infa.lt

MIP: „Pakaks dirbti pusdykiai. Naujienų verslas turi pereiti į kontrataką“

MIP: „Pakaks dirbti pusdykiai. Naujienų verslas turi pereiti į kontrataką“

27 sausio
01:02 2018

paveikslėlis

Dar vakar atrodė, jog žurnalistika susidūrė su egzistencine grėsme iš technologinių platformų pusės, kurios padeda kiekvienam žmogui publikuoti tai, kas jam patinka, prisiėmė sau naujienų platinimo funkciją ir užgrobė reklamos rinką žadėdamos garantuoti aukšto efektyvumo tikslinės auditorijos parinkimą. Bet paaiškėjo, jog profesionali žurnalistika sugeba pakankamai sėkmingai priešintis šioms grėsmėms, rašo bloomberg.com.

Šiuo metu priešas traukiasi, ir naujienų verslui reikia tik parodyti truputį daugiau drąsos trofėjų surinkimo procese. Pereitą savaitę „Huffington Post“ leidinys uždarė savo nemokamą platformą blogeriams, o Facebook vadovybė nutarė savo naudotojų paprašyti įvertinti naujienų šaltinius pagal jų patikimumo laipsnį. Be jokių abejonių, abi šios kompanijos atiduoda pirmenybę tradicinei žurnalistikai, kur žmonės ne šiaip sau gauna pinigus už „naujienų gamybą“.

Prieš keletą dienų publikuota analitinė ataskaita „Edelman Trust Barometer 2018“ nurodo į pasitikėjimo lygmens augimą tradicinėms MIP: tose 28 šalyse, kur pravedamas ši styrimas, 59% apklaustųjų pasitiki profesionalia žurnalistika (praėjusias metais tokių buvo 54%), tuomet, kai pasitikėjimas socialiniais tinklais smuko nuo 53% praėjusiais metais iki 51%. Beveik visur vakarų pasaulyje profesionalios MIP laikomos patikimesniu informacijos šaltiniu, nei socialinės platformos.

Facebook vadovybės pareiškimas tapo pripažinimu to, jog ši kompanija negali pilnai pakeiti turinio, sukuriamo profesionalų tuo turiniu, kuri sukuria eiliniai naudotojai. „Naujienos visada vaidins pagrindinį vaidmenį prieš pradedant dialogą svarbiomis temomis“, – parašė kompanijos vadovas Mark Zuckerberg. Bet tai dar ne viskas. „Facebook“ sako savo naudotojams, kad atitinkamų naujienų organizacijų produkto naudojimas – skirtingai nuo jovalo – darys palankią įtaką jų gyvenimui. Būtent todėl Facebook vadovybės pareiškimas paskatino „New York Times“ akcijų kainos augimą.

Ne visai paprastoje padėtyje atsidūrė eilė MIP, orientuotų, pirmiausia į socialinius tinklus, kurios staiga aptiko, jog bandymai sėsti „ant uodegos“ godiems ir pažeidžiamiems interneto gigantams pasirodė ne pats geriausias sprendimas. Dabartinėje situacijoje naujienų leidiniai gali netgi susimąstyti ties tuo, kodėl jie neinvestuoja daugiau lėšų į savo namų puslapius, vietoje to, kad investuotų juos į socialinius tinklus.

Išgyvenimas – tai puiku, bet adekvatus vertinimas – tai dar geriau. Dabar, kai technologinės platformos suvokia, jog jos neturi vertos alternatyvos profesionaliai žurnalistikai, atėjo laikas pradėti mokėti už ją pinigus.

