Aplink stambiausią socialinį tinklą Facebook nenurimsta ginčai apie naudotojų asmeninės informacijos panaudojimo teisėtumą. Tokie duomenys galėtų būti panaudoti tam, kad būtų įtakotas 2016 metų prezidento rinkimų JAV rezultatas. Tuo kaltinama britų kampanija Cambridge Analytica.
Tačiau tema ne apie rinkimus, o apie tai ar jūs norėtumėte sužinoti ką konkrečiai apie jus žino „Facebook“, ir kaip socialinio tinklo administracija pasinaudoja šia informacija?
Socialinis tinklas nuolat sužino apie jus kažką naujo.
Jeigu jūs įeinate į dviejų milijardų aktyvių Facebook naudotojų tarpą, tai, greičiausiai, socialinis tinklas žinos jūsų gimimo datą, telefono numerį, veikos rūšį, mėgstamą muziką, lankomas vietas, naudojamą transportą ir mėgstamas pramogų rūšis.
Kad padėtų reklamos užsakovams vykdyti kryptingas reklamines kampanijas, socialinis tinklas grupuoja visus duomenis į kategorijas atitinkamai amžiui, lyčiai, interesais, naudojamais įtaisais jungiantis prie tinklo ir daugeliui kitų parametrų.
Socialinis tinklas aiškina informacijos rinkimo būtinybę noru pagaminti rodomą naudotojams reklamą labiau įdomesnę ir turiningą, atitinkančią jo interesus.
Kaip gi galima sužinoti, kas „Facebookui“ žinoma apie jus, kokiai kategorijai jis jus priskiria ir kaip nusprendžia kokią reklamą jums rodyti.
♦ Paspauskite čia, kad pereitumėte į „Jūsų reklaminius prioritetus“
Ir taip, egzistuoja puslapis, kuris vadinasi „Jūsų reklaminiai polinkiai“ Jis padalintas į keturias dalis:
Jūsų interesai
Skyriuje „Jūsų interesai“ išvardinami jūsų reklaminiai prioritetai, atitinkamai su jūsų skoniu pramogų sferoje, profesionaliais ir sportiniais interesais, vietomis, kur jūs esate buvę, ir to, ką jūs ten darėte, jūsų išsilavinimas, jūsų šeima, pomėgiai, sportas ir gyvenimo būdas.
Socialinis tinklas paaiškina, kodėl ten yra kiekvienas iš išvardintų elementų – žymi jų dalis atsiranda po to, kai jūs pasinaudojate kokia nors reklamine nuoroda, įdiegiate kažkokį papildinį ar spaudžiate „Patinka“, o taip pat komentuojate kažkokį puslapį.
Reklamos užsakovai, su kurais jūs turėjote tarpusavio sąveiką
Šiame skyriuje išvardinama, pas kokius reklamos užsakovus yra jūsų kontaktinė informacija, kokia jų reklama jus sudomino ir kokius jų tinklapius jūs esate lankę.
Jūsų duomenys
Šiame skyriuje laikoma informacija apie jūsų šeimyninę padėtį, darbdavį ir užimamas pareigas (jeigu jūs nurodėte tai savo profilyje).
Bet, turbūt, įdomiausia yra tai, jog čia nurodoma, prie kurios reklaminės kategorijos jūs esate priskirti (jų pakankamai daug, pavyzdžiui – „gimę birželio mėn“, „technologijų mėgėjai“, „ekspatriantai“, „iPad Air savininkai“).
Reklamos nustatymai
Šiame skyriuje jūs galite nurodyti – ar jūs norite, kad Facebook’as siųstų jums reklamą atitinkančią jūsų interesams, kaip socialiniame tinkle, taip ir kituose tinklapiuose ir papildiniuose, kurių kompanija Facebook nevaldo.
Pastaba: jeigu jūs pašalinsite visus prioritetus ir informaciją, kurią apie jus surinkęs turi socialinis tinklas, tai nesumažins reklamos kiekio jūsų laiko juostoje – jūs kaip ir anksčiau ją matysite, tačiau ji atsiras atsitiktinumo principu. Negalima pilnai pašalinti ar užblokuoti reklamos Facebook tinkle. „Reklamos dėka socialinis tinklas išlieka nemokamas“, – tvirtina Facebook vadovybė.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis