Ketvirtadienį (vasario 16 d.) Italija dar labiau pasipriešino Europos planams per 12 metų uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą, o transporto ministras greitą perėjimą prie elektromobilių pavadino „savižudybe” ir „dovana” Kinijos pramonei, praneša Euractiv.
Antradienį Europos Parlamento patvirtintose taisyklėse bus reikalaujama, kad iki 2035 m. automobilių gamintojai 100%. sumažintų parduodamų naujų automobilių išmetamo CO2 kiekį, todėl 27 šalių bloke bus neįmanoma parduoti naujų iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.
Italijoje, kur gaminami tokie automobilių prekių ženklai kaip „Fiat” ir „Alfa Romeo” ir kur automobilių pramonė vis dar daugiausia dėmesio skiria vidaus degimo variklių technologijoms, šis planas sulaukė neigiamo atgarsio.
„Mums visiems rūpi vanduo, oro kokybė ir švaresnė aplinka… bet tai nereiškia, kad reikia atleisti milijonus darbuotojų ir uždaryti tūkstančius įmonių”, – sakė Italijos transporto ministras Matteo Salvini, vadovaujantis dešiniajai partijai „Lyga”.
„Vien ideologinis elektros energijos fundamentalizmas yra savižudybė ir dovana Kinijai”, – pridūrė jis.
M. Salvini, kuris taip pat yra ministrės pirmininkės pavaduotojas, sakė, kad sklandžiam perėjimui užtikrinti reikia daugiau laiko ir daugiau lėšų.
Užsienio reikalų ministras Antonio Tajani anksčiau nurodė, kad Roma sieks sušvelninti tikslą.
„Italija pateiks savo kontrpasiūlymą: sumažinti išmetamų teršalų kiekį ne 100%, bet iki 90%, suteikiant pramonei galimybę prisitaikyti”, – citavo A. Tajani dienraštis „Corriere della Sera”.
Remiantis automobilių pramonės asociacijos ANFIA duomenimis, šalies automobilių pramonėje tiesiogiai ar netiesiogiai dirba daugiau kaip 270 000 darbuotojų ir ji sukuria daugiau kaip 5% šalies BVP.
ANFIA duomenimis, praėjusiais metais visiškai elektrinių automobilių pardavimas Italijoje sumažėjo 27% ir sudarė tik 3,7% visų įregistruotų naujų automobilių.
Praėjusių metų spalį ES šalys sutarė dėl susitarimo uždrausti automobilius su šiluminiais varikliais, tačiau dar reikia oficialiai patvirtinti taisykles, kad jos įsigaliotų. Galutinio patvirtinimo tikimasi kovo mėnesį.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Ne dėl globalinio atšilimo ar oro užterštumo taip planuojama, o dėl ekonominio… Elektromobilių gamyba, – labai teršia orą, o ir jų užpildymas dar nėra išplėstas…
Bet doras vyras.
Tiki, kad 2035 EU egzistuos:)
ir kelius mokejo tik tie,kas vaziuodavo. Uz elektra – mokes visi! Net kas guli neigaliojo patale. Va jums ir sios aferos esme!