infa.lt

Kodėl nerusiški naftos tanklaiviai įstrigo Turkijos vandenyse?

11 gruodžio
06:50 2022
Rusijos tanklaivis

REUTERS

Ketvirtadienį (gruodžio 8 d.) Turkijos jūrų administracija pareiškė, kad ir toliau blokuos naftos tanklaivių, neturinčių atitinkamų draudimo raštų, plaukimą, ir pridūrė, kad jos vandenyse esančių laivų draudimo patikrinimai yra „įprasta procedūra”, praneša „Euractiv”.

Dėl šios aklavietės didėja nerimas naftos ir tanklaivių rinkose ir jis atsiranda tuo metu, kai Didžiojo septyneto šalys ir Europos Sąjunga nustatė viršutinę Rusijos naftos kainų ribą.

Milijonai barelių naftos per dieną iš Rusijos uostų per Bosforo ir Dardanelų sąsiaurius Turkijoje patenka į Viduržemio jūrą.

Pateikiame pagrindinius faktus apie šią problemą.

Laivai paprastai yra apdrausti apsaugos ir žalos atlyginimo draudimu (angl. P&I), kuris padengia trečiųjų šalių civilinės atsakomybės reikalavimus, įskaitant žalą aplinkai ir sužalojimus. Atskiri korpuso ir mašinų (H&M) draudimo polisai draudžia laivus nuo fizinės žalos.

Turkijos valdžios institucijos nustatė naujus reikalavimus, kurie įsigaliojo gruodžio pradžioje ir pagal kuriuos kiekvienas laivas, plaukiodamas Turkijos vandenyse arba įplaukdamas į uostus, privalo turėti P&I draudimą visoms aplinkybėms.

Lapkričio 16 d. Turkijos transporto ir infrastruktūros ministerijos išleistame aplinkraštyje, kurį matė „Reuters”, teigiama, kad „būtina patvirtinti, jog krovininių laivų, ypač žaliavinės naftos produktų … plaukiojimo per Turkijos sąsiaurius metu P&I draudimas vis dar galioja ir yra įtrauktas kelionės maršrutas”.

Ministerija papildo, kad bet koks nelaimingas atsitikimas gali turėti katastrofiškų padarinių: „Buvo nuspręsta, kad ekonomiškiausias ir priimtiniausias sprendimas būtų gauti papildomą patvirtinimo laišką, kad šio reiso metu laivas vis dar bus apdraustas galiojančiu P&I draudimu.”

Naujosios taisyklės įsigaliojo prieš gruodžio 5 d. nustatant 60 JAV dolerių už barelį kainos viršutinę ribą rusiškai jūrų naftai.

Taikant šį mechanizmą, Vakarų šalių draudikai privalo išsaugoti įrodymus, kad apdrausta rusiška nafta parduodama už šią arba mažesnę kainą. Sektoriui nustatytas 45 dienų pereinamasis laikotarpis ir 90 dienų lengvatinis laikotarpis, jei G7 vėliau pakeistų kainos viršutinę ribą.

Laivų draudikai teigia, kad Turkijos reikalavimai reikštų, jog jie ir toliau teiks draudimo apsaugą, taigi ir apmokės visus nuostolius, net ir tuo atveju, jei būtų nustatyta, kad laivas pažeidė Vakarų sankcijas.

Aukščiausio lygio P&I draudikams, kuriems priklauso 13 klubų, priklauso apie 90% pasaulio vandenynų laivų tonažo ir jiems atstovauja Tarptautinės grupės asociacija.

Tarptautinė grupė, surengusi diskusijas su Turkijos valdžios institucijomis, įvertino, kad klubai nariai neturėtų duoti tokio laiško, šią savaitę patariamosiose pastabose teigė P&I klubai.

„Išduodant patvirtinamąjį raštą tokiomis aplinkybėmis, klubui grėstų ES, Jungtinės Karalystės ir JAV teisės aktuose numatytų sankcijų pažeidimas, todėl klubai negali įvykdyti Turkijos valdžios institucijos prašymo”, – teigiama laivų draudiko „UK P&I Club” patariamojoje pastaboje.

Įsigaliojus taisyklėms, vienas tanklaivis, kurį apdraudė Rusijos draudikas „Ingosstrakh”, galėjo išplaukti pateikęs raštą.

Tarptautinių laivybos rūmų asociacija (ICS), atstovaujanti daugiau kaip 80% pasaulio prekybinio laivyno, pareiškė, kad tikisi greito šio klausimo sprendimo.

„Žinome, kad vyksta aukšto lygio diskusijos, kuriomis siekiama aiškumo dėl Turkijos vyriausybės reikalavimų, kad į Turkijos vandenis įplaukiantys arba tranzitu per juos plaukiojantys žaliavinę naftą gabenantys tanklaiviai privalo pateikti savininko draudikų patikinimą, kad draudimo apsauga išliks net ir pažeidus sankcijas”, – sakė ICS atstovas spaudai.

„Pranešime numatyta daugiau nei įprasti draudimo patvirtinimai, todėl laivai vėluoja, kol bus išsiaiškinta naujų reikalavimų taikymo sritis.”

Turkijos sąsiauriai, apimantys Stambulo Bosforo ir Dardanelų vandens kelius, skiria Aziją nuo Europos.

Bosforo sąsiauris – 17 mylių ilgio vandens kelias, jungiantis Juodąją jūrą su Marmuro jūra ir galiausiai su Viduržemio jūra, yra viena svarbiausių pasaulyje naftos tranzito jūromis užkardų.

JAV energetikos informacijos administracijos 2017 m. atliktos analizės duomenimis, per Bosforo sąsiaurį keliauja daugiau kaip 3% pasaulinės pasiūlos, arba 3 mln. barelių per dieną, daugiausia iš Rusijos ir iš Kaspijos jūros.

40 mylių ilgio Dardanelų sąsiauris atskirai jungia Marmuro jūrą su Egėjo ir Viduržemio jūromis.

Juodojoje jūroje laukiančių tanklaivių, norinčių kirsti Bosforo sąsiaurį pakeliui į Viduržemio jūrą, skaičius išaugo nuo 16 iki 19 ketvirtadienį, pranešė laivybos agentūra „Tribeca”.

Kartu su dar 9 tanklaiviais, laukiančiais Dardanelų sąsiauryje, iš viso laukė 28 tanklaiviai, teigė agentūra.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 137

Žymos:

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

žvygiui nėra vietos Lietuvoje...

Nu, bl, nesu matęs individo su tokiu durnu snukiu.Durnumas iš jo fontanu trykšta....

Tai pirma gal baikit išlaidauti .Ministerijų miestelio statyba,stadiono statyba ,kodėl neklausiat ar reikalinga šiuo metu...

Tai ką siūlote? Didinti investicijas kai visi šaukia bus karas.Gal pamiršote kaip bankai bankrutuoja.Taip ir...

Sunku jums vasarai...!...