Kinija pradėjo eksploatuoti savo pirmąjį bepilotį žvalgybos laivą
Kinija sėkmingai baigė savo pirmojo autonominio jūrų žvalgybos laivo „Zhu Hai Yun” bandymus. Laivą valdo dirbtinis intelektas, yra nuotolinio valdymo galimybė ir įgulos kabina, jei laivas valdomas rankiniu būdu.
Tai pirmasis Kinijos robotizuotas laivas, kuriame yra dešimtys oro, antžeminių ir povandeninių dronų. Masiškai pradėjus eksploatuoti tokius laivus, KLR išplės savo jūrų ryšių kontrolę. Visos laivo sistemos yra suprojektuotos ir pagamintos Kinijoje, naudojant pačios Kinijos technologijas, o tai svarbu atsižvelgiant į sankcijų karą ir JAV bandymus apriboti Kinijos technologijų plėtrą.
„Zhu Hai Yun” pradėjo savo tarnybą sausio 12 d., pranešė „South China Morning Post”. Laivą pastatė valstybinė CSSC laivų statybos korporacija Šanchajuje. Ji pradėtas testuoti praėjusių metų gegužės mėnesį. Iki 2022 m. pabaigos buvo atliekami jo bandymai jūroje.
Valstybinė komisija nusprendė, kad laivas visiškai atitinka reikalavimus po paskutinio 12 valandų trukmės autonominio bandymo, kurio metu buvo paleidžiami ir iškeliami įvairūs bepiločiai orlaiviai. Didelės jutiklių ir palydovinių signalų gausos dėka dirbtinio intelekto valdomas laivas sėkmingai plaukė numatytu maršrutu, atlikdamas visus būtinus manevrus ir dronų treniruotes.
Šiais metais autonominės platformos kūrėjas – Guangdongo pietinė jūrų mokslo ir technologijų laboratorija (Zhuhai) – išbandys laivą atliekant įvairius tyrimus, įskaitant jūrų kartografavimą ir stebėjimus, patruliavimą jūroje ir mėginių ėmimą.
„Zhu Hai Yun” keliamoji galia – 2100 tonų. Jis yra 88,5 m ilgio ir 14 m pločio. Didžiausias laivo greitis – 18 mazgų, o kreiserinis – 13 mazgų.
CCTV praneša, kad laivo jėgainė, varomoji sistema, dirbtinio intelekto sistema ir daugialypės terpės dronų valdymo sistema yra pagamintos Kinijoje. Pasak valstybinio televizijos kanalo analitikų, pirmojo tokio Kinijos laivo pasirodymas įrodo, kad šalis pasiekė savarankiškumą tokiose technologijose kaip dirbtinio intelekto kūrimas, bepiločiai orlaiviai, transporto valdymo automatizavimas ir robotika.
Praėjusiais metais JAV bandė pirmoji pradėti eksploatuoti tokį bepilotį laivą, tačiau jis sugedo per pirmąją kelionę jūroje po to, kai buvo pradėtas eksploatuoti.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis