Didžiojo septyneto šalys ketina apriboti Rusijos galimybes naudotis šešėliniu laivynu, kad apeitų naftos kainų apribojimus, sakė Jungtinės Karalystės Finansinių sankcijų įgyvendinimo biuro (OFSI) skyriaus vadovė Olga Dimitrescu.
Šios priemonės turėtų priversti Rusiją grįžti prie vakarietiškų naftos transportavimo paslaugų, kurioms taikomos viršutinės kainų ribos, sakė ji.
„Mes apsunkinsime Rusijos galimybes naudotis savo šešėliniu laivynu, o tai, savo ruožtu, paskatins didesnes naftos apimtis grįžti į G7 laivyną, kur paslaugų teikėjai laikosi apribojimų”, – sakė M. Dimitrescu podkaste „NorthStandard”, kurį cituoja „Bloomberg” agentūra.
Jos teigimu, priemonių, kuriomis siekiama sugriežtinti Rusijos naftos kainų apribojimų apėjimą, tikimasi 2024 m. antrąjį ketvirtį.
Europos Sąjunga jau nustatė apribojimus senesnių tanklaivių pardavimui nežinomiems pirkėjams, dėl to bus sunkiau papildyti Rusijos šešėlinį laivyną, pranešė „Bloomberg”. Dabar šalys rengia draudimus, kurie priverstų Rusiją savo naftai gabenti naudotis G7 šalių laivynais ir paslaugomis.
2022 m. gruodį G7 šalys, Europos Sąjunga ir Australija susitarė dėl kainų ribos – atitinkamai tarptautinės bendrovės gali transportuoti ar apdrausti Rusijos naftą tik esant mažesnėms nei 60 JAV dolerių už barelį kainoms.
Nuo 2023 m. vasario 5 d. taip pat nustatyta naftos produktų iš Rusijos kainų riba – 100 ir 45 JAV doleriai už barelį, priklausomai nuo kategorijos.
Rusija pradėjo gabenti savo naftos produktus naudodamasi šešėliniu laivynu ir taip apeidama apribojimus. Agentūros „Bloomberg” duomenimis, 2023 m. spalio mėn. daugiau kaip 99% Rusijos jūra gabenamos naftos buvo gabenama už didesnę kainą nei G7 šalių nustatyta viršutinė riba.
Rusijos grynosios pajamos iš naftos tą patį mėnesį sudarė 11,3 mlrd. dolerių, arba 31% visų to mėnesio šalies biudžeto pajamų. Šis skaičius, agentūros duomenimis, buvo didžiausias nuo 2022 m. kovo.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis