viso balsavo: 63
Pradėta - 2024-05-15 @ 12:45
Pabaiga - 2024-05-19 @ 12:45

Leidžiama ... Leidžiama ...

fetišizmo apraiška...

Jūs apkaltinote autorę esant rusų agente, arba kaip minimum esant rusų įtakoje ir transliuojant rusų...

Jūs kliedite. Į klausimą neatsakėte, tačiau nepamiršote apkaltinti tuo kuo pati esate :) Kur ir...

Maidano scenarijus. Taip Gruzija atiduodama Rusijai…...

Dar dviejų spalvų apatinius…....

Sprendžiant iš to, kad tuos žmones, kurie nesutinka su visuotine antivertybine propaganda, vadinate esant rusų...

Tą ir norėjau pasakyti, kad Europos sąjunga turi būti apvalyta nuo iškreiptų eurovizinių antivertybių ir...