Prancūzija savaip pasitinka „juodąjį penktadienį“ (Black Friday) – atėjusią iš JAV prieškalėdinių nuolaidų tradiciją. Į kovos su švaistymu įstatymą, kuris gruodžio mėn. turėtų būti pateiktas Nacionalinei asamblėjai, įtraukta pataisa, kuria Prancūzijos Respublikoje paprasčiausiai uždraudžiamas juodasis penktadienis, rašo euronews.
Pataisos iniciatorius yra Socialistų partijos narė ir buvusi aplinkos ministrė Delphine Batho. „Tai yra dvi problemos: pirma, tai yra Juodojo penktadienio padariniai aplinkai“, – sakė ji interviu „Euronews“. „Pavyzdžiui, praėjusiais metais Prancūzijoje šiomis dienomis internetu užsakomų paketų pristatymas išaugo 10 kartų! Su visomis iš to ištekančiomis pasekmėmis anglies dioksido išmetimo į atmosferą transportu, kuriuo jie buvo pristatyti. Antroji problema yra sukčiavimas vartotojų atžvilgiu, nes prie „juodojo penktadienio“ prikabinama daugybė melagingų nuolaidų.
Praėjusį pirmadienį Delphine Batho palaikė dabartinė ekologinių transformacijų ministrė Elizabeth Bourne, kuri „juodąjį penktadienį“ pavadino „karštligišku vartojimu“ ir apgailestavo dėl žalos, kurią ši tradicija daro aplinkai. Didžiausia Prancūzijos vartotojų apsaugos asociacija „UFC-Que Choisir“ sutinka su ministre. Pasak jos, „juodąjį penktadienį“ klesti netikros nuolaidos, siūlomos nekokybiškos ir padirbtos prekės.
„Šį rytą mūsų Puatu mieste iškart keli parduotuvių savininkai pripažino, kad „juodojo penktadienio“ akcijos metu nieko nelaimi, o visiškai atvirkščiai“, – sako Delphine Batho.
„Jie žino, kad tapo e-komercijos milžinų įkaitais, tačiau yra priversti dalyvauti šiame procese dėl viešpataujančios diktatūros“.
Remiantis prognozėmis, šiemet prancūzai „juodąjį penktadienį“ išleis 5,6 milijardo eurų; vidutinis šeimos biudžetas yra 239 eurai.
Tuo tarpu amerikietiškos tradicijos priešininkų skaičius nenustoja augti. Penktadienį dešimtys ekologinių aktyvistų užblokavo „Amazon“ sandėlį Paryžiaus priemiestyje, protestuodami prieš besaikį vartojimą, kurio simboliu tapo ši internetinė platforma.
Dėl tos pačios priežasties maždaug 600 Prancūzijos kompanijų šiais metais prisijungė prie „juodojo penktadienio“ boikoto.
Pour eux, le Black Friday, c’est non.
En France, près de 600 entreprises ont décidé de boycotter ces soldes importés des États-Unis. Voilà pourquoi. pic.twitter.com/rDSKKXmqm2— Brut FR (@brutofficiel) November 25, 2019
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
O man prie širdies Topo centro penktadienis Jamam. Perki televizorių už 1000 Eur, kai jis anksčiau kainavo 800 Eur.