infa.lt

Nuo Naujųjų visoje ES bus privaloma dronų ir jų savininkų registracija bei privalomi mokymai ir egzaminai

11 gruodžio
07:20 2020

 

Dronas

Nuo 2020 m. gruodžio 31 d. įsigalioja Europos Komisijos reglamentas dėl bepiločių orlaivių ir dronų skraidymo visoje Europos Sąjungos (ES) erdvėje. Anot Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nario Andriaus Kupčinsko, dabartiniame Aviacijos įstatyme tai nėra įteisinta, o visi bepiločių orlaivių ir dronų savininkai turi atitinkamus teisėtus lūkesčius ir toliau verstis savo veikla – fotografuoti, filmuoti, leisti savo skraidykles.

Todėl Seimo Ekonomikos komiteto narys teikia Aviacijos įstatymo straipsnių pakeitimo įstatymo projektą tam, kad Transporto kompetencijų agentūra (TKA) turėtų galimybę išduoti reikiamas licencijas ir leidimus. Po svarstymo šiam projektui pritarė ir Seimo Ekonomikos komitetas.

Šiuo metu bepiločių orlaivių naudojimo sąlygas ir tvarką reglamentuoja Aviacijos įstatymas ir ES reglamentai. Atsižvelgiant į tai ir siekiant užtikrinti teisėkūros sistemiškumo ir ekonomiškumo principų taikymą, Aviacijos įstatymo pakeitimo projektu siūloma patikslinti įstatymo nuostatas, kurias jau reglamentuoja naujas ES reglamentas.

Kompetentinga institucija šio reglamento įgyvendinimui šiuo metu yra paskirta VšĮ TKA. Tuo tarpu bepiločių orlaivių naudojimo ir nuotolinių pilotų kvalifikacijos taisyklės ir tvarka, veiklos rizikos vertinimo taisyklės ir kiti reikalavimai yra detalizuoti būtent ES reglamente Nr. 2019/947.

„ES 2019/947 reglamento 17 straipsnis sako, kad kiekviena valstybė narė paskiria vieną ar daugiau subjektų kaip kompetentingą instituciją, 18 straipsnyje nurodytoms užduotims vykdyti.

Tad Lietuva, siekdama įgyvendinti visoms šalims privalomą reglamentą, privalo pasiskirti ir kompetentingą instituciją, kuria šiuo atveju siūloma Transporto kompetencijų agentūra (buvusi Civilinės aviacijos administracija (CAA)“, – teigė A. Kupčinskas.

Naujuoju ES reglamentu numatoma šie pagrindiniai dalykai, kurie 2021m. paveiks visus bepiločių orlaivių (BO) naudotojus:

BO savininkų registracija: visi BO savininkai, kurie naudoja BO sunkesnius kaip 250 g (arba lengvesnius kurie turi kamerą), turi užsiregistruoti kompetentingoje institucijoje.

Reglamentas numato būtent internetinę (angl. „on-line“) registracijos sistemą, todėl šiuo metu TKA kuria informacinę sistemą, kurios pagalba bus registruojami BO savininkai. Užsiregistravęs BO savininkas gaus savo unikalų numerį, kurį turės įskaitomai atvaizduoti ant visų savo naudojamų BO.

Bepiločių orlaivių registravimas: Reglamentas numato, kad kompetentinga institucija turi registruoti sertifikuotus bepiločius orlaivius. Tam numatyta naudoti egzistuojantį civilinių orlaivių registrą. Čia kalbame apie itin sudėtingus bepiločius orlaivius, kuriems keliami reikalavimai artimi valdomiems orlaiviams (pavyzdžiui, „drone taxi“).

Pilotų mokymas ir egzaminavimas: Reglamentas numato, kad visi nuotoliniai pilotai, kurie valdys BO turi būti atlikę teorijos kurso mokymą ir išlaikę teorijos žinių egzaminą kompetentingoje institucijoje.

Reglamentas numato internetinę (angl. „on-line“) mokymo programą ir kelių lygių teorijos žinių egzaminus. Pats paprasčiausias yra nuotolinis egzaminas, kurį asmuo laikys nuotoliniu būdu informacinėje sistemoje. Sudėtingesni egzaminai turės būti laikomi  kompetentingos institucijos egzaminų klasėje.

Sudėtingų skrydžių leidimai: Reglamentas numato, kad kompetentinga institucija išduoda leidimus skrydžiams, kurie vykdomi sudėtingomis sąlygomis (tolimi skrydžiai už matomumo zonos ribų ir skrydžiai su sunkesniais kaip 25 kg bepiločiais, skrydžiai oro erdvės aukščiuose, kur vyksta bendrosios aviacijos skrydžiai).

Pasak A. Kupčinsko, iki ES reglamentų mūsų nacionalinėje teisėje buvo vienintelis dokumentas – bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės.

Vėliau šių taisyklių kontrolė buvo pavesta Lietuvos transporto saugos administracijos atsakomybei ir galioja iki 2020 m. pabaigos.

„Tai – labai lakoniškos taisyklės, nieko panašaus į būsimus reglamentus. Todėl nuo sausio 1 d. bus privalu registruoti visus bepiločius orlaivius, gauti leidimus jiems naudoti tiek savo reikmėms, tiek komercijai, išklausyti specialius mokymus ir išlaikyti egzaminus, kad būtų gauta BO operatoriaus licencija. Ši tvarka įsigalios visoje ES erdvėje“, – pažymėjo parlamentaras.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 218

Žymos:

1 Atsiliepimas

  1. anoniminis    -  2021-01-14, 23:36

    Tegul issitrina galvas

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

žvygiui nėra vietos Lietuvoje...

Nu, bl, nesu matęs individo su tokiu durnu snukiu.Durnumas iš jo fontanu trykšta....

Tai pirma gal baikit išlaidauti .Ministerijų miestelio statyba,stadiono statyba ,kodėl neklausiat ar reikalinga šiuo metu...

Tai ką siūlote? Didinti investicijas kai visi šaukia bus karas.Gal pamiršote kaip bankai bankrutuoja.Taip ir...

Sunku jums vasarai...!...