infa.lt

Pamirškite apie 10 000 žingsnių, yra geresnis būdas palaikyti formai

Pamirškite apie 10 000 žingsnių, yra geresnis būdas palaikyti formai

11 vasario
01:01 2018
Bėgikė

© infa.lt nuotr.

Michael Mosley, BBC

Pastaruoju metu ir kvartalo nebeįmanoma praeiti, nesusidūrus su kažkuo, tikrinančiu savo mobilųjį įrenginį, kiek liko pražingsniuoti iki savo numatytų 10 000 žingsnių į parą. Bet ar žaidimas vertas to? Ir iš kur paimtas šis skaičius?

Jūs nustebsite, tačiau skaičius atsirado vienos marketingo kampanijos, vykusios apie 1960-uosius Japonijoje, metu.

1964-ųjų metų Tokijo Olimpinių žaidynių išvakarėse, viena firma pradėjo stumti į rinką naują įrenginį žmonės, kurie rūpinosi savo fizine forma.

Prietaisas vadinosi Manpo-Kei, kas išvertus iš japonų kalbos būtų „10 000 žingsnių matuoklis“.

Tai buvo vienas iš pirmųjų žingsniamačių, pagrįstų daktaro Yoshiro Hatano, mokslininko iš Kiūšiū universiteto, darbais.

Daktarui Hatano kėlė susirūpinimą tai, jog kartu su mada stebėti beisbolo rungtynes japonai perėmė pas amerikiečius ir jų nejudrų gyvenimo būdą. Jis nutarė padėti savo tautiečiams tapti fiziškai aktyvesniais.

Yoshiro Hatano paskaičiavo, jog, jeigu pavyktų įtikinti savo draugus japonus padidinti per dieną nueinamų žingsnių skaičių nuo įprastų keturių iki dešimties tūkstančių, – jie kasdien papildomai sudegintų apie 500 kilokalorijų ir tokiu būdu išliktų liekni.

Taip ir užgimė sistema „10 000 žingsnių per dieną“. Ir tai buvo didelė marketingo sėkmė.

Bet ar išlieka ji ir iki šiandien efektyviausiu būdu pagerinti savo fizinę formą?

Eksperimento pradžia

Rengdamas programą „visa tiesa apie lieknėjimą“, šių eilučių autorius kartu su profesoriumi Rob Copeland iš Sheffield Hallam universiteto nuvyko į fabriką Šefilde.

Jie nutarė pravesti nedidelį eksperimentą ir sulyginti „10 000 žingsnių“ efektyvumą su kita programa – Active 10.

Active 10 nenumato žingsnių skaičiavimo. Reikia tiesiog tris kartus į dieną eiti greitu žingsniu 10 minučių.

Kiekvienas iš sutikusių padėti savanorių turėjo savų priežasčių susirūpinti sava fizine forma.

Savanoriams buvo išdalinti aktyvumo davikliai, ir jie buvo stebimi ne tik ką darė, bet ir kiek jie stengėsi.

Vieniems buvo duota užduotis praeiti kasdien po 10 000 žingsnių (apie 8 km), kitiems – paprasčiausiai greitai vaikščioti tris kartus per dieną po 10 minučių (kas maždaug tolygų 2,5 km ar 3000 žingsnių).

Antrai grupei tempas buvo skirtas toks: „eiti reikia tiek greitai, kad galima būtų kalbėtis, tačiau neįmanoma būtų dainuoti“.

Energingas ėjimas

Pirmosios grupės rezultatai parodė, jog 10 000 žingsnių per dieną sugebėjo praeiti 2/3 savanorių. Tačiau jiems dėl to teko padėti papildomų pastangų.

Antroji gi grupė užduoti įvertino kaip ganėtinai paprastą. Jie susirinkdavo ir kartu eidavo į trumpus, energingus 10 minučių pasivaikščiojimus darbo dienos eigoje.

Tokiu būdu, praeiti 10 000 žingsnių per dieną pasirodė labiau sudėtinga, nei išeiti tris kartus aktyviai pasivaikščioti. Tačiau, kuri gi technika pasirodė efektyvesnė sveikatos atžvilgiu?

Kai profesorius Copeland išanalizavo savanorių aktyvumo daviklių duomenis, rezultatai pasirodė iškalbingi.

„Active 10 grupėje, bendra aukštos ir vidutinės fizinės apkrovos apimtis pasirodė 30% didesnė, nei „10 000 žingsnių“ grupėje, nežiūrint į tai, jog pirmoji grupė judėjo mažiau pagal laiką“, – papasakojo profesorius.

„Nuosaikaus intensyvumo apkrova mūsų organizmui daro palankiausią įtaką sveikatai“, – teigia mokslininkas.

Geriau mažiau, bet aktyviau

Active 10 grupės nariai bendroje sumoje judėjo mažiau, nei „10 000 žingsnių“ grupė, tačiau pas juos dažniau greitėjo pulsas ir jie jautė realias apkrovas.

„Pirmiausia mes norėjome pagreitinti širdies plakimo greitį. Daugybė tyrimų leidžia daryti prielaidą, kad tokie pratimai padeda išvengti diabeto, širdies-kraujagyslių sistemos ir net kai kurių vėžio rūšių atsiradimo riziką“, – daro išvadą mokslininkas. “

Tad, trys greiti, aktyvūs pasivaikščiojimai per dieną pasirodė ne tik labiausiai tinkamu variantu mūsų gyvenimo būdui, bet ir labiau palankesni sveikatos atžvilgiu.

Tai išplečia pasirinkimų ratą – juk ne kiekvienam norisi kasdien žygiuoti po 8 kilometrus.

Gerbiamas skaitytojau (-a), jei manote, kad medžiaga, teikiama „infa.lt“ buvo jums nors truputį naudinga, jūs galite prisidėti paremdami svetainę SMS ar kitu Jums patogiu būdu

PAREMTI infa.lt Naujienlaiškis
žiūrėjo 3 151

Žymos

1 Atsiliepimas

  1. Arvydas    -  2020-05-26, 11:00

    Sveiki!As per 10 min.nuejau 2200 zingsniu.Zingsnis-0,75m.Gavosi 1,65 km,greitis 9,9 km per val.Nemanau,kad per 10 min. imanoma atlikt 3000 zingsniu,nes greitis butu 13,5 km per val.N E R E A L U

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Šeimų Sąjūdis

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt per PayPal
infa.lt

Apklausa

Ar pakeitus šią vyriausybę pasikeistų ekonominė situacija šalyje?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...