Prie Vokietijos, Italijos ir Lenkijos, prieštaraujančių ES pasiūlymui nuo 2035 m. de facto uždrausti benzininius ir dyzelinius automobilius, prisijungė ir Bulgarija, pagrindiniu tokio sprendimo veiksniu įvardijusi neturtingus šalies piliečius, praneša „Euractiv” leidinys.
„Šaliai opiausi klausimai, susiję su transporto sektoriaus anglies dioksido išmetimo mažinimu, tebėra santykinai didelė elektromobilių kaina, atsižvelgiant į itin mažas šalies gyventojų pajamas, taip pat išvystytos įkrovimo infrastruktūros nebuvimas”, – sakė Bulgarijos vyriausybės atstovai „EURACTIV Bulgaria”.
Bulgarijoje nėra automobilių surinkimo gamyklų, tačiau automobilių sektorius yra gana gerai išvystytas, jame gaminami komponentai, kabeliai ir automobilių programinė įranga, o bendra pramonės apyvarta siekia 6,5 mlrd. eurų arba 8% šalies BVP.
Tuo pat metu Bulgarijos galimybės pakeisti vidaus degimo varikliais varomus automobilius elektriniais yra labai ribotos.
Nors Vokietijos investuotojų remiamas projektas statyti elektromobilių gamyklą Bulgarijos šiaurėje jau įgyvendinamas, kol kas neaišku, kada gamykla pradės elektromobilių gamybą.
Daugumai bulgarų įsigyti naują automobilį yra neįmanoma misija.
Bulgarai automobiliais naudojasi vidutiniškai 19 metų – tai didžiausias rodiklis ES. Bulgarai taip pat perka gerokai senesnius automobilius, o ne naujus, kurių dauguma importuojami iš Vokietijos ir Italijos.
„Atsižvelgimas į kiekvienos ES valstybės narės nacionalinius ypatumus, įskaitant didelius gyventojų perkamosios galios ir naujų automobilių įperkamumo skirtumus, išlieka mūsų šalies prioritetu, ir, deja, nemanome, kad pasiūlytame kompromisiniame tekste į šias aplinkybes pakankamai atsižvelgiama”, – teigia Vyriausybė.
Bulgarijos susirūpinimas taip pat susijęs su numatomu naudotų automobilių importo iš turtingesnių valstybių narių padidėjimu dėl naftos variklių pakeitimo elektrifikuotais. Prognozuojama, kad Bulgarijoje seni automobiliai bus parduodami dar pigiau.
„Dėl to bendra automobilių parko būklė tokiose šalyse kaip Bulgarija, užuot pagerėjusi, gali pasiekti priešingą efektą. Tas pats pasakytina ir apie atmosferos švarumą”, – priduria vyriausybė.
„Aplinkos apsauga neturėtų lemti galimo transporto priemonių saugumo sumažėjimo”, – teigia jie.
Kitas svarbus veiksnys Bulgarijai yra technologinis neutralumas – esminis dalykas Vokietijai.
„Mes pripažįstame svarbų alternatyvių degalų, įskaitant biodegalus (įskaitant biometaną), vaidmenį ribojant kelių transporto išmetamų teršalų kiekį. Šiuo atžvilgiu Bulgarija pasisako už tai, kad būtų atsižvelgta į panašiais degalais varomų transporto priemonių, įskaitant hibridines transporto priemones, vaidmenį”, – teigė vyriausybė Sofijoje
Bulgarijos teigimu, atsinaujinančiųjų degalų naudojimo pripažinimas suteiks gamintojams reikiamą lankstumą, kad jie galėtų pereiti prie elektrifikavimo neprisiimdami komercinės rizikos, padės išvengti situacijų, kai trūksta įperkamų transporto priemonių, ir leis dalių ir komponentų gamintojams prisitaikyti prie naujų technologijų.
Bulgarija primygtinai reikalauja, kad būtų numatytos veiksmingos paskatos diegti nulinės ir mažos taršos transporto priemones, taip pat priemonės, kuriomis būtų įveikti kainų skirtumai, lyginant su įprastais automobiliais.
Vyriausybė teigia, kad vartotojai nepasitiki tam tikromis mažo anglies dioksido kiekio technologijų rūšimis, ir siekia, kad būtų taikomos paskatos, skatinančios pirkti elektromobilius.
„ES teisės aktų pakeitimo projektuose atitinkamoje srityje keliami pernelyg ambicingi tikslai, kurie gali turėti neigiamų pasekmių, ypač esant dabartinei ekonomikos ir energetikos krizei, gamybos ir tiekimo problemoms, taip pat karo Ukrainoje poveikiui”, – pridūrė vyriausybės atstovas.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis