infa.lt

Kaip kompanijos-naujokės perrašo monopolistų žaidimo taisykles ir griauna žinomus prekių ženklus

08 liepos
07:30 2020

Kas pirmą kartą istorijoje privertė „Gillette“ sumažinti skutimosi peiliukų kainas? Kas kelis kartus sumažino kainas akinių rinkoje? O kas sunaikino čiužinių gamintojų kartelinį suokalbį? Visa tai pavyko mažoms įmonėms, nežinomiems startuoliams, kurie remiasi patogumu ir pigumu – kaip tik tuo, ko reikia naujai vartotojų kartai, rašo Forbes.

„Sakėte, kad norite geresnio skutimosi už mažesnę kainą? Atlikta”. Štai kaip atrodo pergalė. Paskelbtas kaip reklama per visą puslapį „New York Times“ ir „Wall Street Journal“ bei paskelbtas nuosavame tinklalapyje: „Jūs sakėte, kad mūsų peiliukų kainos yra brangokos, ir mes jus išgirdome“.

Monopolininkas, Beveik šimtą metų mėgavęsis precendento neturinčia 50–60% pelno marža segmente, iškėlė baltą vėliavą. 2017 m. pirmą kartą per savo istoriją „Gillette“ sumažino kainas.

Vos per kelerius metus įmonės rinkos dalis sumažėjo nuo dešimtmečius besilaikiusių 70% iki 54%. Kas ją nugalėjo? „Dollar Shave Club“, kuris sukūrė nebrangią skutimosi peiliukų prenumeratos paslaugą ir 2016 m. ją pardavė „Unilever“ už 1 milijardą dolerių grynais.

Giganto vadovai ir inžinieriai buvo sumišę, nes „Gillette“ peiliukai visuose bandymuose pasirodė geresni.

Tačiau vartotojai balsavo doleriais už patogumą ir kainą. Įprastam ir niekuo neišsiskiriančiam skutimuisi, jiems visai nereikėjo aukštųjų technologijų gaminio su vis didėjančiu peiliukų skaičiumi. Taip didžiuliu pranašumu buvo sužaista prieš hegemoną.

Jis negalėjo atsakyti tuo pačiu: „Walmart“ pagrasino išmesti visus produktus iš savo tinklo, jei „Gillette“ pradės prekybą internetu. Startuolių, dirbančių tiesiogiai su vartotojais atakos, užklupo ne tik skutimosi peiliukų rinką. Po to, kai Warby Parker kelis kart nusmukdė akinių kainas, jos pavadinimas virto bendriniu. Dabar veiksmažodis „to warby parker“ reiškia visiškai apversti kažkokį rinkos segmentą.

„Milijardų dolerių vertės prekės ženklo klubo“ knygoje dėmesys sutelkiamas į tai, kaip naujos įmonės perrašo taisykles, keičia visą pirkimo procesą ir išauga iki „vienaragių“ (rinkos vertė nuo 1 milijardo JAV dolerių). Galų gale, dabar nereikia turėti tobuliausio ar iš esmės naujo produkto: geriausia kaina, naudingumas, pirkimo patirtis ir klientų aptarnavimas yra tai, kas gali būti naudojama norint išversti iš kojų galijotus.

Jūs galite neturite savo gamybos bazės ir inžinierių komandos, kaip antai įperkamų „Hablo“ kontaktinių lešių ar „Casper“ gamintojas, kuris sugriovė čiužinių gamintojų kartelinį susitarimą. Jei turite idėją, kaip patobulinti produktą, prasminga kreiptis į „Alibaba“.

Čia galite rasti gamyklų iš bet kurio pasaulio krašto, galinčių gaminti bet ką pagal jūsų reikalavimus, o už 10 JAV dolerių pati sistema atliks jūsų paiešką, įskaitant ir remiantis atsiliepimais apie rangovus ir mokėjimų istorijas.

Skirtingai nuo kitų sėkmės istorijų, skaitomų kaip antikos legendos, daugelis knygoje pateiktų atvejų vystosi tiesiai prieš mūsų akis.

„Hablas“ ką tik atmušė oftalmologų ataką, „SmileDirectClub“, sumažinusi sukandimo korekcijos kainą su namų rinkinių pagalba nuo 5000 JAV dolerių iki mažiau nei 2 000 dolerių, teisiasi su ortodontais tiesiog dabar, o klausos aparatų gamintojų oligopolija kiša pagalius į startuolio „Eargo“ ratus, nes aparatai tampa prieinami milijonams.

Apibūdinti įvykiai nėra pasakos, mažai naudingomis pas mus. Jūs neišgirsite apie minkštuosius įgūdžius ir įmonės kultūrą, tačiau išmoksite, kaip mažyliams kovoti už vietą po saule. Reklama socialiniuose tinkluose, rizikos kompanijų ir angelų viliojimas, robotizacija ir Kinijos gamintojų paieškų niuansai, išėjimas į offline su tradicinėmis parduotuvėmis (naujausia tendencija).

Ir tuo pat metu nebūtina veikti ekonominiame segmente. „ThirdLove“ sugriovė neįveikiamą ir glamūrinę „Victoria’s Secret“ imperiją, be kita ko, pasiūliusi 30 dienų jų liemenėlių matavimuisi ir patogią išmaniojo telefono programą pasirinkti dydžiams. Bet jūs galite mokytis ne tik iš sėkmingų radinių, bet ir iš nesėkmių.

2016 metais Joshas Yudashkinas susprogdino „išmaniojo bagažo“ rinką, tačiau padarė tik vieną klaidą, o jau 2017 m. pabaigoje naujosios oro transporto taisyklės jį sužlugdė. Warby Parker iš pradžių irgi tik per stebuklą neprisidirbo su savo akinių kainomis.

Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas Amerikos patirčiai, nes JAV, pasak „Warby Parker“ įkūrėjo Neilo Blumenthalio, dabar kaip niekad lengva pradėti verslą, tačiau sukoreguoti jo mastą yra sunkiau nei bet kada anksčiau.

Pagrindinis prekės ženklų (brendų) žudikas yra „Amazon“. Taigi paskubėkite. Galite pradėti savo griaunamąjį darbą nuo „Our Blades Are F***ing Great“, peržiūros „YouTube“ platformoje. Prieš aštuonerius metus nuo jo prasidėjo „Dollar Shave Club“ legenda ir prekės ženklų griovėjų era.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 176

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Pliurpi nesąmones - tikriausiai dėl to kaltas Putinas....

Užsienio agentai remia protestuotojus prieš užsienio agentus viešinantį įstatymą. Logiška....

Puikūs klausymai!...

Jeigu tie "karingi" būtų vyrai - važiuotų į Ukrainą ir ten įrodinėtų savo tiesas. Bet...

Idomu kaip argumentuoja, ar kad tokiu atveju neistos i europos sajunga? Ar kad nebus lgbt?...

Jumoristai. Pabandė blokuoti, tai Telegram pati užblokavo Ukrainos saugumo diversijų darymo kanalus. Tada atšoko. Dabar...

Keista, bet kai Lietuvis sako kas blogai, tai jam būtinai kaišiojami visokie skaičiai. Taip buvo...