infa.lt

Drąsa, meilė ir pasiaukojimas kovoje už santuoką

Drąsa, meilė ir pasiaukojimas kovoje už santuoką

02 vasario
08:00 2020

Meilė, pagarba

Robert P. George

Rodas Dreheris, atsakydamas į mano su kolega paskelbtą straipsnį, apie santuokos sampratos keitimą, seksualinės moralės nuosmukį ir žmonių kertinio suvokimo apie lytiškumą nykimą sako:

„Robertas P. George’as, Ryanas T. Andersonas ir mes visi, kurie manome esantys jų pusėje, nesugebėjome to sustabdyti. Tačiau ši nesėkmė turi būti suprasta kaip pralaimėjimas kare, kurio laimėti buvo neįmanoma. R. P. George’as ir R. T. Andersonas kovojo atkakliau nei daugelis kitų, pranokdami savo moraliniu ir intelektualiniu lygmeniu. Tačiau jie ir jų bendraminčiai (aš priskiriu jiems ir save, nors mano indėlis, palyginus su jų, labai menkas) gali būti prilyginami mitinei lenkų kavalerijai, puolusiai Vermachtą. (Tai išgalvotas, tačiau didelę simbolinę reikšmę turintis įvykis.)

Mes, tradicijos šalininkai, turėjome kovoti ne su kuo kitu kaip modernumu – išaukštinusiu laisvą asmens valią, technokratišku, apleidusiu Dievą ir transcendenciją – ir ekonomine jėga (kapitalizmu), kuri iš šių veiksnių semiasi energijos, ir tuo pat metu juos stiprina. Ji savo kelyje naikina viską.“

Nesutinku, kad karo laimėti buvo neįmanoma. (Tiesą sakant, nemanau, kad jis pralaimėtas galutinai. Nors mes, tikintys santuoka kaip vyro ir moters sąjungą bei išlaikantys tradicinį supratimą apie lytiškumą ir seksualinės moralės normas, buvome stipriai parblokšti.) Konservatyvioje ar tradicinėje pusėje kai ko trūko, tačiau negalime sakyti, kad ta priemonė mums buvo neprieinama. Greičiau tai buvo kai kas, ko daugybė konservatorių ir tradicionalistų (ar kaip mus bevadintų) nesugebėjo sukaupti. Žmonės galėjo tai padaryti, bet dauguma nesiryžo.

Žinoma, kalbu apie drąsą.

Mūsų oponentai pajuto, kad daugumai mūsiškių trūksta drąsos, ir padarė tai, ką tokiose aplinkybėse paprastai daro apsukrūs ir negailestingi žmonės: jie ėmėsi bauginimo taktikos, išvadindami bet kurį, pasipriešinusį jų planui, fanatiku ar pilnu neapykantos. Ši taktika buvo labai sėkminga, ir ši sėkmė didele dalimi priklausė nuo to, ką Davidas Brooksas (pats palaikantis santuokos apibrėžimo koregavimą) teisingai apibūdino kaip beveik monopolizuotą „kultūrinę įtaką“. Jie kontroliavo įtakingiausius kultūros taškus: universitetus, naujienų ir (labai svarbu) pramogines medijas, menus ir jų institucijas, pagrindines profesines asociacijas, pagrindines religines grupes, netgi daugumą korporacijų vyresnybės.

Taigi kai spaudimas virto stūmimu, daugybė žmonių, palaikiusių santuoką kaip vyro ir moters sąjungą bei tradicinį supratimą apie lytiškumą ir seksualinę moralę, pasidavė gąsdinimams ar paprasčiausiai apleido kovos lauką. Kol kairiųjų politinių pažiūrų (ir net keletas kitose situacijose pasisakančių kaip dešinieji) milijonieriai ir milijardieriai leido pinigus referendumams ir teisinėms kovoms už santuokos apibrėžimo keitimą, daug pasiturinčių krikščionių (bijodami neigiamų pasekmių sau ir savo verslui) atsisakė paaukoti siekiantiems išsaugoti tradicinę santuokos sampratą. Kai kurie aukojo anonimiškai; tačiau kai vienas ar keli tokių aukotojų buvo paviešinti ir apšmeižti kairiųjų, kiti ėmė baimintis daryti net ir tai.

Tai buvo bailumas.

Ilgą laiką daugumą tokių mūšių laimėdavo tradicinės santuokos gynėjai, nors ir turėdami gerokai mažesnį biudžetą. Tačiau galiausiai dideli finansavimo skirtumai pranašumą suteikė santuokos sampratos keitėjams ir žmonėms, kurie švietimo sistemą norėjo pertvarkyti taip, kad ši propaguotų seksualinės laisvės idėjas.

Kadangi politika nėra tik kultūros atspindys, o politiniai ir teisiniai įvykiai (paveikdami žmonių suvokimą ir pažiūras) iš dalies formuoja kultūrą, o ne tik ją atspindi, politinės pergalės atnešė gausius dividendus. Jos atsipirko netgi teisinėje srityje. Aukščiausiojo Teismo teisėjas Anthony’is Kennedy’is, tikėtina, nebūtų nuspaudęs gaiduko, t. y. atidavęs lemiamo balso už absurdišką idėją, kad pagal Konstituciją tos pačios lyties seksualinė partnerystė turi būti teisiškai pripažinta kaip santuoka, jeigu dirva nebūtų paruošta politinių pergalių ir po jų sekusių didelių viešosios nuomonės pokyčių.

Į dabartinę situaciją (kai poliamorija tampa norma, o fiziškai sveikos trylikametės gydomos hormonais ir joms šalinamos krūtys, nes jos įsitikinusios, kad yra „berniukai, įkalinti mergaičių kūnuose“) atvedusios laimėtos pergalės nebuvo neišvengiamos. Jos buvo pasiektos, nes per daug katalikų, evangelikų ir kitų, tikinčių santuoka ir tradicinėmis seksualinės moralės normomis, nesugebėjo sukaupti drąsos ir kovoti. Jie drebėjo iš baimės. Jie stovėjo nuošalyje. Jie norėjo, kad kiti žmonės atliktų darbą, paremtų finansiškai ir drąsiai stovėtų už tai, kas tikra, gera ir teisinga.

Tačiau tų kitų žmonių buvo nepakankamai.

Kas nors pasakytų, „dabar ne laikas mėtytis kaltinimais“. Nesutinku. Dabar kaip tik yra metas ieškoti kaltų. Iš tiesų, dar nebuvo geresnio meto. Drąsiai stovėti už tai, kas tikra, gera ir teisinga, yra visų, o ne tik kitų žmonių darbas. Ypač savo draugams katalikams aš sakau – tai mūsų darbas. Tai kyla iš Evangelijos. Sakote, „sunku“? Žinoma, sunku.

Tačiau kas jums sakė, kad sekti krikščioniškuoju mokymu nebus sunku? Ar rizikinga? Ar brangu? Tik jau ne mūsų viršininkas. Jėzus mums sakė – pačiais atviriausiais žodžiais – kad bus sunku, labai sunku, ir rizikinga, ir brangu: „Tie, kurie taps mano mokiniais, tegul paima savo kryžių ir seka mane.“

Kaskart kai jums, man ar bet kam kitam nepavyksta sukaupti drąsos ir padaryti to, kas teisinga, ką Dievas kviečia mus daryti, už šios nesėkmės slypi kur kas gilesnė nesėkmė – mums nepavyko mylėti.

Svarbu suprasti, kad moralės normos ir reikalavimai nėra abstrakčios taisyklės ar vieno žmogaus sugalvoti nurodymai. Jų turinys suformuotas žmogiškojo gėrio – pagrindinių žmogaus gerovės ir pilnatvės dėmenų – kurį šios normos ir reikalavimai gina, saugo, palaiko ir veda pirmyn.

Tai gerovė žmonių, iš kūno ir kraujo – mūsų ir mums brangių brolių ir seserų – kuriuos mylėti ir kuriems tarnauti esame pakviesti. Siekiame išsaugoti santuoką, nes klestinti santuokos kultūra labiau nei bet kas kitas tarnauja ir praturtina visus visuomenės narius, pradedant vaikais. Mums reikia drąsos, turime sukaupti drąsą, kad mylėtume taip, kaip turime – nežiūrėdami savęs.

šaltinis: Laisvos Visuomenės Institutas


Žymos

1 Atsiliepimas

  1. faktas    -  2020-02-16, 11:09

    santuoka nereikalinga apskritai. Kadangi absoliučiai daugumoje atveju už vaikus atsakinga moteris, tai nesituokiate. Viską užrašote moterų vardu. Vyrai tada bus labiau pažaboti ir motyvuoti būti šeimoje. Bus žymiai mažiau problemų. Daugiau darnių šeimų.
    Vyrai dažnai linkę naudoti vaikus ir turtą kaip šantažo ir įtakos įrankius, ypač skyrybų metu. Tad…
    Dar…
    Ne veltui yra patarlė – tris namo kampus laiko moteris.

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Balsuosite ateinančiuose rinkimuose UŽ?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas
    Išgyvename „liepiamosios demokratijos“ piką. Kuo tai gresia?

Išgyvename „liepiamosios demokratijos“ piką. Kuo tai gresia?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    KU rektorius prof. Artūras Razbadauskas: „Kovojant su koronavirusu pasėti žmonėse baimę ir paniką – tai pats blogiausias dalykas!”

KU rektorius prof. Artūras Razbadauskas: „Kovojant su koronavirusu pasėti žmonėse baimę ir paniką – tai pats blogiausias dalykas!”