Būtent tame ir slypi pagrindinė pareiškimo, paskelbto sausio 22 dieną News Corp kompanijos vadovo Rupert Murdoch, mintis. Jis apkaltino kompanijas „Facebook“ ir „Google“ populiarizuojant „melagingų naujienų šaltinius“, po to pagyrė už tai, kad jos pripažįsta esant problemą, ir išsakė sekantį reikalavimą:

„Jeigu „Facebook“ nori teisingai įvertinti „vertus pasitikėjimo“ leidėjus, tada jis turi mokėti šiems leidėjams pagal analogiją su tuo, kaip yra mokama kabelinės televizijos TV kanalų kompanijoms. Neabejotina, jog šie leidėjai pakėlė paties“Facebook“ reputaciją ir vertę savo turinio ir naujienų publikacijomis, tačiau negavo adekvataus atlygio už savo šias paslaugas. Išmokos ne pernelyg juntamai atsilieps „Facebook“ pelnams, tačiau pakankamai palankiai atsilieps leidėjų ir žurnalistų padėčiai“.

Turint omenyje Zuckerbergo įsitikinimą tuo, jog kokybiškos naujienos padeda realizuoti pagrindines jo kompanijos užduotis – jungti žmones ir kurti bendruomenes – šis Merdoko reikalavimas atrodo visiškai vietoje. Leidėjai turi būti pasirengę kovai su pakartotinu savo turinio talpinimu. Muzikos industrijoje tas jau pasiekta: “Facebook“ moka licenzines įmokas už muziką naudojamą mėgėjų vaizdo įrašuose. Jeigu „verti pasitikėjimo“ naujienų leidiniai paspaus „Facebook’ą“, – kompanija pradės mokėti pinigus ir jiems.

Tačiau leidėjai neturi ties tuo sustoti. Tai klaida – manyti, jog socialiniai tinklai ir paieškos kompanijos daugeliui iš jų virto pagrindiniais platinimo kanalais, apeinant jų pačių tinklapius ir tuo atimant didelę dalį jų pajamų už reklamą ir prenumeratą.

Dėl šios priežasties bet „Facebook“ ir „Google“ strategijų pasikeitimai pareikalaus kai kurių manipuliacijų, o kai kurias atvejais netgi rimtų pasikeitimų tame, kaip turinys atvaizduojamas ir siūlomas naudotojams.

Leidėjams vertėtų įdėmiau pažvelgti į tokius projektus kaip naršyklė „Brave“, sukurtą tokiu būdu, kad padėtų jiems gauti kaip tiesioginį apmokėjimą, taip ir pajamų paskirstymo procese už reklamą metu. Jiems taip pat reikėtų padirbėti ties tuo, kad pakeistų interneto reklamos industrijos standartus, pakeičiant nesąžiningą prekybą surinktais personaliniais duomenimis tokia sistema, kurioje mokama žmonėms – pinigais ar kokybišku turiniu – už reklamos peržiūrą.

Be to, atėjo laikas šiai industrijai susitarti dėl efektyvesnių mechanizmų ribojančių nemokamą prieigą, kurių nepavyktų apeiti tiesiog išvalius naršyklę ar atsidarius privatų naršyklės langą. Tai bent jau minimaliai padės leidiniams susitarti si interneto platformomis įmokų už peržiūras klausimu.

Dar visai neseniai visos šios svarbios kovos buvo apsunkinamos pralaimėjimo nuotaikomis, plačiai paplitusiomis naujienų industrijoje, o taip pat naujų „naujienų organizacijų“ nusiteikimu dalintis savo turiniu nemokamai tikintis gauti bent trupinius, atlikusius nuo technologinių gigantų reklaminės puotos. Bet jau dabar tapo aišku, kad pralaimėjimo nuotaikos buvo susigalvotos ir, jog nemokamas turinys niekam neatnešė nieko gero. Kokybiškas turinys negali būti nemokamas. Atėjo laikas pereiti į kontrataką.


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar palaikote išlaidų gynybai didinimą iki 2.5% BVP?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *MIP: "Pakaks dirbti pusdykiai. Naujienų verslas turi pereiti į kontrataką"* - nuoroda: https://infa.lt/20048/mip-pakaks-dirbti-pusdykiai-naujienu-verslas-turi-pereiti-i-kontrataka/