infa.lt

Leo Bokerija: Pusryčius atiduok priešui

Leo Bokerija: Pusryčius atiduok priešui

01 spalio
01:01 2016

Leo Bokerija

Įžymus rusų gydytojas-kardiochirurgas Leo Bokerija visiškai atmeta dabartinę rekomenduojamą maitinimosi schemą, kurioje pusryčiams tenka svarbiausias vaidmuo.

Štai, ką jis sako:

„Pusryčius suvalgyk pats – tai visiški paistalai, turiu omenyje pilnaverčius pusryčius. Nes, kai mes atsibundame, organizmas ima ruoštis darbui, jūs sėdatės prie stalo, suvalgote lėkštę mėsos, miltinių patiekalų ir išgeriate pilną stiklinę ko nors. Tuomet apsirengiate ir važiuojate į darbą – o koks gi po viso to jūs darbininkas? Vien fiziologiškai. Jau seniai, kai tik prasidėjo Tarybų Sąjungos ir Amerikos bendradarbiavimas, aš atkreipiau dėmesį, kad garsūs chirurgai ryte išgeria mažą puoduką kavos. Viskas! Vidurdienį – tai, ką jie vadina lunch – suvalgo sumuštinį. O vakare jis pareina namo, normaliai valgo ir eina į baseiną, maudosi, skaito ką nors… Todėl pusryčius atiduok priešui, per pietus užkąsk, vakare (na, ne per vėliausiai) normaliai pavalgyk, o paskui – fiziniai pratimai. Aš pastebėjau, jog šalyse kur žmonės ilgai gyvena, jie gyvena būtent taip“, tvirtina Leo Bokerija.

Žinomo rusų gydytojo versiją patvirtina ir paskutiniai Kornelio universiteto mokslininko Deivido Levickio tyrimai. Jis nustatė, jog, jeigu nepusryčiautume keletą kartų per savaitę, tai galėtume greitai numesti nereikalingą svorį. Savo teoriją jis patvirtino eksperimentu, kurio tikslas buvo nustatyti per dieną suvalgyto maisto kiekį.

Pusė eksperimento dalyvių pusryčiavo reguliariai, kita grupė pusryčių negaudavo. Grupė, praleidusi pusryčius, vėliau valgyti norėjo labiau, tačiau paaiškėjo, jog jų dienos maisto norma nepadidėjo ir vakare buvo 408 kalorijomis mažesnė, nei pirmos dalyvių grupės.

Mokslininko manymu tokia maitinimosi strategija, nežiūrint į alkio jausmą, visiškai nekelia noro suvalgyti daugiau, ir atitinkamai, nesąlygoja didesnio kalorijų kiekio suvartojimo. Nereguliarus pusryčiavimas gali būti dar viena svorio kontrolės sistema.

„Aš suprantu, jog pusryčių atsisakymas prieštarauja bendrai priimtai nuomonei, kad pusryčiai yra svarbus svorio kontrolės elementas, bet nauji duomenys šito nepatvirtina. Suprantama, jog visa tai liečia tik sveikus žmones. Jei žmogus serga diabetu ar hipoglikemija, tai jam būtina valgyti pusryčius tam, kad palaikytų gliukozės lygį“, – sako Levickis.

Tačiau su rusų chirurgo ir Vakarų mokslininko pasisakymais nesutinka Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) ekspertai, kurie remdamiesi daugybės tyrimų rezultatais visą pasaulį tikina: jeigu žmogus, kuris anksčiau rytais nevalgė, pradeda pusryčiauti, tai jo svoris normalizuojasi ir nereikalingi kilogramai ima pamažu tirpti. Tai reiškia, jog pusryčiai paleidžia teisingus metabolizmo procesus, pagreitina medžiagų apykaitą. Žinoma, per daug sotūs, riebūs pusryčiai gali padidinti apimtis. Tačiau normaliai kaloringi ir ne ypatingai gausūs – niekada. Ir štai, dietologai pataria ko nevertėtų valgyti!

Dešros

Skanus, bet nesveikas produktas, jose nėra to, ko pirmiausia turėtų būti – mėsos, užtat užtektinai kenksmingų medžiagų. Pavyzdžiui, kalio nitrino – konservanto, sukeliančio stemplės vėžį. Ir tai – tiesioginis tokių dešros sudėtinių dalių rezultatas.

