Korporacijos „Meta” vadovybė svarsto galimybę Europoje uždrausti politinę reklamą savo platformose, įskaitant „Facebook” ir „Instagram”.
Apie tai pranešė laikraštis „Financial Times” (FT), remdamasis šaltiniais. Taip elgiamasi dėl to, kad ES valdžios institucijos nuo kitų metų ketina įvesti taisykles, griežčiau reglamentuojančias internetinę reklamą socialiniuose tinkluose.
Visų pirma, politinei reklamai reikės didesnio skaidrumo, palyginti su įprastomis reklamomis – reikės pateikti informaciją apie tai, kas talpina reklamą, kiek ji kainuoja ir t. t.
Priešingu atveju tokio pobūdžio tikslinė reklama bus uždrausta.
Remiantis „Insider Intelligence” duomenimis, 2019-2020 m. „Meta” pajamos iš politinės reklamos JAV sudarė 800 mln. dolerių, t. y. mažiau nei 1 proc. visų reklamos pajamų.
Pasak FT, „Meta” vadovai mano, kad esant gana griežtam tokių reklamų reguliavimui, gali būti lengviau atsisakyti politinės reklamos.
Prieš priimdama sprendimą, „Meta” laukia, kol ES baigs rengti politinės reklamos reikalavimus, kurie bus pateikti birželio pradžioje.
Viena iš politinės reklamos taisyklių sugriežtinimo priežasčių buvo 2018 m. kilęs skandalas, susijęs su bendrove „Cambridge Analytica”, kuri dirbo su Donaldo Trampo (Donald Trump) rinkimų kampanijos štabu ir surinko daugiau kaip 80 mln. socialinio tinklo „Facebook” naudotojų duomenis rinkėjų politiniams prioritetams analizuoti.
infa.lt: akivaizdu, kad nuo tokio draudimo labiausiai nukentėtų patys Europos valdantieji, praradę reklamos platformą, kurios naudojimui politinei reklamai jie turi daugiausiai lėšų ir kitų galimybių. Taip pat nukentėtų kitos sisteminės mažesnės partijos, kurių atskiri nariai nuolat reklamuojasi Facebooke, nes kitų platformų neturi. Tikėtina, jog apsvarsčiusi tokį finalą ES atsisakys savo užmojų „skaidrinti” politinę reklamą.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Užsidaryk greičiau o je diktatūra diktaves.