Nuo baterijos įkrovos iki pelytės judesio: kokią informaciją apie mus renka Facebook
Socialinio tinklo Facebook vadovybė paskelbė atsakymus į JAV kongresmenų klausimus, į kuriuos socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas negalėjo ar nespėjo atsakyti svarstymo Kongrese metu.
M. Zuckerbergas, pasisakydamas JAV Kongrese balandžio 9 dieną pripažino, jog kompanija nepadarė visko, kad būtų išvengta asmeninių duomenų nutekėjimo ir būtų apsaugoti naudotojai.
Lygiai po dviejų mėnesių socialinis tinklas publikavo kreipimąsi į kongresmenus, kuriame daugiau nei 220 puslapių pateikiami išsamūs atsakymai į daugybę įstatymų leidėjų klausimų, likusių be atsakymų svarstymo Kongrese metu.
Socialinio Facebook tinklo administracija išsamiai išvardino visus duomenis apie naudotojus ir įrenginius, kuriuos ji renka ir atseka:
♦ Duomenys apie įrenginius. Operacinės sistemos, programinės įrangos versija, baterijos įkrovos lygmuo, telefono signalo galingumas, prieinama failų saugojimo vieta, naršyklės tipas, failų ir programinių papildinių pavadinimai bei tipai, papildiniai.
♦ Duomenys apie operacijas. Informacija apie operacijas ir veiksmus įrenginyje – pavyzdžiui, langas atvertas ar randasi foniniame režime, pelės judėjimas (tai padeda atskirti žmones nuo botų).
♦ Identifikatoriai. Unikalūs identifikatoriai. ID įrenginiai ir kiti identifikatoriai, tame tarpe iš žaidimų, papildinių ar asmeninių paskyrų. šeimos įrenginių ID (ir kitų identifikatorių, susijusių su Facebook produktais ir pririštų prie vieno įrenginio ar paskyros).
♦ Įrenginio signalai. Bluetoth signalai ir informacija apie artimiausius Wi-Fi prieigos punktus, radijo ir mobilaus ryšio antenas.
♦ Duomenys apie įrenginio nustatymus. Informacija, kurią naudotojas leidžia gauti per nustatymus – pavyzdžiui, geolokacijos (buvimo vietos), kameros ir fotografijų prieigą
♦ Tinklas ir ryšiai. Mobilaus ryšio operatoriaus pavadinimas arba naudotojo interneto ryšio tiekėjas, kalba, laiko juosta, mobilaus telefono numeris, IP-adresas, ryšio greitis ir, kai kuriais atvejais, informacija apie artimiausius ar pajungtus prie to paties tinklo įrenginius, kurie padeda, pavyzdžiui, perduoti vaizdo įrašą iš telefono į naudotojo televizorių.
♦ Cookie – slapukai. Informacija iš slapukų, kuri saugoma naudotojo įrenginyje, tame tarpe ID ir nustatymai.
Kompanijos ataskaitoje išvardintos ir kitos temos, kurios domino amerikiečių kongresmenus:
Apie dalyvavimą Donaldo Trampo (Donald Trump) rinkiminėje kampanijoje.
„Mes suteikėme lygų palaikymą Donaldo Trampo ir Hilary Klinton kompanijoms, ir mūsų komandos dirbo abiejuose štabuose. Visi turėjo prieigą prie vienų ir tų pačių instrumentų, naudojamų bet kokiose kampanijose. Kampanijos nerinko žmonių iš Facebook įmonės, kurie dirbo su jomis. Niekas iš Facebook žmonių nedirbo išimtinai Trampo ar išimtinai Klinton kampanijai. Dvi kampanijos naudojo skirtingus požiūrius į visa tai ir gaudavo skirtingą palaikymo lygmenį“.
Apie cenzūrą socialiniame tinkle
„Ginčytinų temų aptarimas ar ginčytino požiūrio taško laikymasis neprieštarauja mūsų korporatyviems standartams, kurie nustato, ką galima ir ko negalima daryti Facebook. Mes įsitikinę, jog tokia diskusija padeda padeda palaikyti įvairius požiūrius ir išplėsti suvokimą […] Mes draudžiame neapykantos pasireiškimus žmonių atžvilgiu, susijusių su jų rase, etnosu, tautybe, religija, lytine orientacija, lytimi, genderine tapatybe, individualumu ar liga. Taip pat mes suteikiame atitinkamą palaikymą imigrantams. Mes kaip agresiją vertiname žiaurias antihumaniškas kalbas, pareiškimus apie nepilnavertiškumą, išskirtinumą ar raginimą segregacijai“.
Apie dominavimą reklamos rinkoje
„Statistinis amerikietis naudoja aštuonis įvairius papildinius bendrauti su draugais ir ryšiui su žmonėmis. Šiandien šioje srityje yra didelis pasirinkimas, daug naujovių ir didelis aktyvumas, nuolat atsiranda nauji konkurentai. […] Facebook užima tik mažą globalios reklamos ekosistemos dalį (faktiškai tik 6%), kurios apimtis siekia 650 mlrd dolerių. To pavyko pasiekti pagrindinai smulkiojo verslo pagalba, kurio daugelis atstovų anksčiau negalėjo sau leisti reklamos mobiliuose įrenginiuose ar televizijoje ir išplėsti savo auditoriją su nedidelėmis išlaidomis“.
→ PAREMTI infa.lt → Naujienlaiškis