Didžioji Britanija nebeturi laiko reformuoti politinės reklamos skleidimo internete taisyklių iki visuotinių rinkimų, todėl „Facebook“ ir „Google“ turėtų kurį laiką jos savanoriškai atsisakyti, sako britų politikai, socialiniai aktyvistai ir NVO.
„The Guardian“ rašo, kad įtakingų žmonių grupė, įskaitant „Mozilla“ ir Šefildo universiteto atstovus, „Facebook“ įkūrėjui M. Zuckerbergui ir „Google“ vadovui Sundarui Pichai išsiuntė laišką, kuriuo paragino peržiūrėti savo politiką šiuo klausimu.
JAV senatoriai taip pat priekaištauja Zuckerbergui, kritikuodami „Facebook“ politiką – netikrinti politinės reklamos rinkimų kampanijų įkarštyje, ypač prieš 2020 m. rinkimus.
„„ Facebook „ne tik leidžia skleisti melą, bet ir nustato šių duomenų prioritetą. Atsisakydama neįsitraukti į politiką, bendrovė pasirinko savęs griovimo kelią”, – rašo „New York Times“ analitikas Timas Wu.
Buvusi kandidatė į JAV prezidento postą Hillary Clinton išreiškė daugumos demokratų nuomonę, kad dėl „Facebook“ pozicijos beveik neįmanoma surengti sąžiningų ir skaidrių rinkimų.
Savo ruožtu, „Facebook“ įkūrėjas, Markas Zuckerbergas ne kartą yra sakęs, kad jo socialinio tinklo vaidmuo nėra siekis apsaugoti rinkėjus nuo nepatikrintų duomenų.
Kalbėdama Niujorke, rašo „The Guardian“, Clinton prisiminė epizodą, kai internete pasirodė melaginga informacija apie tai, jog popiežius Pranciškus palaikė jos varžovo, Donaldo Trumpo kandidatūrą rinkimų lenktynėse, ir tai, jos manymu, suvaidino tam tikrą vaidmenį.
Politinė dezinformacija internete taps sudėtingesnė, teigė Clinton, nes tie, kurie ją platina, netrukdomai tobulinti savo įgūdžius, visiškai netrukdant tam interneto milžinams.
„M. Zuckerbergas turi atsakyti už žalą, kurią jis daro demokratijai“, – cituoja „The Guardian“ Hillary Clinton žodžius.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis