infa.lt

Susisiekimo ministerija siūlo miestuose įrengti dviračių gatves, naujus kelio ženklus, efektyviau organizuoti transporto eismą

15 rugsėjo
17:53 2021
Dviračių gatvė

lrv.lt nuotr.

Laikinai Lietuvos teritoriją administruojantys asmenys trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus. Šie Vyriausybės patvirtinti KET pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m.

„Šalies miestuose norime pėstiesiems, dviratininkams, viešajam transportui suteikti daugiau galimybių ir laisvės judėti, kad tai, visų pirma, būtų patogu žmonėms. Įvertinę užsienio šalių gerąsias praktikas, atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje ir kai kurias vairuotojų dviprasmiškai interpretuojamas situacijas keliuose, inicijavome Kelių eismo taisyklių pakeitimus. Juos gyvendinus, neabejoju, kad miestuose tikrai bus patogiau, saugiau, lengviau judėti visiems“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais. Nuo 2022 m. sausio 1 d. numatomi šie pakeitimai: keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, draudžiama parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.

Pakeitus specialių transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiais garso signalais eismo tvarką, specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai 4 minutėmis greičiau.

Uždraudus parkuotis gatvės ir išvažiavimo iš kiemo važiuojamųjų dalių sankirtoje, bus padidintas kelio matomumas, išvengta avarinių situacijų išvažiuojant iš kiemų, nebus sukeliama nepatogumų kitiems eismo dalyviams, kai įvažiavimas į kiemą užstatomas transporto priemonėmis ir apsunkinamas ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų eismas.

Specialistai taip pat pabrėžia, kad dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems vairuotojams. Todėl siūloma įtvirtinti reikalavimą elektromobilio vairuotojams pakrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos.

Nuo 2022 m. birželio 1 d. KET pakeitimais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės  įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

Norint, kad daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir kitus aplinkai mažiau taršius keliavimo būdus, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės.

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 173

Žymos:

1 Atsiliepimas

  1. Mindas    -  2021-09-15, 21:26

    Šimašiaus užgaidų įteisinimas…

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
    Arvydas Akstinavičius. Šalin rankas nuo „Sodros“!

Arvydas Akstinavičius. Šalin rankas nuo „Sodros“!

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Iš debatuose dalyvavusių pretendentų išskirčiau du: E.Vaitkų ir I.Vėgėlę

Gintaras Furmanavičius. Iš debatuose dalyvavusių pretendentų išskirčiau du: E.Vaitkų ir I.Vėgėlę

atsiliepimų 12 Skaityti visą įrašą
    Darius Kuolys. Liūdni ženklai – ir Akademijai, ir Respublikai

Darius Kuolys. Liūdni ženklai – ir Akademijai, ir Respublikai

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Ciklopai

Ciklopai

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Techniškai valdydami informacinę erdvę Vakarai vis tik praranda ideologinę įtaką – kodėl?

Techniškai valdydami informacinę erdvę Vakarai vis tik praranda ideologinę įtaką – kodėl?

atsiliepimų 8 Skaityti visą įrašą
    „Karas” tarp Izraelio ir Irano užsibaigė „netikėtai”, kaip ir prasidėjęs

„Karas” tarp Izraelio ir Irano užsibaigė „netikėtai”, kaip ir prasidėjęs

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Žirgų ar prezidentinių rinkimų lenktynės?

Gintaras Furmanavičius. Žirgų ar prezidentinių rinkimų lenktynės?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Jolanta Blažytė. Kūrėjai

Jolanta Blažytė. Kūrėjai

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Nuo nieko nepriklausomi Lietuvos biudžeto „vartotojai”

Gintaras Furmanavičius. Nuo nieko nepriklausomi Lietuvos biudžeto „vartotojai”

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Linas Karpavičius. Apie gamtos pabudimo ir metų užbaigtuvių šventes

Linas Karpavičius. Apie gamtos pabudimo ir metų užbaigtuvių šventes

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    „Areštuokite mane”: Džoana Rouling metė iššūkį policijai dėl naujojo neapykantos nusikaltimų įstatymo

„Areštuokite mane”: Džoana Rouling metė iššūkį policijai dėl naujojo neapykantos nusikaltimų įstatymo

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Stambulo konvencija ir nuomonės formuotojai

Gintaras Furmanavičius. Stambulo konvencija ir nuomonės formuotojai

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Valdas Vižinis. Kai bandai apmąstyti išties svarbius dalykus

Valdas Vižinis. Kai bandai apmąstyti išties svarbius dalykus

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą

Jeigu dar kas balsuos už koncervatorius ir liberalus, tegul degs ugnyje kartu su jais....

Įdomu, kiek nuoširdūs tie apsikabinimai ir kada galėjo prie jų priprasti....

skirtu urano sodrinimui,kad ju atomines nuo Rusijos maziau priklausytu....

guli - to ir giesme atkartoji. Elementaru!...

nera vaiduokliu grozio konkursu?...

*/*

Vaitkaus pozicija teisinga, bet šiais laikais su teisybe toli nenukeliausi... ne tas etapas... reikia racionaliai...

"del grozio" - garantuoja akinius "is reikalo"! Lesas uz reklama dedikuoju portalui,skant!...