Atrodo, kad originalios paieškos sistemos sukurti neįmanoma: „Google” ištekliai leidžia lengvai nukopijuoti bet kokią šviežią idėją ir pašalinti galimą konkurentą.
Tačiau buvęs „Salesforce” vyriausiasis mokslininkas Richardas Socheris mano kitaip. Jo pradedančioji įmonė You.com siūlo pritaikomą paiešką, kuri neeikvoja naudotojų laiko, ir jau pritraukė garsių investuotojų.
Praėjusią savaitę You.com gavo 25 mln. dolerių finansavimą iš „Radical Ventures” vadovaujamo A serijos raundo.
Praėjusį rudenį pradinis etapas jau atnešė 20 mln. dolerių. „Time Ventures” Markas Benioffas buvo pagrindinis investuotojas, prie jo prisijungė „Breyer Capital”, „Norwest Venture Partners” ir „Day One Ventures”. Apžvelkime, kaip veikia ši paslauga ir kuo ji skiriasi nuo kitų analogų.
Kas yra You.com?
Tai paieškos sistema, kuri apibendrina paieškos rezultatus ir iš dalies leidžia juos tvarkyti. Kaip ir „Brave” atveju, bendrovė teigia niekada neparduodanti klientų duomenų.
Naudotojai gali ieškoti nenustatydami paslaugos, pritaikyti savo patirtį arba įjungti privatumo režimą. Jame nesaugomos naudotojo paieškos, pageidavimai ar buvimo vieta, o užklausos siunčiamos iš You.com IP adreso. Naudotojas visada išlieka privatus.
Rezultatų puslapyje galima patalpinti tokias programas kaip „GitHub”, „Reddit” ir „Twitter”. Svetainėje taip pat yra bendrųjų programų su kategorijomis – rekomendacijos naršymui, muzikai, finansams.
Kuo You.com skiriasi nuo kitų paieškos sistemų?
Jei naudotojas ieško „Google”, jis greičiausiai spustelės vieną iš pirmajame rezultatų puslapyje esančių nuorodų. Atranka You.com atliekama tik pagal pavadinimą, svetainę ir porą sakinių metaduomenų ir gauname greitą atsakymą.
Dažnai nesame patenkinti pirmuoju pasiūlytu paieškos rezultatu, todėl pereiname prie sekančio. Arba turime atidaryti keliasdešimt skirtukų, kad rastume gerą žaidimo apžvalgą ar deserto receptą. You.com stengiasi užkirsti kelią tokioms situacijoms.
Kiekvienas rezultatas yra eilutės, užpildytos langeliais. Kiekviename iš jų pateikiama puslapio turinio santrauka. Slinkdami per skirtukus galite palyginti rezultatus jų neatidarydami.
Nustatymuose taip pat galima iš anksto nustatyti pageidaujamus šaltinius. Tokiu būdu paieška tampa asmeniškesnė, o tai labai skiriasi nuo „Google” rezultatų.
Kaip veikia You.com?
Taip pat, kaip ir kitos paieškos sistemos. Tačiau rezultatai rodomi skirtingai – jie skirstomi į kategorijas: žiniatinklio, naujienų, vaizdo įrašų, vaizdų ir žemėlapių.
Be to, paieškos rezultatų puslapyje pateikiami trumpi faktai ir pagrindinė informacija iš populiarių svetainių. Rezultatai nustatomi pagal aktualumą ir naudotojo pageidavimus.
Pagrindinis You.com tikslas – taupyti laiką ir padėti greičiau rasti reikiamą turinį.
Ši paieškos sistema leidžia palyginti turinį nežiūrint į skelbimus arba neatidarant skirtukų su panašiais rezultatais.
Kaip You.com uždirba pinigus?
Šiuo metu paslauga nerodo jokių reklamų, nors Socheris sako, kad galiausiai ji gali būti sukurta pagal „DuckDuckGo” „privačių reklamų” modelį, pagal kurį reklamuotojas nieko nesužino apie naudotojus ir negali jų sekti internete.
Kita monetizacijos galimybė – priemokų programėlės ar kitos paslaugos.
Ypač programuotojams, kuriuos Socheris vadina „profesionaliais ieškotojais”, bus ypač naudingos dirbtinio intelekto pagalba atliekamos kodo užbaigimo funkcijos ir „GitHub” rezultatai.
Kodėl You.com nebijo „Google”?
Socheris pripažįsta galimą riziką, tačiau mano, kad paieškos milžinė yra pažeidžiama. Dėl savo duomenų baiminasi ne tik kūrėjai.
Pirma, jis mano, kad „Google” tapo per didelė, kad galėtų veikti greitai.
Antra, gali atsirasti naujų vyriausybės reglamentų ir (arba) antimonopolinių priemonių. Jis jau dalyvavo pokalbyje su JAV teisingumo departamentu ir mano, kad ES ekrano paieškos pasirinkimo taisyklė padės alternatyvioms naršyklėms konkuruoti su „Google”, o galimybė sustabdyti „privatumo pažeidimus, nesusijusius su paieška”, bus net netiesiogiai naudinga.
Kalbėdamas su valdžios institucijomis jis taip pat pažymėjo, kad „Chrome” turi paslėptų būdų nukreipti naudotojus atgal į numatytąją „Google” paiešką, net ir įdiegus konkuruojantį paieškos plėtinį, pavyzdžiui, You.com .
Galiausiai, pasak jo, pati „Google” įrodė atviros platformos vertę, kai nusipirko ir sukūrė „Android”, kad galėtų konkuruoti su dominuojančia „Apple” „iPhone” ekosistema.
Taigi „You.com” yra aukščiausio lygio sudėtinga pradedančioji įmonė, turinti didžiulį apdovanojimo potencialą. Arba, kaip sakytų „Google”, proveržio technologijos projektas.
Medžiagoje buvo naudojami šie šaltiniai: Axios, MUO.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Dar vienas atseit tai į duomenų apsaugą orientuotas agregatorius. Man asmeniškai taip pat svarbu ar agregatorius manipuliuoja rezultatais, t.y. užsiima cenzūra (kaip DuckDuckGo). Jei cenzūros praktika bus, tai jokios naudos. Jei nebus, tai valio, bus kaip Brave, bet kadangi paieškos sistemai padorų indeksą susidaryt užtrunka dešimtmečiais, tai iki tol vis tiek ims cenzūruotus rezultatus iš to pačio Google.
Išbandžiau, visai patiko, tik kol kas neleidžia į naršyklę pridėt. Visiškai naujo tipo vaizdas ir tikrai patogus naudojimas.
kagi.com