infa.lt

Praeities menininkams dabarties pasaulyje kyla atstumties grėsmė. Eilėje Polis Gogenas

Praeities menininkams dabarties pasaulyje kyla atstumties grėsmė. Eilėje Polis Gogenas

20 lapkričio
17:08 2019

Polio Gogeno paveikslo „Dvi taitietės su šunimi“, fragmentas.

„Ar ne laikas visai nustoti žiūrėti į Gogeno drobes?“ Lankytojai išgirsta šį stulbinantį klausimą garso gido įraše vaikščiodami po parodą „Gogeno portretai“, atidarytą Londono nacionalinėje galerijoje. Paroda, veiksianti iki sausio 26 dienos, skirta Polio Gogeno (Paul Gauguin) paveikslams, kuriuose jis vaizdavo save, savo draugus, kolegas menininkus, taip pat savo vaikus ir jaunas merginas, su kuriomis jis gyveno Taityje “, – rašo The New York Times.

„Menininkas „ne kartą užmezgė lytinius santykius su jaunomis mergaitėmis,„ vedė“ dvi iš jų ir turėjo vaikų“, – rašoma tekste ant sienos. „Gogenas neabejotinai pasinaudojo savo kaip privilegijuoto Vakarų atstovo padėtimi, kad galėtų visapusiškai pasinaudoti jam prieinamomis seksualinėmis laisvėmis. “

„1891 metais Gogenas išvyko į Taitį ieškoti egzotikos (…)“, – prisimena laikraštis. „Didžiąją likusių jam 12 gyvenimo metų dalį jis praleido Taityje ir Hiva Oa saloje Prancūzijos Polinezijoje, gyvendamas su paauglėmis mergaitėmis, sugyvendamas su jomis vaikus ir kurdamas garsiausius savo paveikslus“.

„Tarptautiniame muziejų pasaulyje Paul Gauguin turi didelę finansinę sėkmę. Vien per pastaruosius kelerius metus buvo surengta penkiasdešimt jo darbų parodų, įskaitant svarbias parodas Paryžiuje, Čikagoje ir San Franciske.

Nepaisant to, padidėjusio visuomenės jautrumo lyties, rasės ir kolonializmo epochos atžvilgiu, muziejai turi pervertinti jo palikimą“, – rašoma straipsnyje.

„Paroda buvo rengiama kartu su Kanados nacionaline galerija Otavoje ir atidaryta Otavoje gegužės pabaigoje. Likus kelioms dienoms iki atidarymo, naujai paskirtas muziejaus direktorius Sasha Suda ir parodos kuratoriai, ją apžiūrėję, nusprendė paredaguoti kai kuriuos kūrinių prierašus.

Pasak muziejaus spaudos tarnybos, pakeitimai buvo padaryti devyniose plokštelėse, kad būtų išvengta kultūriškai nepagarbių formuluočių“, rašo„ The New York Times, pridurdamas, kad darbas „Laukinio galva, kaukė“ buvo parodytas su išplėstiniu aprašymu, paaiškinančiu, kad žodžiai „laukinis“ ir „barbaras“ šiandien laikomi įžeidžiančiais, atspindi požiūrį, kurio laikytasi Gogeno laikais“.

Kitame tekste jo „santykiai su jauna Taičio moterimi“ buvo pakeisti į „jo santykiai su 13 ar 14 metų Taičio mergaite“.

„Paroda turėjo „apsvarstyti šias problemas atidesniu ir skaidresniu būdu, kuris užmegztų ryšį su šiuolaikine auditorija „, – interviu žurnalo publikacijai sakė Suda.

„Baltų dėmių „paaiškinimas istorinių menininkų darbuose „gali padaryti šiuos menininkus labiau aktualiais “, – pridūrė ji.

„Anot kitų muziejaus ekspertų, persvarstyti praeities menininkų gyvenimą XXI amžiaus perspektyvoje yra rizikinga, nes tai gali paskatinti didžiojo meno boikotą“, – pabrėžiama straipsnyje.

„Kaip žmogus aš galiu jį visiškai niekinti ir nekęsti, bet jo darbas – tai darbas“, – sako Vicente Todoli, kuris buvo „Tate Modern“ direktorius tuo metu, kai galerija organizavo didelę Gogeno darbų parodą 2010 m. (…).

„Kai tik menininkas sukuria kažką, – tai nebepriklauso jam: tai priklauso pasauliui. “Priešingu atveju, perspėja jis, mes turime nustoti skaityti antisemitinį rašytoją Louisą Ferdinandą Seliną arba vengti Servanteso ir Šekspyro, jei apie juos sužinome negražių dalykų“.

„Tačiau Naujojoje Zelandijoje gyvenanti amerikiečių meno istorikė Ashley Remer, 2009 metais įkūrusi internetinį muziejų „girlmuseum.org“, skirtą pristatyti jaunoms mergaitėms istorijoje ir kultūroje, tvirtina, kad Gogeno atveju jo veiksmai buvo tokie pasibaisėtini, kad jie užgožia jo darbus.

„Grubiai tariant, tai buvo arogantiškas, per daug giriamas pedofilas“, – sako ji. Jei jo paveikslai būtų nuotraukos, jie būtų „daug skandalingesni“ ir „mes nepriimtume šių vaizdų“, – pridūrė ji.

„(…) Siekiant užtikrinti, kad Gogeno meninis paveldas nenukentėtų dėl jo „santuokų“ su nepilnametėmis mergaitėmis, šie santykiai turėtų būti nušviečiami parodose“, – sakė Line Klausen Pedersen, Danijos kuratorė, organizavusi keletą Gogeno parodų.

Sulyg kiekviena nauja paroda „nuimamas dar vienas istorijos apsaugos sluoksnis, kurią jis vienaip ar kitaip naudojosi“, sako ji.

„Gal atėjo laikas pašalinti daugiau sluoksnių nei anksčiau“.

„Viskas, ką reikia pasakyti apie Gogeną, – pridūrė ji, tai išnešti į dienos šviesą visus šiuos nešvarius dalykus“.


Žymos

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar manote, kad karantinas bus atšauktas iki rinkimų spalio mėnesį?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas
Pasidalinkite su savo draugais
Sveiki, verta dėmesio: *Praeities menininkams dabarties pasaulyje kyla atstumties grėsmė. Eilėje Polis Gogenas* - nuoroda: https://infa.lt/38390/praeities-menininkams-dabarties-pasaulyje-kyla-atstumties-gresme-eileje-polis-gogenas/