Naujos taisyklės ES automobilių gamintojams
Nuo kitų metų sausio 1 dienos visi Europos automobilių gamintojai Europoje turės arba laikytis naujų taisyklių, arba gaus dideles baudas, ra6o euronews.
Apie kokius reikalavimus eina kalba?
95 gramai anglies dioksido vienam kilometrui ir ne daugiau – tiek nauji automobiliai parduodami ES nuo metų pradžios galės išmesti orą.
Laikui bėgant tikslas keisis, o taisyklės taps dar griežtesnės.
Jei automobilių pramonė nepadarys pažangos, tada gamintojams gresia bauda, kurios bendra suma siekia 32 milijardus eurų, o tai dvigubai viršija numatytą pelną.
Nauji reikalavimai taip pat gali sumažinti darbo vietų skaičių. „Audi“ jau anksčiau paskelbė, kad per ateinančius penkerius metus yra pasirengusi Vokietijoje atleisti iki 9500 darbuotojų. Pasak automobilių gamintojos, tai sudarys galimybes skirti 6 milijardus eurų investicijoms į elektromobilius ir skaitmenines technologijas.
Clementsas Fustas, IFO Ekonominių tyrimų instituto prezidentas
„Šį mėnesį Vokietijos automobilių pramonė vėl pablogino savo pozicijas. Prognozės gana neigiamos. Dabar vyksta sunkus pertvarkos procesas. Kol kas neaišku, kaip atrodo dyzelinių automobilių ateitis. Įmonės žino, kad joms reikia gaminti daugiau elektrinių automobilių, joms reikalingos naujos eigos technologijos. Tai dideli pokyčiai pramonei, nes kas dešimtas darbo vieta šioje pramonėje yra susijusi su vidaus degimo varikliu “.
Nuo kitų metų Vokietijos valdžia planuoja padvigubinti subsidijas elektrinėms transporto priemonėms įsigyti. Europos automobilių gamintojų asociacija teigia, kad nepaisant pastarojo meto sėkmės, alternatyviu varikliu varomų automobilių vis dar yra 5 kartus mažiau nei benzinu varomų automobilių.
Tuo tarpu rinkos tyrėjai nesitiki rimtesnių pokyčių. Jų prognozėmis, iki 2025 m. tik 10,2% automobilių važiuos alternatyviais varikliais, o iki 2030 m. šis skaičius išaugs tik 5%.
Ekspertai mano, kad pokyčiai Europoje gali būti geru pavyzdžoi kitoms pasaulio šalims, tačiau tik tuo atveju, jei bus dedama pakankamai pastangų iš visų pusių: valdžios institucijų, gamintojų ir pačių automobilių vairuotojų.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis