Pchenjanas. Gegužės mėnesį tarp Rusijos ir Šiaurės Korėjos startuoja reguliarus susisiekimas keltu, kuris taps „gelbėjimo šiaudu Pchenjanui“ griežtinamų sankcijų sąlygomis, praneša The Straits Times.
Pervežimus vykdys 9 tonų Šiaurės Korėjos keltas Mangyongbong-92, kuris anksčiau kursavo tarp Šiaurės Korėjos ir Japonijos. Tačiau šis maršrutas buvo uždarytas, po to, kai Tokijas įvedė sankcijas prieš Pchenjaną už pastarojo raketinius bandymus 2006 metais.
Dabar gi, šešis kartus į mėnesį laivas kursuos tarp rusų Vladivostoko ir uosto Sonbong, kuris patenka į Laisvą ekonominę Rason zoną. Pirmą kartą link Rusijos krantų keltas išplauks gegužės 8 ir jau sekantį rytą bus Vladivostoke. Laivas gali pervežti iki 200 keleivių ir 1 500 tonų krovinio.
Kaip pažymi The Straits Times, reguliaraus susisiekimo keltu su Šiaurės Korėja įvedimas liudija apie „Rusijos norą išplėtoti ekonominį bendradarbiavimą su Pchenjanu, nežiūrint į pastarojo raketinę ir branduolinę programą“.
Specialisto Šiaurės Korėjos klausimu Curtis Melvin nuomone, vargu ar naujos priemonės įvestos dėl paklausos minima kryptimi. Japonijos spaudoje pabrėžiama, kad tai galėjo „pristabdyti tarptautinius bandymus sustiprinti Šiaurės Korėjos izoliaciją, nukreiptą į branduolinės ir raketinės programos sustabdymą“.
Ir, kai JAV ragina Kiniją sustiprinti sankcijas prieš Šiaurės Korėją, negalima ignoruoti Rusijos veiksmų, kurie griauna „tarptautinę vienybę“.
Be to, japonų žurnalistai mano, jog naujasis maršrutas pritrauks į Rusijos Tolimuosius Rytus daugiau darbo jėgos iš Šiaurės Korėjos.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis