infa.lt

Tyrimas: dažniausiai apgadinti yra 7-16 metų amžiaus automobiliai

04 spalio
07:13 2023

Automobio sustabdytas judesys

Automobilių duomenų bendrovės „carVertical“ 14-oje Europos šalių atliktas tyrimas atskleidė – kuo senesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jo rida bus suklastota. Taip pat jis turi ir didesnę tikimybę būti apgadintas.

Statistika Lietuvoje negailestinga: 18,7% platformoje tikrintų transporto priemonių turėjo suklastotą ridą ir net 60,2% turi įrašų apie užfiksuotą istorinę žalą.

Senesnių automobilių pirkėjai turėtų būti kritiški bei atsargūs, nes rizika patekti į sukčių pinkles yra didelė.

Senesnių automobilių rida klastojama dažniau

Tarp senesnių nei 20 metų amžiaus automobilių ridos klastojimo atvejų pasitaiko dažniau.

Net 33% visų Lietuvos keliais važinėjančių 1993 m. pagamintų automobilių turėjo suklastotą ridą.

Antri „blogiausi“ metai – 1994-ieji su 30%, o trečioje vietoje – 2006 m. su 24,5% automobilių su suklastota rida.

Nors senesnių automobilių rinkos dalis nėra ženkli, pirkėjai, nusprendę įsigyti tokią transporto priemonę, turėtų būti itin atsargūs.

1993-iaisiais pagaminti automobiliai vidutiniškai „atjaunėjo“ 64 187 km, 1994-aisiais – 39 800 km, o 2006-aisiais – 75 045 km. Naujesniems automobiliams rida klastojama rečiau.

„Lūžio taškas Lietuvoje yra 2016-ieji, kuomet automobilių su suklastota rida dalis sumažėjo nuo 18,5% iki 14,8% 2017-aisiais.

Visgi, kai šie automobiliai labiau pasens, tikėtina, jog nesąžiningi pardavėjai pakoreguos jų ridą, kad jie neprarastų tiek daug vertės ir juos būtų galima parduoti brangiau“, – teigia „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

7-16 metų automobiliai turi daugiausiai istorinių žalos įrašų

Senesni automobiliai paprastai turi gerokai mažiau istorinių įrašų apie praeityje patirtus apgadinimus. Taip yra todėl, kad informacija apie eismo įvykius anksčiau buvo fiksuojama popieriniuose dokumentuose ir ši informacija niekada nebuvo suskaitmeninta.

Daugiausiai įrašų apie žalą turi tarp 2007 m. ir 2016 m. pagamintos transporto priemonės.

Nors net ir nedideli įbrėžimai automobilių ataskaitose traktuojami kaip patirtos žalos, daugybė transporto priemonių taip pat yra patyrusios rimtas avarijas, o tai daro įtaką jų saugumui ir važiavimo kokybei.

Blogiausia situacija yra su 2013 m. pagamintais automobiliais, tarp kurių net 68,6% turėjo žalų įrašų „carVertical“ platformoje. Kiti prasčiausi metai – 2014-ieji su 65,2% ir 2011-ieji su 64,1 proc.

Lietuvoje apgadinimų yra patyrę vidutiniškai 6 iš 10 automobilių – tai reiškia, jog jie gali turėti nuslėptų defektų.

Ypač svarbu patikrinti bet kokios transporto priemonės stovį gerą reputaciją turinčiame servise.

Pasak M. Buzelio, automobiliui normalu kas 5 metus patekti į eismo įvykį, ypač jei tuo automobiliu dažniausiai keliaujama miesto ribose. /…/

PAREMSIU? - ar infa.lt darbas reikalingas? Nuspręsti galite tik jūs.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 68

Žymos:

1 Atsiliepimas

  1. Nereklamuokite    -  2023-10-04, 19:57

    plesiku! O apie masinas,kas domisi – ir be ju susizino info. Nemokedami „nalogo” verteivoms.

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Apklausa

Ar dalyvausite antrajame prezidento rinkimų ture?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Kiseniniai pradejo tyrima cha cha cha...

Hm

Visa laimė, kad šalia turime kaimyną kur demokratijos yra nepalyginamai "daugiau" ir turime su kuo...

Teisingai rašo. Šiuo klausimu esu bendramintis. Savo tikrąsias vertybes Vakarai stipriai maskuoja ir tam negaili...

Hm

Na prieš rinkimus įspėjau - jei nesisteminė opozicija nesusitars ir neiškels savo vieno kandidato, antrame...

O kas sakė, kad ES neturi užsienio agentų įstatymo. Tik dar griežtesnį, nes neprideda pastabos,...

Isvoge net gynybos linija CHarkove, ten kiaura viskas, ir vistiek reikia padėti nes kitaip savi...

NATO kontingentas ir tikrai ne instruktoriu pavidalu. Ir dusimtuju jau tukstanciai vien tik Lenkijoje,apie kitas...