infa.lt

Baudas už automobilių dūmijimą norima atidėti iki sekančio karto

19 balandžio
06:50 2024

Automobilių srautas

Seimas pradėjo svarstyti du Administracinių nusižengimų kodekso keitimo projektus, kuriais siekiama švelninti administracinę atsakomybę už automobilių keliamą taršą keliuose. Projektus parlamento posėdyje pristatė Seimo nariai Algirdas Stončaitis ir Aistė Gedvilienė.

Šiuo metu už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, ar su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimą numatyta atsakomybė: asmenims – 100–300 eurų (už pakartotinį 300–500 eurų), juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų (už pakartotinį 600–900 eurų).

Abiem teikiamais projektais siūloma fiziniams asmenims nustatytą atsakomybę už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, papildyti švelnesne nuobaudos rūšimi – įspėjimu.

„Įspėjimu siekiama, kad asmuo daugiau nenusižengtų ir galėtų pasitaisyti. Jis skiriamas, kai asmuo nusižengia pirmą kartą, supranta savo nusižengimo esmę, gailisi dėl savo padaryto teisės pažeidimo arba yra kitokių jo kaltę švelninančių aplinkybių ir yra netikslinga taikyti griežtesnę poveikio priemonę“, − pažymi projekto iniciatorius, Seimo narys A. Stončaitis aiškinamajame rašte. Pasak jo, dažnu atveju transporto priemonės vairuotojas nežino, kad galimai daro pažeidimą, nes jo vairuojamas automobilis neišmeta matomų dūmų, o automobilio davikliai nerodo galimo gedimo.

Alternatyvaus projekto rengėja, Seimo narė A. Gedvilienė, pristatydama iniciatyvą dėl įspėjimo įteisinimo, tikino, kad 48 valandos tikrai nėra patogus laikas žmogui susitvarkyti automobilį, užsiregistruoti ir atlikti techninę jo apžiūrą. „Mūsų misija šiandien sumažinti įtampas visuomenėje, kad nebūtų žmonės gąsdinami, kad nebijotų, kad jų automobilis bus konfiskuotas, nes niekada tokio dalyko ir nebuvo siūloma teisės aktuose“, − teigė politikė Seimo posėdyje.

Seimas nuo šių metų pradžios aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams yra suteikęs teisę stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams, taip pat panaikinti motorinių transporto priemonių ir priekabų, kurių į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių reikalavimų, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

Pritarus projektams (Nr. XIVP-3626, Nr. XIVP-3628) po pateikimo, toliau jie bus svarstomi pagrindiniu paskirtame Teisės ir teisėtvarkos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti birželio 6 d.

Teisės departamento išvada:
Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, diskutuotina, ar projekto 2 straipsnyje nustatyta įstatymo įsigaliojimo data – „2024 m. gegužės 1 d.“ yra reali.

Siūlytume projekte numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą, kad būtų galima tinkamai jam pasirengti ir iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 150

Žymos:

Atsiliepimų 3

  1. Rrr    -  2024-04-19, 09:28

    Pirmą kartą įspėjimas, o toliau vėl baudos?

    Juridiniams asmenims – baudos iškart – kodėl? Kuo skiriasi tie žmonės?

    Akivaizdi ir perteklinė priemonė, visai nesusijusi su jokia tarša – juk krovininio transporto, dūmijančio kaip kaminai – jie nestabdys – kame klausimas?

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Akivaizdu,    -  2024-04-19, 10:37

    kad paciu sukurtos peklos vengiama verslo nurodymu! Juk,Lietuvoje ir po Baltijos salis dirbantys vilkikai,autobusai,traktoriai – visi iki vieno perdaryti i Euro 0,atjungiant ad blue ipurskima,isvedant lauk karterio dujas,vietoje regeneracijos. Eilini karta verslas nusiperka indulgencija,kaip ir TAC ir LTSA „patikras”. Na,o pensininku pasatelius – vistiek prismaugs,jei jau susiruose. Ne pirmu,tai antru bandymu.

    Atsakyti į šį komentarą
  3. TEIGIAMŲ POKYČIŲ NESIŪLO    -  2024-04-19, 15:00

    Aistės Gedvilienės įstatymo keitimo pasiūlymas:
    e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/11562a80f72e11ee97d7f4f65208a4ec?jfwid=-u1ksosflp
    Algirdo Stonšaičio įstatymo keitimo pasiūlymas:
    e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/3346c470f70f11ee97d7f4f65208a4ec?jfwid=-u1ksosfh5
    Abiem atvejais baudėjai dėl dūmingumo viršijimo gali pasirinkti: arba skirti įspėjimą arba baudą. Papildomai pirmasis pasiūlymas numato keisti automobilių konfiskavimo tvarką.

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Zmones balsuokime uz Vaitku ,jis vienintelis nori laisves ir nepriklausomybes Lietuvai!!...

Taip kliedėti nereikia daug proto turėti. Tokie patys ir valdžioje trinasi....

Orbanas yra tikras savo tautos ir blaivaus proto vyras. Šalin leftistus!...

Kad tik mokesciu uztektu apmoketi skolintu pinigu palukanas...

Lietuva ,megdziojanti vertybes tiesiog privalo isgerti karcia genderizmo taure...

MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 4, 5, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO...

„ewelina dobrowolska“ skaitoma kaip „ehuielina dobrohuiolska“. Ar kažkaip kitaip nežinomi simboliai lietuviškame tekste skaitomi?...