infa.lt

Optimistiškai nusiteikęs G. Landsbergis siūlo bendrojo lavinimo tinklo „optimizavimą“

07 gruodžio
08:22 2016
Patriarchas Vytautas Landsbergis ir anūkas Gabrielius Landsbergis. Irmanto Sidarevičiaus nuot

Patriarchas Vytautas Landsbergis ir anūkas Gabrielius Landsbergis. Irmanto Sidarevičiaus nuot Respublika.lt

Gabrielius Landsbergis savo Facebook socialinio tinklo paskyroje eilinį kartą siūlo „optimizuoti“ bendrojo lavinimo, kaip jis išsireiškė, tinklus. Pateikiame žemiau jo rašytą (neredaguotą) tekstą:

„OECD paskelbė naują švietimo pasiekimų ataskaitą. Lietuva „garbingoje” 35 vietoje. Estija – pirmame dešimtuke. Norime būti aukščiau? Reikia reformos. Darnesnės ar mažiau darnios, bet ryžtingos, nes kitaip nejudėsime iš vietos.

Dėl bendrojo lavinimo – turime baigti tinklo optimizavimą, ir nustoti įtikinėti save, kad atrasime būdą išsaugoti tuščias mokyklas. Jose ne tik mokytojų nesugebame dabar rasti, bet ir techninės bazės užtikrinti. O tai reiškia prastą švietimo kokybę jas lankančias vaikams. Dar viena svarbi problema, kuri dar ne taip įsisamoninta – mažos mokyklos negarantuoja emocinės, socialinės integracijos. Mažose klasėse nesusidaro pakankamos grupės naujiems draugams ar ryšiams sudaryti. Premjeras sako saugosiąs mažas mokyklas – reiškia saugos mūsų trisdešimt penktą vietą OECD sąraše.

Mokytojų algos bus mažos tol, kol jas mokėsime už valandas, kurių mokyklose nėra – nes nėra pakankamai mokinių. Ir klasių krepšeliai čia nepadės. Yra du keliai – mokėti atlyginimą nepriklausomai nuo to, kokį darbo krūvį mokytojas turi (kas išpūstų atlyginimų biudžetą ir būtų visiškai nesąžininga daugiau valandų dirbančių mokytojų atžvilgiu), arba sukurti tokią sistemą, kurioje mokytojams būtų GARANTUOJAMAS pakankamas krūvis. O jau garantavus pakankamą krūvį, suomišku pavyzdžiu galima pereiti ir prie etatinio apmokėjimo.

Mokytojų rengimas. Gana apgaudinėti ir save, ir stojančius studentus, kad Edukologijos universitete rengiame mokytojus. Kol kas LEU daugiausiai paruošia sporto klubų trenerių. Mokytojų rengimą reikia perduoti geriausiems šalies universitetams.

Mokyklų vadovų skyrimas ir akreditavimas turi būti depolitizuotas ir perimtas iš savivaldybių švietimo skyrių ir atiduotas centralizuotam akreditavimo centrui.

Dar reikia kalbėti apie programų rengimą, mokytojų kvalifikacijos kėlimą ir t.t. Jei norime TIKRŲ pokyčių, reikia TIKRAI dirbti. O ne stiprinti pastangas.“

***
infa.lt redakcijos komentaras
Didesnio aiškumo dėlei reikėtų priminti, kad tai, ką Gabrielius Landsbergis, TS-LKD partijos pirmininkas ir frakcijos seniūnas Seime, vadina: „bendrojo lavinimo tinklo optimizavimas“ – iš tiesų tėra tik paprastas mokyklų naikinimas ir mokytojų atleidimas, likusiems paliekant didesnį darbo krūvį ir didesnius atlyginimus, nepaaiškindamas kaip nuo to gali pagerėti mokymo ar gyvenimo kokybė tiems, ką palies toks „optimizavimas”.

Savo siūlyme jis nemini ir to, kur reikės dėti likusius be darbo (optimizuotus) mokytojus, ir nepateikia skaičiavimų, kiek lėšų reikės „optimizuotųjų“ pašalpoms.

Taip pat jo kalbose nepateikti skaičiavimai – kelintą valandą ryto (nakties) reikės keltis „optimizuotų“ mokyklų vaikams-mokiniams, gyvenantiems kaime, kad laiku spėtų į mokyklą rajono centre, o galbūt netgi mieste. Pilnai gali būti, jog šis skaičius siektų 2-3 valandas. Nėra, žinoma, paskaičiuota ir kiek kainuos tokios kelionės pinigine išraiška ir kas jas turės apmokėti.

