infa.lt

Nors gamintojai automobilių variklius pritaikė naftos produktams, liberalas per teismą reikalauja, kad jie naudotų biodegalus

Nors gamintojai automobilių variklius pritaikė naftos produktams, liberalas per teismą reikalauja, kad jie naudotų biodegalus

spalio 14
19:48 2019
Simonas Gentvilas

Twitter nuotrauka

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nusprendė nagrinėti teisės aktų prieštaravimus, dėl kurių stabdomas didesnis biodegalų panaudojimas degaluose, o Lietuvai gresia baudos už įsipareigojimų Europos Sąjungai (ES) nevykdymą.

LVAT nagrinės Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko pavaduotojo, liberalo Simono Gentvilo skundą panaikinti trijų ministrų įsakymus, kurie prieštarauja Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymui dėl kuro sudėties.

„Teismas privalės išsiaiškinti, kodėl poįstatyminiai aktai prieštarauja Lietuvos įstatymams ir ES įsipareigojimams. Dėl ministerijų taikomų išimčių transporto sektoriuje negalima panaudoti daugiau biodegalų, o Lietuva iki šių metų pabaigos nepasieks įsipareigojimo ES – užtikrinti bent 10 proc. atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje. Nepasiekus šio tikslo, už ES direktyvų nevykdymą mūsų šaliai iš valstybės biudžeto gali tekti mokėti milijonus eurų siekiančias baudas“, – teigė S. Gentvilas.

Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme numatyta, kad Lietuvos degalinės privalo prekiauti dyzelinu, kuriame yra ne mažiau kaip 7 proc. biodyzelino. Tačiau žiemos laikotarpiu į dyzeliną biodegalai nėra įmaišomi. Paradoksalu, tačiau net Šiaurinėse Europos šalyse – Lenkijoje, Švedijoje, Norvegijoje – leidžiama 7 proc. biodegalų kure panaudoti visus metus.

„Nėra jokio racionalaus pagrindo Lietuvoje drausti biodegalus naudoti žiemos laikotarpiu. Lietuvoje gaminami biodegalai yra kokybiški, atitinka europinius standartus ir tinkami naudoti šaltuoju metu – ne veltui jie yra eksportuojami į Skandinavijos šalis, kur oro temperatūra žiemą dar žemesnė nei pas mus. Be to, biodegalai išskiria nuo 50 iki 70 proc. mažiau anglies dvideginio nei degalai pagaminti iš naftos. Taigi pradėjus naudoti daugiau biodegalų mažintume ir oro taršą“, – pabrėžė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko pavaduotojas.

Seimo nario S. Gentvilo raginimas naudoti daugiau biodegalų yra naudingas ne tik gamtosaugai, bet ir kuria pridėtinę vertę šalies ekonomikai. Lietuvoje vis aktualesnė tampa grūdų pertekliaus problema – didėjant našumui ūkininkai susiduria su realizacijos problema, o biodegalų gamybos įmonės nuperka reikšmingą grūdų derliaus dalį.

2017 m. atsinaujinančių išteklių dalis Lietuvos transporto sektoriuje sudarė 3,7 proc. bendro galutinio energijos suvartojimo transporto sektoriuje, kai ES 2017 m. vidurkis siekė 7,4 proc. 2020-aisiais Lietuva yra įsipareigojusi ES transporto sektoriaus atsinaujinančių išteklių dalį padidinti bent iki 10 proc. Akivaizdu, kad šis tikslas per 3 likusius šių metų mėnesius nebus pasiektas, tačiau leidus žiemą naudoti biodegalus dyzeline galima reikšmingai padidinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje.

0 Atsiliepimų

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar tikite, jog po Alytaus gaisro aptarimo vyriausybėje, kas nors šioje srityje pasikeis į gerą?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *Nors gamintojai automobilių variklius pritaikė naftos produktams, liberalas per teismą reikalauja, kad jie naudotų biodegalus* - nuoroda: https://infa.lt/37122/nors-gamintojai-automobiliu-variklius-pritaike-naftos-produktams-liberalas-per-teisma-reikalauja-kad-jie-naudotu-biodegalus/