Europos Parlamentas oficialiai patvirtino įstatymą, kuriuo nuo 2035 m. Europos Sąjungoje bus uždrausta pardavinėti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, siekiant paspartinti perėjimą prie elektromobilių ir kovoti su klimato kaita, praneša „Reuters”.
ES šalys turės oficialiai patvirtinti taisykles, kad jos įsigaliotų. Galutinio patvirtinimo tikimasi kovo mėnesį.
Pagal naujojo įstatymo taisykles reikalaujama, kad automobilių gamintojai, parduodami naujus automobilius ES, iki 2035 metų 100% sumažintų išmetamo CO2 kiekį. Tai iš esmės reikškia, kad bus uždrausta parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, tikintis paspartinti perėjimą prie elektromobilių.
Nauji lengvieji automobiliai po 2030 m. turi išmesti 55% mažiau teršalų nei 2021 m., o mikroautobusai – 50% mažiau teršalų nei 2021 m. Iki 2035 m. išmetamo CO2 kiekis turi būti sumažintas 100%.
Tad nuo tada bus leidžiama parduoti tik transporto priemones, varomas anglies dioksido neišskiriančiais degalais. Teoriškai bus galima pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, tačiau jie turės naudoti netaršius degalus.
Kelios ES nepriklausančios šalys, įskaitant Kanadą, Jungtinę Karalystę ir Norvegiją, jau priėmė panašius įstatymus arba paskelbė terminus, iki kurių bus uždrausta parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.
Pavyzdžiui, Norvegijoje draudimas įsigalios nuo 2025 m. Daugelis automobilių gamintojų Europoje paskelbė apie investicijas į elektrifikavimą. „Volkswagen” generalinis direktorius Thomas Schaeferis pernai pareiškė, kad nuo 2033 m. prekės ženklas Europoje gamins tik elektrinius automobilius.
Automobilių pramonės atstovai tikisi, kad pasaulinis siekis uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimus paspartės iki 2030 m. Tačiau kai 2021 m. liepą pirmą kartą buvo pasiūlytas ES teisės aktas, jis sulaukė kai kurių pramonės šakų ir šalių pasipriešinimo.
Todėl galutiniame dokumente yra lankstesnių nuostatų, įskaitant tai, kad mažieji automobilių gamintojai, gaminantys mažiau nei 10 000 automobilių per metus, gali susitarti dėl ne tokių griežtų reikalavimų iki 2036 m.
Atskirai Europos Komisija pasiūlė naujus, ne tokius griežtus sunkiasvorių krovininių transporto priemonių išmetamųjų teršalų mažinimo tikslus. Pasiūlyme teigiama, kad daugumos naujų sunkvežimių ir tolimųjų reisų autobusų išmetamų teršalų kiekis artimiausiais metais turėtų mažėti 90% iki 2040 m., lyginant su 2019 m. lygiu.
Tesla generalinis direktorius Elonas Muskas, komentuodamas europiečių sprendimą, teigė, kad greitai pereiti prie elektromobilių nebus įmanoma. Jo nuomone, perėjimas nuo iškastinių prie atsinaujinančiųjų energijos šaltinių greičiausiai užtruks 30-40 metų.
„Dabartinė iškastiniu kuru grindžiama ekonomika turi labai didelę industrinę bazę. Net, jei staiga visi pasaulyje gaminami automobiliai taptų varomi elektra, prireiktų maždaug 20 metų, kad pakeistume visą dabartinį automobilių parką… Taigi viskas vyksta labai palaipsniui”, – sakė jis, kalbėdamas vaizdo ryšiu Dubajuje vykusiame Pasaulio vyriausybių viršūnių susitikime.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Elektros perpardavinėtojai turi pinigų nusipirkti net TOKĮ Įstatymą. Vardan Globalinio Atšilimo, kurį žmogus gali įtakoti mažiausiai…
Norvegai per didelį raštą išėjo per kraštą… Jeigu ne nafta ir jos produktai, jie dabar būtų ubagai… Liko dar pramonei atsisakyti naftos ir norvegai galės grįžti į vargo laikus kaip prieš II-ąjį pasaulinį, kai keliavo svetur pvz.tuomet į LT dirbti pas ūkininkus. Tik dabar jau LT ir kaimyninių šalių (išskyrus PL) ūkiai irgi dauguma išdraskyti arba automatizuoti, tai norvegai turės tik žvejyba ir turizmu pramisti…
Puiku