G. Landsbergio pasiūlymuose nepateikta jokių duomenų apie tai, kokią naudą iš to optimizavimo patirs „optimizuotų“ mokyklų vaikai pedagogine, „pailgėjusio“ laisvalaikio ir mokymo kokybės prasme, jau nekalbant apie padidėjusius tėvų rūpesčius kaip pamaitint vaikus pailgėjus jų „mokymo“ dienai, kuri, grubiai skaičiuojant, gali siekti iki 12 valandų.

Čia, žinoma, neverta net kalbėti apie pačių vaikų reakciją, požiūrį, savijautą ar nusiteikimą, priverstinai keičiant jiems įprastas gyvenimo, mokymosi ir su tuo susijusio laiko, sąlygų pasikeitimais.

Bet kam tie skaičiavimai, kam tas smulkmeniškumas?@! Juk „optimizavus“ bendrojo lavinimo sistemą sumažės mokyklų ir mokytojų skaičius, kas jau savaime optimistiškai nuteikia didįjį „optimizatorių“, o dėl kitų nemalonių smulkmenų tegu rūpinasi mokesčių mokėtojai ir mokinių tėvai. Jam dėl to galva neskauda.

Tačiau skauda tiems, kuriuos tiesiogiai palies šis siūlomas „optimizavimas“. Ir jie kelia visai pagrįstą klausimą – galbūt reikėtų „optimizuoti“ patį šių optimistinių svarstymų autorių, atimant jam tribūną arba paskelbiant jį „optimistu“ ta prasme, kuria žiūrint jokie jo pasisakymai nebus priimami rimtai?

Iš kitos pusės žiūrint, galbūt TS-LKD partijai reikėtų jau rimtai imti svarstyti galimybę susijungti su liberalų partija, pasiliekant pastarosios pavadinimą, jeigu jau pats konservatorių vadovas išreiškia tokias ryškiai liberalias pozicijas Lietuvos švietimo klausimu? Tokiu atveju jo siūlymai pilnai atitiktų bendrą liberalų siūlomos politikos kontekstą ir nekeltų nuostabos visuomenėje?

Beje, pastaruoju metu liberalus krečiančių skandalų ir pagrindinių jų „optimizuotų” ir dėl to prarastų partijai asmenybių fone (neskaitant jau  anksčiau optimizuoto E. Masiulio, prieš porą dienų stabdantis narystę partijoje paskelbė G. Steponavičius), Gabrieliaus Landsbergio prisijungimas prie jų fronto greičiausiai būtų sutiktas džiaugsmingu krykštavimu ir jo siūlymų palaikymu. Tiesa, ne faktas, kad jam ten būtų suteikta tokia pati tribūna, kaip esant anūku TS-LKD partijoje.

P.s. Ir, kas galėtų paneigti, kad šis siūlomas „optimizavimas” nėra tolimesnis „Karalienės Mortos” verslo stimuliavimas, „optimizuojant” didžiąją daugumą konkurentų?

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 267

Žymos:

1 Atsiliepimas

  1. Edmundas    -  2016-12-11, 14:29

    Ar G. Lansbergis lankėsi mažų miestų mokyklose? Ar lankėsi kaimuose esančiose mokyklose? Ar eilinį sykį mato tik Vilnių ar didžiausius miestus. Jau dabar nyksta kaimuose bendruomenės ir kultūra, nes kol yra mokyklos tol dar kažkas juda. Man labai graudu klausyti kaip apie švietimo sistemą kalbama tik per pinigų prizmę. Gerbiamasis G. Lansbergi, į švietimo sistemą negalima žiūrėti kaip į pinigų ėdžią ar jų švaistymą, nes tai mūsų visų pirma mūsų Tautos ir Valstybės ateitis. aš pilnai palaikau infa.lt redakcijos komentarą, nes jis teisingas

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

psichas jabanas...

Čia ne prekybininkų naudai.....čia dar viena "priežastis" neatsiskaityti grynaisiais, o pereiti prie elektroninių mokėjimų. Kai...

Aplinkosaugininkai turi saugoti miškus bei gyvūnus, o ne bausti vairuotojus, kurie neišgali įsigyti naujo automobilio...

Pirmiausia išmok rašyti be klaidų, chunveibine....

US subyrėjimo laukiam nuo 1947 m. nu niekaip nesulaukiam....

tik neap siš ik iš laimės....

kokiam uriupinske ar žopinske gyveni?...