Nuo 2016 metų gruodžio mėnesio krovinius vežančios Lietuvos įmonės įgijo teisę susigrąžinti po 2,5 Šveicarijos franko (apie 2,23 euro) už kiekvieną TIR knygelę. Bet didžioji dalis vežėjų šia galimybe iki šiol nesinaudoja.
Šiuos pinigus susigrąžinti gali visos įmonės, kurios išankstinio elektroninio informavimo (EPI) deklaracijoms naudoja TIR-EPD sistemą, nepriklausomai nuo to, ar deklaracijas pildo pačios, ar perleidžia šį darbą muitinės tarpininkams.
Apie galimybę nežino
Kaip pastebėjo specializuoto muitinės tarpininko „Bunasta“ direktorius Jurgis Adomavičius, daugybė smulkių vežėjų apie galimybę susigrąžinti pinigus tiesiog nežino, nors tai aktualu daugiau nei 700 Lietuvoje veikiančių transporto įmonių, vis dar naudojančių TIR knygeles.
„Per mėnesį užpildėme apie 2,5 tūkst. EPI pagal TIR knygeles, bet vos dešimtadaliu atvejų vežėjai pasinaudojo TIR-EPD sistema – t.y., devynios įmonės iš maždaug 150-ties.
Mūsų deklaravimo ekspertai pastebėjo, jog įmonės labai dažnai apie tokią galimybę nežino, o kuomet vairuotojas atvyksta naktį su dokumentais, būna jau per vėlu, nes įmonė turi iš anksto suteikti įgaliojimus „Bunastai“, kad galėtume prisijungti prie sistemos jų vardu“, – aiškino J.Adomavičius.
Dar lengviau naudotis
Tačiau praėjus pusmečiui nuo šios kompensacijų tvarkos įvedimo Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ žengė žingsnį, palengvinsiantį pinigų susigrąžinimą.
„Linava“ pasirašė sutartį su „Bunasta“, pagal kurią suteikė muitinės tarpininko įmonei unikalų prisijungimo prie TIR-EPD kodą.
Anksčiau atskirus kodus gaudavo tik patys vežėjai ir norėdami pasinaudoti lengvata turėdavo samdyti budintį darbuotoją, kuris galėtų visą parą reaguoti į vairuotojų skambučius.
Dabar vežėjams nebereikės perduoti savo TIR-EPD kodų muitinės tarpininkui – pakaks tiesiog vieną kartą prisijungus prie sistemos nemokamai suteikti įgaliojimą „Bunasta“ ekspertams pildyti EPI vežėjo vardu. Muitinės tarpininkas vairuotojus aptarnauja visą parą.
„Linavos“ kvietimas bendradarbiauti ir dirbti su vienu kodu yra didelis mūsų darbo įvertinimas, nes „Bunasta“ yra vienintelė įmonė, kuri turi aptarnavimo taškus visuose Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pasieniuose, bet išankstinį deklaravimą atlieka centralizuotai ir už visas paslaugas išrašo vieną sąskaitą.
Ne paslaptis, kad mums dirbti su savo duomenų baze yra paprasčiau, TIR-EPD apsunkina darbą, bet taip padedame dar daugiau vežėjų“, – tvirtino J.Adomavičius.
Galima atgauti solidžią sumą
Muitinės ekspertas patvirtino, kad vežėjams vežant krovinius nėra būtina naudotis TIR-EPD sistema – ji tiesiog suteikia galimybę susigrąžinti kompensaciją už kiekvieną panaudotą TIR knygelę.
Tačiau jei įmonė nori pasinaudoti šia pinigų grąžinimo įmone, ji turi rinktis muitinės tarpininką iš Lietuvos, o ne užsienio (Baltarusijos), nes kompensacijos grąžinamos per asociaciją „Linava“.
Jei lengvata pasinaudotų visi mūsų šalies vežėjai, jiems per metus grįžtų daugiau nei 160 tūkst. eurų.
2,5 Šveicarijos franko už kiekvieną per TIR-EPD deklaruotą knygelę kompensuojama vertinant ketvirčio rezultatus, t.y., grąžinimai atliekami pasibaigus ketvirčiams.
Norinčios pasinaudoti šia lengvata vežėjų įmonės turi kreiptis į „Linavą“ ir gauti TIR-EPD prisijungimo duomenis ir kodą.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis