Kanados mokslininkai iš Kalgario universiteto pravedė tyrimą apie tarpusavio ryšį tarp laiko, vaikų praleidžiamo prie įvairių įrenginių ekranų, įskaitant televizorius, planšetes, išmaniuosius telefonus […] ir šių vaikų protinio išsivystymo.
Tyrimas vyko 2440 kanadiečių šeimų tarpe nuo 2011 iki 2016 metų. Jis parodė, jog 2,3 ir 5 metų amžiaus vaikai, praleidžiantys daug laiko prie visokiausių įrenginių ekranų, demonstruoja blogus rodiklius kognityviniuose testuose.
Remdamiesi tyrimo rezultatais mokslininkai kalba apie tiesioginį ryšį tarp „laiko prie ekranų“ ir protinio vaikų išsivystymo lygio. Pasak statistikos, kas ketvirtas vaikas, ateinantis į mokyklą Šiaurės Amerikoje, kenčia nuo protinių defektų arba užtrunkančio išsivystymo – kalbos, komunikacinių, motorinių ir socioemocinių savybių vystymosi pristabdymo.
Dėl to daugelis vaikų blogai pasirengę mokslui, ir šie defektai turi savybę gilėti su laiku be atitinkamo įsikišimo.
Mobilių įrenginių atsiradimas padarė įtaką ir suaugusių žmonių psichologijai, tačiau pas tuos, kas augo be jų, susidarė atitinkamas imunitetas ir suvokimas to, „kaip iš principo reikia gyventi“. Vaikai gi, gyvenantys tarp šių įrenginių, nuo pat pradžių vertina pasaulį per ekraną, o ne savo asmeninės patirties požiūriu.
98% amerikiečių vaikų iki 8 metų amžiaus gyvena namuose su įrenginiais, pajungtais prie interneto, ir praleidžia prie ekranų vidutiniškai daugiau, nei 2 valandas į dieną, tuo tarpu kai pediatrai rekomenduoja leisti vaikams ne daugiau 1 valandos „ekrano laiko“ per dieną, ir tik kokybiškų programų peržiūrai.
„Ekrano laikas“ atima iš vaikų iš tiesų naudingą laiko praleidimą, suteikiantį galimybę užtvirtinti ir išvystyti motorinius įgūdžius – bėgimą, vaikščiojimą ir kitus judesius, o taip pat bendravimą su aplinkiniais, užtvirtinantį ir vystantį kalbos ir komunikacijos įgūdžius.
Pravesdami testus vaikų tarpe ir sulyginę juos su „ekrano laiko“ kiekiu būdingu kiekvienam tiriamajam, mokslininkai priėjo išvados: vaikų kognityvinių gebėjimų blogėjimas, atsiradęs vienu metu su elektroninių įrenginių atsiradimu, iš tiesų susijęs tarpusavyje.
Tyrėjai pažymi, jog tai pirmasis tyrimas, išryškinęs tiesioginį tarpusavio ryšį tarp laiko, kurį maži vaikai praleidžia prie ekranų, ir jų protinių gebėjimų bei pažangumo mokykloje. Mokslininkai pažymi, jog spręsti šią problemą būtina šeimos lygmeniu, rengiant planus, ribojančius prieigą prie įrenginių vaikams, įskaitant televizorių.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Kvailius ugdo,per televizija gali primesti į jų smegenis visokį šūdą,robotais daro valstybė.