infa.lt

Naujai išrastas dviratis be grandinės demonstruoja 98% naudingumo koeficientą

Naujai išrastas dviratis be grandinės demonstruoja 98% naudingumo koeficientą

12 rugsėjo
01:01 2018

Eurobike parodoje buvo pademonstruota ateities dviračio transmisija. Joje nėra mums įprastos grandinės, galiniame rate įtaisyta tik viena „žvaigždutė“, o svarbiausia – beveik nėra trinties sukant ir su tuo susijusių energijos praradimų. Kūrėjai tvirtina, jog pasiektas naudingumo koeficientas pusantro karto aukštesnis, nei dabartiniais techniniais sprendimais pagrįstuose dviračiuose profesionalams.

Naujai dviratį išrado kompanija CeramicSpeed: jos prototipe energiją nuo pedalų sukimo perduoda ne grandinė, o besisukantis velenas.

Kompanija tvirtina, jog toks būdas sukti ratus pusantro karto efektyvesnis, nei pažangus sprendimai profesionalams – kasetės ir perjungėjai Shimano Dura Ace. Vienas iš sistemos kūrėjų D. Smitas savo interviu Bikeradar paaiškina tai milžinišku trinties taškų skaičiaus sumažėjimu. O taip pat kruopščiu guolių ir tepalų parinkimu – tame kompanijai padėjo kaboratorija iš Kolorado Friction Facts.

„Kiekvieną kartą, kai grandinė įsitempia – atsiranda trintis. Kiekvieną kartą, kai ji atsipalaiduoja – atsiranda trintis. Kai jūs sukate pedalus 95 apsisukimų per minutę greičiu, per tą laiką atsiranda 40 tūkstančių tokių taškų.“, – patikslina Smitas.

Pasak jo, besisukantis velenas, kurio pagalba perduodama energija, – pakankamai tradicinė koncepcija. Pavyzdžiui automobilio diferenciale ratų sukimosi greitį kompensuoja besisukantys kūginiai dantračiai. Esant tokiam išdėstymui susilietimo trinties taškų viso tik keturi. Tačiau visi bandymai pritaikyti mechanizmą dviračiams buvo pasmerkti nesėkmei dėl didžiulės trinties. Tad naujos transmisijos kūrėjai atmetė konusinius dantračius ir ėmė išradinėti kitą „perpendikuliaraus“ (statmeno) jėgos sustiprinimo perdavimo būdą.

Sprendimu tapo ratas su guoliais, sukantis vieną „žvaigždutę“ – o ne penkias-septynias kaip dabartiniuose dviračiuose, kur grandinė permetama tam, kad galima būtų įvairinti perduodamą jėgą.

Naujiena buvo pademonstruota Eurobike parodoje. Pasak Smito, praradimus dėl trinties pavyko sumažinti iki 2%. Tiesa, Bikeradar nurodo, jog sistema efektyviausia esant vidutiniam galios lygmeniui – iki 300 vatų.

 

CeramicSpeed pripažįsta, kad jos sprendimui teks praeti ilgą kelią nuo prototipo iki serijinės gamybos. Pirma – kol kas aparatas neturi galimybės perjungti greičių. Tam teks papildyti veleną mechanizmu, judinančiu „saulutę“ iš guolių per žvaigždutę.

Bet tai, kaip tvirtina kūrėjai – nesudėtinga. Svarbiau tai, jog naujai sistemai būtina pagaminti specialų rėmą – o reiškia, siekiant dviračių „revoliucijos“ reikės atkreipti stambių gamintojų dėmesį. Trečias svarbus veiksnys – precizinių guolių apsauga nuo kelio dulkių, purvo ir drėgmės. Demonstracinėje versijoje, kur buv svarbu pademonstruoti kaip sistema veikia, jos detalės buvo atviros visiems vėjams.

Jeigu CeramicSpeed pavyks įveikti šias kliūtis, tikėtina, jog atskiro starto dviračiai vienoje iš sekančių dviračių daugiadienių Tour de France lenktynių atrodys maždaug taip:


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar 2019-ieji atitiko jūsų lūkesčius, ar iš valstiečių to ir tikėjotės?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *Naujai išrastas dviratis be grandinės demonstruoja 98% naudingumo koeficientą* - nuoroda: https://infa.lt/25228/naujai-israstas-dviratis-be-grandines-demonstruoja-98-naudingumo-koeficienta/