Įvardijo pagrindinį žodį, moksleivių vartojamą pandemijos metu
Oksfordo universitetui priklausančios leidyklos „Oxford University Press“ tyrėjai žodį „nerimas“ pavadino pagrindine 2021 m. vaikų įvardinta sąvoka.
Mokinių žodyno susidariusio pandemijos įtakoje tyrimai buvo skirti vaikų psichologinei gerovei ir komfortui ištirti. Maždaug aštuonių tūkstančių trečios–devintos klasės mokinių buvo paprašyta pasirinkti tinkamiausius žodžius, kuriais jie apibūdintų savo psichologinę būseną ir gyvenimą izoliacijos metu.
„Susirūpinę dėl Covid-19 poveikio vaikų švietimui ir didėjančio suvokimo, kad vaikų psichinė sveikata yra pagrindinė problema namuose ir mokykloje, 2021 m. tyrimo tema pasirinkome psichologinę gerovę“, – sakė Helen Freeman. Oxford University Press direktorė ikimokyklinio ir namų mokymo klausimais.
Tyrimo rezultatai parodė, kad daugiau nei kas penktas mokinys (21 proc.) pripažino, kad žodis „nerimas“ tiksliausiai apibūdina jų psichologinę būseną per pastaruosius metus, po to seka „iššūkis“ – 19 proc., ir „izoliacija“ – 14 proc. Tačiau „gerovė“ ir „tvirtybė“ irgi buvo svarbūs žodžiai, rodantys vaikų požiūrį į pastarojo meto iššūkius.
Ekspertai teigė, kad rezultatai pabrėžia neigiamą izoliacijos ir mokyklų uždarymo poveikį vaikų psichikai, taip pat „gyvybiškai svarbų mokyklos vaidmenį vaikų gyvenime, kai kalbama apie saviraišką, mokymąsi ir vidinę gerovę“.
Tyrėjai taip pat apklausė mokytojus iš 85 mokyklų apie žodžius, kuriuos jie dažniausiai naudoja kalbėdami su vaikais apie pandemiją ir izoliaciją. Atsakydami į šį klausimą 31% mokytojų prisipažino, kad žodį „tvirtybė“ naudojo dažniausiai. Antras dažniausiai vartojamas žodis buvo „iššūkis“, po to – „gerovė“.
„Išvados rodo, kokią didelę įtaką darome vaikams, kai pasakojame apie tai, kas vyksta pasaulyje. Suaugę turime žinoti, kad kalba, kurią naudojame bendraudami su vaikais, gali labai paveikti jų psichologinę būseną ir vidinį komfortą”, – teigia Freeman.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis