2023.05.08 14:55
Vyriausybė skelbia, kad su darbdavių ir darbuotojų interesams atstovaujančia Trišale taryba rado bendrą sutarimą dėl minimalios mėnesinės algos (MMA) didinimo.
Esą pritarta Vyriausybės siūlymui, kad nuo 2024 m. sausio mėnesio minimalus atlyginimas didėtų 10 proc. arba 84 eurais, iki 924 eurų neatskaičius mokesčių. Neapmokestinamasis pajamų dydis (NPD) didėtų 20% – nuo dabar esančių 625 eurų iki 750 eurų.
Tokiu atveju „į rankas“ MMA siektų 709 eurus. Sutarta, kad minimalusis valandinis atlygis būtų didinamas iki 5,65 euro vietoje dabar nustatyto 5,14 euro neatskaičius mokesčių. Minimalus valandinis atlygis didėja 0,51 euro, arba apie 10 procentų.
Šiuo metu MMA iki mokesčių yra 840 eurų, atskaičius mokesčius ji siekia 633 eurus.
Trišalės tarybos sprendimas yra tik kosmetinis-patariamasis, galutinį sprendimą dėl MMA priims Vyriausybė.
Darbo kodeksas numato, kad MMA galima mokėti tik už nekvalifikuotą darbą.
Dabartinis infliacijos lygis tą 76 eurų padidėjimą „suvalgys” per pusmetį, nereikės laukt nė 2024-ųjų, tačiau padidins mokesčius darbdaviams ir tiems žmonėms, kurie savarankiškai moka PSD mokesčius, tame tarpe ir bedarbiams, pašalintiems iš Darbo biržos.
→ Šis straipsnis nemokamas. Parengti jį ir išlaikyti čia – kainuoja.. Paremkite infa.lt


3 491


DĖSNIS: Jeigu didina atlyginimus, pensijas, išmokas, reiškia žymiai daugiau kils kainos ir infliacija…
(Sovietmečiu kainos buvo tokios stabilios, jog net ant gaminių rašydavo kainas. Turiu aliumininį šaukštelį, ant kurio iškalta kaina – 9 kapeikos…)