Nors pareigūnai ir politikai nuolat kalba apie būtinybę kovoti už švaresnę aplinką ir mažinti kenksmingų teršalų išmetimą, iš tikrųjų finansiniai sumetimai yra svarbesni už aplinkosauginius, rašo Izraelio 9 kanalas.
Pavyzdžiui, nuo naujųjų metų mokestis už elektrinius automobilius Izraelyje bus padvigubintas, t. y. akcizo mokestis, padidės nuo 10 iki 20% automobilio kainos, taip pat padidės ir PVM, kuris apskaičiuojamas nuo visos automobilio kainos kartu su akcizo mokesčiu.
Kaip jau apskaičiavo analitikai, tai reiškia, kad elektromobilių kaina vidutiniškai padidės 15 000 šekelių (4050 eurų). Atkreipkite dėmesį, kad ši transporto rūšis Izraelyje ir taip nėra pigi.
Pavyzdžiui, jei įprastas benzininis „Škoda” modelis „Octavia” kainuoja 150 tūkst. šekelių (naujas) (40 500 eur), tai elektrinis analogas su panašaus lygio apdaila („Ambichen”) kainuos 180 tūkst. šekelių (48 596 eur.). Ir tai su didžiuliu mokesčių skirtumu – benzininiams automobiliams jis sudaro apie 80% kainos.
Taigi, nors elektromobiliai Izraelyje vis dažniau važinėja gatvėmis, jie vis dar yra labiau prabangos, o ne transporto priemonė. Juos gali įsigyti įmonės, kurios perka tarnybinius automobilius, arba turtingi namų ūkiai, kuriems papildomi keliasdešimt tūkstančių šekelių – ne problema.
Akivaizdu, kad vyriausybė (atstovaujama Finansų ministerijos) mato, jog privatusis sektorius uždirba daug pinigų iš elektromobilių, ir mano, kad ji turi teisę gauti didesnę šio pelno dalį.
Kol kas neaišku, kaip rinka reaguos į šį mokesčio padidinimą – iš esmės tiekėjai gali sumažinti kainą, kad galutinė suma liktų tokia pati. Tačiau, atsižvelgiant į dabartinį pasaulinį automobilių trūkumą ir didelę jų paklausą, visai įmanoma, kad kaina kils linijinių būdu.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
😀
Gera reklama: „Pirkite elektra varomus automobilius, jie labai netaršūs”…
sugalvota tik tam,kad pakelti energijos kainas! Tiek bateriju,tiek „malunu” gamyba yra itin tarsi ir brangi,verslas juos ikalkuliuoja i dabartine kaina ir avinai apmoka ju privatu turta! Negana to! Juk ir ju utilizacija itrauks! O ir pats energijos gamybos nepastovumas,galimybes ja akumuliuoti nebuvimas – tik brangina kilovatvalande! Vokietija ir JAV jau turejo kolapsus,irodziusius sio cirko i2iotiskuma! Bet galimybe apiplesti zmones – atsveria sveika prota.
Jūs visiškai teisus/i.
buvo protingi. Todel puikiai supranta,kad etransportas katastrofiskai pakels energijos kainas visiems,net neturintiems jokio transporto! Negana to! Pareikalaus milzinisku investiciju i tinklus ir resursus,kas velgi viska brangins ne procentais,o kartais! Zinia,kad turintys lesu elektrozaislams – privalo ir susimoketi uz savo poreikius patys!