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Violeta Boreikienė. Mikroskopinis padaras testuoja lyderius

Violeta Boreikienė. Mikroskopinis padaras testuoja lyderius

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Algirdas Paleckis. Pusantrų metų vienutėje. Aš apsiginsiu

Algirdas Paleckis. Pusantrų metų vienutėje. Aš apsiginsiu

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Saulius Skvernelis: Taip, karantinas bus pratęstas dar dviems savaitėms

Saulius Skvernelis: Taip, karantinas bus pratęstas dar dviems savaitėms

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Seimo narys Robertas Šarknickas: „Reikia kartą ir visam laikui atsisakyti apsispjaudymo“ [video]

Seimo narys Robertas Šarknickas: „Reikia kartą ir visam laikui atsisakyti apsispjaudymo“ [video]

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Vigilijus Jukna. Žemės ūkis: atpirkimo ožys ar ekonomikos garvežys?

Vigilijus Jukna. Žemės ūkis: atpirkimo ožys ar ekonomikos garvežys?

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Lidžita Kolosauskaitė. Covid19: Išgąsdinta kaimenė

Lidžita Kolosauskaitė. Covid19: Išgąsdinta kaimenė

komentarai 2 Skaityti visą įrašą
    Algimantas Rusteika. Taboras žengia į pragarą

Algimantas Rusteika. Taboras žengia į pragarą

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Kaip plaunant chemikalais Vilniaus gatves, galimai išplaunami biudžeto pinigai

Kaip plaunant chemikalais Vilniaus gatves, galimai išplaunami biudžeto pinigai

komentarai 3 Skaityti visą įrašą
    Mindaugas Puidokas. Kodėl Trumpo JAV vienija pasaulį, o Landsbergių „konservatoriai“ ieško priešų?

Mindaugas Puidokas. Kodėl Trumpo JAV vienija pasaulį, o Landsbergių „konservatoriai“ ieško priešų?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Orinta Leiputė. Apie darbą Karštojoje koronos linijoje: juokus labai greitai pakeitė žmonių nerimas

Orinta Leiputė. Apie darbą Karštojoje koronos linijoje: juokus labai greitai pakeitė žmonių nerimas

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

komentarai 3 Skaityti visą įrašą
    Sauliaus Skvernelio kreipimasis į Lietuvos senjorus

Sauliaus Skvernelio kreipimasis į Lietuvos senjorus

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Rimantas Dagys: „Dėl valstybinio banko“

Rimantas Dagys: „Dėl valstybinio banko“

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    Bronis Ropė: Laikinai reikia reguliuoti maisto kainas

Bronis Ropė: Laikinai reikia reguliuoti maisto kainas

0 atsiliepimų Skaityti visą įrašą
    V. Uspaskich. Virusas – ne PVM, jis vaikšto per sienas, o krizė suteikia naujas galimybes

V. Uspaskich. Virusas – ne PVM, jis vaikšto per sienas, o krizė suteikia naujas galimybes

komentarai 2 Skaityti visą įrašą

Čia parašė ta, kurios chebra sugeba gaivinti ekeonimiką tik parduodama degtinę pleže ir kurios siūloma...

Sveiki, Šis japonas nėra pats seniausias Žemėje. Savaitėje buvo straipsnis apie vienuolį, turintį 126 metus....

Labai teisingos įžvalgos ir mintys.. Belieka pridurti,, kad per trisdšimt metų tie, kurie yra lyderiai...

Atsigaus greitai kinai kaip niekas kitas. Vis dar apriboti gyvena, o jie dabar vieninteliai gali...

... kažką apdergti visada pirmas. Jis ko gero jaučia liguistą malonumą tą darydamas? O gal...

pačiam Laurinavičiui. Tokiais kaltinimais švaistosi epidemijos metu, kad tiesiog galvoj netelpa. Tiesą sakant juokina reikalavimas...

Lietuvą. Vėl visi mokėsim kompensacijas dėl suknistų prokurorų polinkio vykdyti politinius užsakymus. Reikia tuos prokurorus...

Seniai kirbėjo, kad moderni medicina kažkur toli į lankas nuklydus. Dabar aišku ant kiek. Ačių...

Ar nieko tokio jei negalime susisiekti nei elektroniniu pastu ,nei telefonu...

Čia kaip iš apokaliptinio filmo....

gražių paveiksliukų galerija: liaudiesmenas.livejournal.com...

Juk globalistai įvedė ekonominės sankcijas Maskvai ir jų dar ne atšaukė....

Galima kitu naujienų ne tik apie motina :)...

Pasidalinkite su savo draugais
Sveiki, verta dėmesio: *Drąsa, meilė ir pasiaukojimas kovoje už santuoką* - nuoroda: https://infa.lt/41108/drasa-meile-ir-pasiaukojimas-kovoje-uz-santuoka/