infa.lt

Vilniečiai iš savo mokesčių sumokės 500 tūkstančių eurų baudą, skirtą Laisvės partijos valdomai miesto administracijai

12 lapkričio
10:51 2020
Vilniaus miesto savivaldybė

nuotr. infa.lt

Kasacinis teismas Vilniaus miesto savivaldybės administracijai skyrė 0,5 mln. Eur baudą už viešųjų pirkimų teisės pažeidimus vertinant ūkio subjektų pasiūlymus.

Nagrinėjamoje kasacinėje byloje, į kurią buvo sujungtos dvi civilinės bylos pagal ieškovės AB „Panevėžio keliai” ieškinius atsakovei Vilniaus miesto savivaldybės administracijai, kasacinis teismas sprendė dėl iš esmės dviejų ieškovės skundžiamų VMSA sprendimų – atmesti ieškovės pasiūlymą ir Konkurso laimėtoja paskelbti ūkio subjektų grupę, sudarytą iš UAB „Fegda” ir TSUAB „Tilsta”, – teisėtumo.

Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcijos viešajame konkurse, be kitų nuostatų, buvo nurodytos šios sąlygos, kurių taikymo rezultatas vertinant dalyvių pasiūlymus ir lėmė šalių nesutarimus: pirma, tiekėjai galėjo pasiūlyti papildomą statinio garantijos terminą metais; iki vienerių metų tiekėjams skiriama 0 balų, nuo 1 metų iki 2 metų imtinai – 2 balai, nuo dvejų metų ir daugiau – 4 balai; antra, vienam iš tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų buvo pareiga pasiūlyti bent 1 specialistą – ypatingo statinio statybos vadovą, turintį ne mažesnę kaip 36 mėnesių per paskutinius 10 metų darbo (vadovavimo) patirtį.

Šalių ginčas civilinėje byloje Nr. 1 kilo dėl ieškovės pasiūlymo vertinimo teisėtumo, atsižvelgiant į tai, kad ši dalyvė savo pasiūlyme netinkamai nurodė papildomos garantijos terminą, jį įvardydama „nuo 2 metų”, o VMSA, ieškovei neleisdama paaiškinti šio ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijaus, jos pasiūlymą atmetė. Pirmosios ir apeliacinės instancijos teismai atsakovės sprendimą atmesti ieškovės pasiūlymą pripažino teisėtu.

Kasacinis teismas pažymėjo, kad nuoroda „nuo 2 metų” reiškia, jog papildomas garantijos terminas iš esmės buvo nurodytas, bet tai padaryta ydingai, nekonkrečiai (nurodyta termino pradžia.

Kasacinis teismas, sutikdamas su ieškovės argumentais, pabrėžė, kad ginčo Konkurso sąlyga Nr. 1 buvo neprivaloma, be to, tiekėjų nurodyti terminai, patekę į tam tikrą balų intervalą, pagal ginčo Konkurso sąlygą Nr. 1 vertinami vienodai, t. y. ilgesnis terminas nelemia tiekėjų pranašumo.

Šalių ginčas civilinėje byloje Nr. 2 kilo dėl Konkurso laimėtojos veiksmų ir jų vertinimo teisėtumo tikslinant Tiekėjų grupės atitiktį kvalifikacijos reikalavimui. Ieškovė įrodinėjo, kad Tiekėjų grupės pateikta informacija apie savo pajėgumą yra melaginga, neatitinka tikrovės, todėl Konkurso laimėtojos pasiūlymas turėjo būti atmestas. VMSA, UAB „Fegda” ir teismai laikėsi priešingos pozicijos – kad pateikti duomenys leidžia konstatuoti jų nepakankamumą kvalifikacijos atitikčiai nustatyti, bet ne melagingumą.

Teisėjų kolegija pažymėjo, kad iš ginčo Konkurso sąlygos Nr. 2 turinio aiškiai matyti, jog VMSA reikalavo įrodyti faktiškai vykdytą veiklą, o ne pateikti duomenis apie statybos vadovo teisinio statuso turėjimo trukmę.

Kita vertus, nagrinėjamu atveju abejonių kelia, kaip konstatavo teismai, ne tik pačių įrodomųjų priemonių naudojimas, bet ir patys įrodymai. Tiekėjų grupė iš pradžių nurodė informaciją apie tai, kad UAB „Fegda” darbuotojas trijuose projektuose veikė kaip statybos vadovas, o vėliau dalis šių duomenų buvo tikslinti. Taigi Tiekėjų grupė keitė poziciją dėl pateiktų duomenų turinio, todėl tokie veiksmai, priešingai nei konstatavo pirmosios ir apeliacinės instancijos teismai, negali būti laikomi tiesiog statybos vadovo veiklos trukmės apskaičiavimo klaidomis.

Atsižvelgdamas į tai, kasacinis teismas konstatavo, kad Tiekėjų grupės dalis VMSA pateiktų kvalifikacijos duomenų yra melagingi pagal VPĮ 46 straipsnio 4 dalies 4 punktą, dėl to jos pasiūlymas turėjo būti atmestas ir jai negalėjo būti leidžiama pakartotinai kelis kartus tikslinti pajėgumo įrodomosios medžiagos turinį.

Kita vertus, teisėjų kolegija konstatavo, kad net jei Tiekėjų grupės pateiktų duomenų ir negalima būtų vertinti kaip melagingų, VMSA leidimas Tiekėjų grupei tikslinti kvalifikacijos duomenis tol, kol jais, VMSA vertinimu, būtų pagrindžiama kvalifikacijos atitiktis ginčo Konkurso sąlygai Nr. 2, pažeidžia tiekėjų lygiateisiškumo ir skaidrumo principus, Konkurso laimėtojos atžvilgiu lemia nepagrįstos pirmenybės suteikimą.

Kasacinis teismas konstatavo, kad civilinėse bylose Nr. 1 ir Nr. 2 nustatyti VMSA veiksmai dėl skirtingų Konkurso dalyvių priimti ne pagal tą patį teisės aiškinimo ir taikymo standartą: ieškovės pasiūlymas vertintas ir atmestas iš esmės formaliu pagrindu, o su Tiekėjų grupe VMSA, neatsižvelgiant į gaunamos informacijos patikimumą, susirašinėta tol, kol, kaip pati VMSA įvertino, Tiekėjų grupė pagrindė savo atitiktį profesinio pajėgumo sąlygai.

Kasacinis teismas, pripažinęs neteisėtais VMSA veiksmus vertinant tiekėjų pasiūlymus, panaikino pirmosios ir apeliacinės instancijos teismų procesinius sprendimus civilinėse bylose Nr. 1 ir Nr. 2, tačiau dėl viešojo intereso apsaugos nepanaikino neteisėtai sudarytos viešojo darbų pirkimo sutarties, todėl atsakovei paskyrė alternatyvią sankciją – 500 000 Eur baudą.

Ši Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis yra galutinė ir neskundžiama.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 742

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Sunku jums vasarai...!...

Nereikia jokiu mokesčių, reikia tik paprasto sprendimo. Pirmiausia tokiai mažai valstybei reikalinga turėti karo instruktorių...

Man tai absurdo viršūnė, kuomet naujas mokestis reklamuojamas per komercinę radijo stotį. Ir, aišku, reklamos...

Kažką praleidau : Iki šiol maniau, kad jankiai visur gauna malkų ir gėdingai sprunka. Vien...