Kinijos valdžia įpareigojo garsenybes reklamose propaguoti socialistines ir tradicines vertybes
Aštuonios KLR ministerijos ir departamentai, įskaitant Kultūros ir turizmo ministeriją, Valstybinę rinkos reguliavimo administraciją ir Bankų ir draudimo rinkos reguliavimo komisiją, kartu parengė ir paskelbė taisykles, kuriomis įžymybės turi vadovautis reklamuodamos bet kokį produktą ar paslaugą.
Remiantis gairėmis „Dėl tolesnio įžymybių reklamos reguliavimo”, įžymybės, nusprendusios reklamuoti produktą ar paslaugą, turi „sąmoningai laikytis pagrindinių socialistinių vertybių reklamoje, o reklaminė veikla turi atitikti socialinę moralę ir tradicines vertybes”.
Taisyklėmis draudžiama reklamoje vartoti žodžius, kurie įžeidžia nacionalinį orumą ar interesus ir kenkia socialiniam stabilumui bei tvarkai.
Garsenybėms nurodyta reklamoje nereklamuoti „ekstravagancijos, pinigų garbinimo, pramogų viršenybės”. Be to, reklamoje negalima naudoti partijų ir valstybių vadovų, revoliucionierių, didvyrių ir pan. atvaizdų.
Garsenybėms draudžiama reklamuoti tabako gaminius ir elektronines cigaretes, privačias pamokas, taip pat medicininį gydymą, vaistus ir įrangą, sveiką ir specialią mitybą. Pagal taisykles įžymybės turi atidžiai rinktis įmonę ir produktą ar paslaugą, kurią nori reklamuoti.
Įmonės privalo atidžiai rinktis reklamuoti kviečiamas įžymybes, atsižvelgdamos į jų moralines savybes, patikimumą, teisės pažeidimų ir baudų nebuvimą. O atitinkamoms agentūroms taisyklėse nurodyta dirbti tarp įžymybių, įmonių ir žiniasklaidos, kad „užsiimtų savikritika ir korekcija bei sąmoningai prisiimtų atsakomybę už tvarkos palaikymą reklamos rinkoje”.
Taisyklėse nenurodoma, ką konkrečiai valdžios institucijos laiko „įžymybe”, todėl panašu, kad reikalavimai taikomi visiems daugiau ar mažiau žinomiems visuomenės veikėjams ir tinklaraštininkams.
Kinijos valdžia jau praėjusį rudenį nustatė radijo ir televizijos veiklos taisykles, kuriomis siekiama propaguoti „gražią Kinijos tradicinę kultūrą, revoliucinę kultūrą ir socialistinę kultūrą” bei skatinti meilę partijai ir šaliai. Taip pat taisykles, reglamentuojančias naujienų ir informacijos apie įžymybes skelbimą internete ir reklamą, siekiant apriboti „ekstravagantiškų malonumų” reklamą.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis
Išmintingai. Nereklamuos lyt-psichiškai iškrypusių ir vaistų sveikiems žmonėms…
Tik neleis reklamuoti medicininį gydymą, vaistus ir įrangą, sveiką ir specialią mitybą.