Vidaus degimo varikliu varomas transporto priemones ES bus leidžiama registruoti tik iki 2035 m., o vėliau bus galima registruoti tik elektrines transporto priemones be jokių išimčių ar pereinamųjų laikotarpių.
Reglamentas bus taikomas ir lengviesiems sunkvežimiams. Vokietijos leidinio „Handelsblatt” duomenimis, pasiūlymas netrukus bus patvirtintas Europos Parlamente ir ES Taryboje. Dėl spartesnio perėjimo prie elektrinių transporto priemonių Rytų Europoje darbo neteks apie 0,5 mln. žmonių.
Praėjusios savaitės pabaigoje ES Tarybos pirmininkas kitoms valstybėms narėms išsiuntė pasiūlymą su griežtomis sąlygomis, tarp kurių – jokių išimčių, ilgų pereinamųjų etapų ir nuolaidų sintetiniais degalais varomoms transporto priemonėms.
Tai reiškia, kad nuo 2035 m. Europos Sąjungoje nebus galima registruoti lengvųjų automobilių ir mažų sunkvežimių, kurių išmetamieji vamzdžiai skleidžia anglies dioksidą. Todėl vienintelės leistinos transporto priemonės bus elektromobiliai.
Be to, Europos Komisija kas dvejus metus vertins automobilių pramonei skirtas perkvalifikavimo priemones. Europos automobilių tiekėjų asociacijos (CLEPA) skaičiavimais, tai pirmiausia paveiks Rytų Europos šalis, kuriose bus sustabdyta vidaus degimo variklių gamyba, o darbuotojai neteks iki pusės milijono darbo vietų.
Norvegijos piliečiams naujoji priemonė kels mažiausiai rūpesčių. Šalis pirmauja pasaulyje pagal vienam gyventojui tenkančių elektromobilių skaičių. Per pastaruosius penkerius metus vidaus degimo varikliais varomų automobilių paklausa ten sumažėjo iki 8,2 proc. Draudimas parduoti transporto priemones su vidaus degimo varikliais turėtų būti įvestas 2025 m., tačiau panašu, kad šis tikslas bus pasiektas dar anksčiau.
Praėjusį rudenį naujoji Vokietijos vyriausybė pritarė įstatymo projektui, kuriuo siūloma radikaliausiai iš visų ES šalių spręsti transporto elektrifikavimo problemą – nuo 2030 m. visiškai uždrausti benzininių ir dyzelinių automobilių gamybą ir pardavimą. Visiškai įgyvendinus šią iniciatyvą, iki dešimtmečio pabaigos Vokietijos keliais turėtų važinėti ne mažiau kaip 15 mln. elektromobilių. Tai sudaro maždaug ketvirtadalį dabartinio transporto priemonių parko.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis
JEIGU pavyks sukurti normalų elektra varomą automobilį, tai bus pasiekta du pagrindiniai tikslai: bus sumažintos darbo vietos ir atsisakyta Rusijos naftos…
gal iki to laiko ir ES žlugs…
Klausimas kokiam kiekiui elektra varomų auto užteks būtinai reikalingų metalų? Spėju, kad el. auto turės daugiausiai kas dešimtas žmogus kuriam dabar priklauso koks nors automobilis.
Ir jeigu gyveni kokiam Užvarčių kaime, tai tau iki rajono centro tik 30 km. ir 600 metrų, iš jų apie 5 ar 6 km. žvyrkeliu. Iš vakaro išėjus nei rytas neišauštų ir būtum vietoj. Žavu.