Iki šių metų pabaigos 17 šalies savivaldybių įrengs 56 elektromobilių įkrovimo prieigas. Panaudojant Europos Sąjungos (ES) investicijas bus įrengtos 33 didelės galios ir 23 įprastos galios įkrovimo stotelės. Šiam tikslui skirta 1,44 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų.
„Nors Lietuvoje jau yra įrengta pirminė reikalinga infrastruktūra susiekimui elektromobiliais užtikrinti, augant elektromobilių skaičiui ją būtina nuolat plėsti. Tikimės, kad elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo plėtra savivaldybėse paskatins žmones aktyviau rinktis elektra varomas transporto priemones“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Daugiausia didelės galios įkrovimo stotelių planuojama įrengti Vilniaus mieste – 5, po 3 įsirengs Klaipėda, Panevėžys ir Alytus. Įprastos galios įkrovimo prieigų daugiausia atsiras Kaune – 10. Daugelis savivaldybių elektromobilių įkrovimo prieigas yra numačiusios savo parengtuose ar rengiamuose darnaus judumo mieste planuose. Didžiausia elektromobilių įkrovimo infrastruktūra įrengta sostinėje, čia veikia maždaug 200 elektromobilių įkrovimo taškų.
Didelės galios įkrovimo stotelės veikia automagistralėse ir šalia kitų valstybinės reikšmės kelių. Panaudojant valstybės ir ES fondų lėšas įrengtos 25 įkrovimo stotelės, kuriomis naudotis gali keliaujantys automagistralėmis Vilnius–Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys bei kitais valstybinės reikšmės keliais.
Viešoji elektromobilių įkrovimo infrastruktūra plėtojama atsižvelgiant į ES standartus, taip pat sudarant galimybę įkrauti kito tipo elektromobilius, įrengiamos kombinuotos stotelės su trijų tipų prieigomis. Viešosiose prieigose, įrengtose panaudojant ES fondų investicijas, 5 metus nuo jų įrengimo elektromobilius galima įkrauti nemokamai.
Elektromobiliai Lietuvoje populiarėja, jų įsigyjama vis daugiau. Šių metų pradžios duomenys rodo, kad elektra varomų automobilių skaičius visoje Lietuvoje išaugo 31 proc., lyginant su 2019 m. tuo pačiu metu.
Vien Vilniuje, šių metų sausio duomenimis, nuo praėjusių metų pradžios elektromobilių skaičius šoktelėjo 28 proc., Kaune – 25 proc., Klaipėdoje – 41 proc., Panevėžyje – 37 proc. Nors elektromobilių skaičius Lietuvoje didėja, tai vis dar sudaro mažiau nei 1 proc. visų automobilių.
infa.lt komentaras:
Įdomi detalė, kurios kažkodėl nemini susisiekimo ministras ar šio straipsnio rašytojai iš susisiekimo ministerijos yra ta, jog iki šiol pasiturintys žmonės, galintys sau leisti įsigyti elektromobilį, dažniausiai važiuoja savo elektromobiliais nemokamai, mat vienintelės elektromobilių pakrovimo stotelės Lietuvoje – Renerga, priklausančios Achemos grupei – yra mokamos. Visos kitos likusios 5 – nemokamos. Pagal šią logiką, teisybės vardan, valstybė turėtų benzinu važiuojantiems bent jau panaikinti kuro akcizą, kad bent kažkiek būtų priartėta prie atskirties mažinimo.
Bet klausimas – ar elektromobilis apskritai yra skirtas mažinti atskirčiai – išlieka atviras, nes, beveik neabejotina tai, jog kai elektromobilių skaičius peržengs ekonomiškai žymią ribą – elektra elektromobiliams bus apdėliota akcizais ir kitais mokesčiais, nekalbant jau apie kilovatvalandės kainą, kurios dabar net nėra. Todėl eiliniam žmogui džiaugtis elektros stotelių skaičiaus augimu valstybėje – nėra jokio motyvo. Šis straipsnis ne jiems, o tiems, kas gali sau leisti elektromobilį, o kartu su tuo ir nemokama elektra jam bei nemokama kelione šiai dienai.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis