infa.lt

Ar patartina valgyti prieš treniruotę?

Ar patartina valgyti prieš treniruotę?

25 lapkričio
20:41 2019

Daugelis pradedančių sportuoti žmonių klausia savęs, ar verta pusryčiauti prieš rytinę mankštą, ar geriau atlikti pratimus tuščiu skrandžiu.

Kaip parodė britų tyrimas, paskelbtas žurnale „American Journal of Physiology: Endocrinology and Metabolism“, pusryčiai prieš treniruotę padeda kūnui efektyviau deginti kalorijas treniruotės metu.

Mokslininkų komanda iš Batos, Birmingemo, Niukaslo ir Stirlingo universitetų atrinko 12 sveikų suaugusių vyrų savanorių tyrimui. Pusryčiams jie suvalgė košę su pienu, o po dviejų valandų jiems buvo pasiūlyta fiziniai pratimai – valandos trukmės važiavimą dviračiu.

Kontrolinė grupė taip pat dalyvavo eksperimente, – jos buvo paprašyta papusryčiauti ir po to pailsėti 3 valandas. Vėliau mokslininkai išmatavo gliukozės lygį savanorių kraujyje ir glikogeno kiekį raumenyse. Glikogenas yra sudėtingas angliavandenis, kurį sudaro gliukozės molekulių grandinė. Valgymo metu į žmogaus organizmą patenka didelis kiekis cukraus, kurio perteklius atidedamas glikogeno pavidalu.

Mokslininkai nustatė, kad dalyvių, kurie valgė prieš treniruotę, kūne angliavandeniai virškinami greičiau. Jie taip pat nustatė, kad maisto valgymas prieš treniruotę skatina virškinimą po treniruotės ir gerina medžiagų apykaitą. Su sočiais pusryčiais prieš treniruotę raumenų glikogenas sunaudojamas efektyviau, o cukrus sudeginamas greičiau.

O badavimo metu kūnas neturi pakankamai išteklių efektyviai treniruotei. „Mes nustatėme, kad pusryčiai prieš treniruotę padidina greitį, per kurį mes virškiname ir pasisaviname angliavandenius vėlesnio valgymo metu“, – paaiškino vienas iš vedančiųjų tyrėjų, daktaras Javier Gonzalez.

Mokslininkai tikisi, kad šio eksperimento rezultatai gali turėti įtakos pasiruošimo laboratoriniams tyrimams taisyklėms. Pacientų dažnai prašoma nevalgyti prieš atliekant metabolinės būklės stebėjimą. Tyrėjai mano, kad tokios sąlygos iškraipo tyrimų rezultatus, nes dauguma žmonių įprastai nebadauja.

Šiuo metu tyrėjai tiria, kaip valgymo laikas, o ypač atsižvelgiant į fizinį aktyvumą, veikia ir sveikus žmones, ir antsvorio turinčius pacientus, sergančius 2 tipo cukriniu diabetu. Jie taip pat planuoja ištirti, kaip treniruotės po pusryčių ir treniruotės tuščiu skrandžiu ilgainiui paveiks sveikatą.


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar manote, kad karantinas bus atšauktas iki rinkimų spalio mėnesį?


  • Taip, bus atšauktas (57%, 82 balsavo)
  • Ne, nemanau (35%, 51 balsavo)
  • Nežinau, neturiu nuomonės (8%, 12 balsavo)

Viso balsavo: 145
Pradėta - 2020 21 gegužės @ 09:09
Pabaiga - 2020 21 birželio @ 09:09

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas
Pasidalinkite su savo draugais
Sveiki, verta dėmesio: *Ar patartina valgyti prieš treniruotę?* - nuoroda: https://infa.lt/38528/ar-patartina-valgyti-pries-treniruote/