Greitai paruošiamos košės

Siekiant sutrumpinti ruošimo laiką, košės specialiai paruošiamos taip, kad jo metu angliavandeniai pavirsta krakmolu, o jį organizmas įsisavina greitai. Skoniui pagerinti pridedama prieskonių ir didelis kiekis cukraus. Todėl tai – greičiau desertas, nei geri ir naudingi pusryčiai.

Sausi pusryčiai

Tai savotiškos „piliulės“, kurias išgauna ekstruzijos būdu – įvairūs produktai sumaišomi į vientisą masę, o vėliau iš jos gaminami atitinkamo dydžio rutuliukai. Sudėtyje būtinai turi būti: miltų, sviesto, cukraus, krakmolo. Šio produkto maistingumas kelia didelių abejonių.

Džiovinti vaisiai

Mūsų visų mėgstami pramoniniu būdu džiovinti vaisiai apdorojami sieros rūgštimi ir šarmu. Be to, jie išmirkomi cukraus sirupe. Kas gali būti naudingo šiame produkte? Tai greičiau kenksmingas, nei naudingas produktas.

Miusliai

Analogiškai kaip ir taip vadinamieji „sausi“ pusryčiai. Specialaus apdorojimo metu grūdai pasikeičia – lėtai įsisavinami angliavandeniai virsta greitu cukrumi. Todėl juose, kaip ir analogiškuose produktuose pilna gryno cukraus ir tuščių kalorijų.

Varškės sūreliai

Tuose sūreliuose pilna ko tik nori, tačiau mažiausiai – varškės. Į juos dedama cukraus, riebalų, konservantų, sintetinių aromatizatorių. Tai irgi nėra sveiki pusryčiai. Galbūt tik desertas.

Sultys pakeliuose

Šviežiai spaustos sultys ir sultys pakeliuose – du skirtingi dalykai. Šviežios sultys išlieka „gyvos“ ne ilgiau nei15 minučių. Sultys pakeliuose prisotintos cukrumi ir konservantais, juose nėra būtent tų vaisių minkštimo, o tai, ką mes laikome minkštimu, tėra cukrinių runkelių išspaudos arba pektinas. Atminkite, jog būtent per didelis cukraus vartojimas atsiliepia padidėjusiu poodiniu riebalų sluoksniu. Po tokių užkandžių greitai vėl norėsite valgyti.

Bananai ir kiti vaisiai

Kuomet kalbame apie vaisių naudą, tai pirmiausia turime omenyje vaisius, kurie išauginti netoliese. Vaisiai atvežti iš užjūrio (bananai ir kt.) apdorojami dujomis ir kitokia chemija ilgesniam saugojimui ir transportavimui.

Lydyti sūreliai

Bet koks papildomas terminis apdorojimas yra kenksmingas, ypač tai liečia sūrį. Jį išlydžius, jis netenka savo maistinių savybių ir virsta paprasčiausia riebalų mase. Be to, tokiems sūreliams gaminti naudojamas sūris, kurio jau nebegalima parduoti gabalais – t. y. Atliekos.

Parengė: Darius Dimbelis

Gerbiami skaitytojai, jeigu pageidaujate, – jūs galite paremti infa.lt tinklapį SMS žinute ar kitu jums patogiu būdu.

komentarai 3

  1. mobtechpd    -  2016-10-01, 15:41

    Pagal vedinį variantą tai pietums turi tekti pati didžiausia dalis, pusryčiams kas nors saldaus nes suteikia jėgų, o po pietų saldaus negalima nes tada jau nebe jėgų duoda o migdo, vakarienei irgi kas nors nedaug pvz daržovių sriubos lėkštė

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Whynot    -  2016-10-02, 12:16

    Pagal tokius straipsnius suprantama,kad viskas ką perkame ir valgome kas nėra užauginta savame darže yra nesveika ir nuodinga.Tai ką valgyti tada?

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Neabejotinai    -  2018-08-05, 23:07

    Valgykit bulves

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar reikia sugrąžinti privalomą kaukių dėvėjimą?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas
Pasidalinkite su savo draugais
Sveiki, verta dėmesio: *Leo Bokerija: Pusryčius atiduok priešui* - nuoroda: https://infa.lt/8928/leo-bokerija-pusrycius-atiduok-priesui/