JAV valdžios institucijos sugalvojo, kaip greitai priversti gyventojus sėsti į elektromobilius
JAV Aplinkos apsaugos agentūra (EPA) paskelbė Joe Bideno administracijos pasiūlytas priemones, kuriomis siekiama spręsti klimato kaitos problemą ir kuo greičiau pereiti prie ekologiškesnių transporto priemonių.
Šiomis priemonėmis, kurios jau dabar vadinamos pačiomis agresyviausiomis, gamintojai iš esmės verčiami pereiti prie elektromobilių gamybos. Tai susiję ne tik su asmeniniais automobiliais, bet ir su komercinėmis transporto priemonėmis.
Minus 10 mlrd. tonų išmetamo CO2, t. y. daugiau nei dvigubai daugiau nei 2022 m. bendras JAV išmetamo anglies dioksido kiekis, tūkstančiai dolerių sutaupytų lėšų techninei priežiūrai ir maždaug 20 mlrd. barelių sumažėtų šalies priklausomybė nuo naftos importo.
EPA ir prezidento Joe Bideno administracija visa tai žada Amerikos piliečiams. Tereikia tik priimti siūlomą priemonių paketą, į kurį įeina nauji (ir daug griežtesni) reikalavimai šalies motorinėms transporto priemonėms.
Nuo tada, kai Joe Bidenas tapo prezidentu, JAV keliais važinėjančių elektromobilių skaičius patrigubėjo, o jų asortimentas tapo gerokai platesnis, sakoma EPA pranešime. Elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių skaičius auga taip pat sparčiai – jų jau yra apie 130 000, o nuo 2020 m. jų skaičius padidėjo 40 procentų.
Dabar valdžios institucijos kelia sau (ir visuomenei) konkretų tikslą: iki 2032 m. du trečdaliai visų parduodamų automobilių turėtų būti su elektros varikliu.
Šis tikslas yra neįprastai ambicingas, turint omenyje, kad 2022 m. pabaigoje elektromobilių dalis bendrame parduotų transporto priemonių skaičiuje sudarė tik 7%, rodo „Counterpoint Research” duomenys. O ankstesnis J. Bideno deklaruotas tikslas buvo, kad iki 2030 m. elektromobilių dalis sudarytų 50 procentų.
JAV vyriausybė ketina skatinti masinį perėjimą prie elektromobilių, daugiausia taikydama griežtesnius reikalavimus gamintojams. Jie palaipsniui mažins CO2 išmetimo ribas privatiems automobiliams, taip pat komercinėms transporto priemonėms – nuo pristatymo mikroautobusų iki mokyklinių autobusų ir sunkiasvorių sunkvežimių.
Šiuos reikalavimus gamintojai galės įvykdyti tik tada, jei pereis prie išimtinai elektrinių transporto priemonių.
Be to, valdžios institucijos ketina teisės aktais nustatyti minimalią elektromobilių dalį koncernų gaminamuose modeliuose.
Valdžios institucijos nepamiršo ir piliečių. Tikimasi, kad kitą savaitę JAV iždo departamentas paskelbs naujas taisykles dėl mokesčių lengvatų perkant elektromobilį: būsimieji savininkai galės sutaupyti iki 7500 JAV dolerių.
Vis dėlto patiems piliečiams nepatinka valdžios noras visus perkelti į elektromobilius. Neseniai atliktos „Gallup” apklausos duomenimis, dauguma amerikiečių (61% respondentų) netiki, kad perėjimas prie elektromobilių iš tikrųjų gali išspręsti klimato kaitos problemą. 43% respondentų teigė, kad „galbūt svarstys” galimybę ateityje įsigyti elektromobilį, o 41% apskritai neplanuoja persėsti į tokį automobilį.
Bet kuriuo atveju Joe Bideno administracijos pasiūlytos priemonės turės praeiti viešą svarstymą, kurio metu priemonės gali būti koreguojamos.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Galimai JAV pasimokė iš Lietuvos, kur elektros ūkį perėmė grupuotės, kurios gyventojų atžvilgiu vykdo nusikalstamą veiklą. „Elektrikai” stumia šį projektą su elektromobiliais. Bet neilgam, todėl skuba, nes juos pakeis vandeniliniai… Kai slinko ledynai, automobilių dar nebuvo, todėl galimai nuo didelių dinozaurų kūnų šilumos…