infa.lt

„Google” pradeda „kovą su dezinformacija”, susijusia su Ukrainos pabėgėliais

26 rugpjūčio
06:40 2022

asociatyvi nuotr.

Kitą savaitę „Google” patronuojamoji įmonė „Jigsaw”, remdamasi dviejų Didžiosios Britanijos universitetų psichologų atliktais tyrimais, pradės kampaniją, skirtą kovai su dezinformacija apie Ukrainos pabėgėlius, Lenkijoje, Slovakijoje ir Čekijoje, rašo Euractiv.

Bendradarbiaudami su „Jigsaw”, Kembridžo ir Bristolio universitetų psichologai sukūrė 90 sekundžių trukmės klipus, skirtus „skiepyti” žmones nuo žalingo turinio socialinėje žiniasklaidoje.

Šiais klipais, kurie bus rodomi „Google YouTube” ir kitose platformose, pavyzdžiui, „Twitter”, „TikTok” ir „Meta” socialiniame tinkle „Facebook”, siekiama padėti žmonėms atpažinti emocinę manipuliaciją ir atpirkimo ožio vaidmenį naujienų antraštėse.

„Jei pasakysite žmonėms, kas yra tiesa, o kas melas, daug žmonių ginčysis… tačiau galima nuspėti, kokie metodai bus naudojami skleidžiant dezinformaciją, kaip, pavyzdžiui, Ukrainos krizės atveju”, – interviu sakė kampanijos tyrimo ataskaitos pagrindinis autorius Jonas Roozenbekas (Jon Roozenbeek).

Tyrimas buvo atliktas septynių eksperimentų eigoje, įskaitant ir su vyresnių nei 18 metų amerikiečių grupe, kuri stebi politines naujienas per „YouTube”. Kompanija „Jigsaw” maždaug 5,4 mln. amerikiečių „YouTube” vartotojų parodė skiepų vaizdo įrašą, o beveik milijonas iš jų jį žiūrėjo bent 30 sekundžių.

Kampanija skirta atsparumui prieš pabėgėlius nukreiptiems naratyvams didinti, bendradarbiaujant su vietos nevyriausybinėmis organizacijomis, faktų tikrintojais, mokslininkais ir dezinformacijos ekspertais.

Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Europoje per socialinės žiniasklaidos tinklus plintant klaidinančiai ir melagingai informacijai, įvairios vyriausybės ėmėsi iniciatyvos priimti naujus įstatymus, kuriais būtų stabdomos dezinformacijos kampanijos.

„Mes tai laikome bandomuoju eksperimentu, todėl nėra jokios priežasties, dėl kurios šis metodas negalėtų būti taikomas kitose šalyse”, – interviu sakė Beth Goldberg, „Jigsaw” tyrimų vadovė.

„Lenkija buvo pasirinkta, nes joje yra daugiausia ukrainiečių pabėgėlių”, – sakė ji ir pridūrė, kad Čekija ir Slovakija būtų naudingi pavyzdžiai likusiai Europos daliai.

Kampanija vyks vieną mėnesį.

Vėl žmonija „saugoma” nuo informacijos, kurios „žalingumą” nustato ir uždraudžia naudoti trečioji pusė. Pačiais žmonėmis jau nebepasitikima.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 207

Žymos:

1 Atsiliepimas

  1. O kuo gi    -  2022-08-26, 07:55

    sitie „pabegeliai” tiek skiriasi nuo visu kitu iki siol buvusiuju,kad net googla sudomino!? Turbut pelningesni!?

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Vakarų debilai valdžioje pasapnavo, kad gali nugalėti Rusiją, atsibudę pamąstė savo debiliškomis smegenimis, kad gerai...

Kas sugeba - daro. Kas nesugeba - vadovauja. Kas nesugeba vadovauti - moko....

Kryti i bedugne - sustabdyti neimanoma!...

salys mandagiai ju taip ir nepasiunte?...

ir reikejo daryti,kada valdei!...

LB

dėl tavęs šiek tiek pamažinsim....