infa.lt

Elektromobilių savininkų bėdos – jau ne viena šalis planuoja drausti vairuoti elektromobilius

03 gruodžio
06:30 2022

Elektromobilis kraunasi

Šveicarija labai nerimauja dėl elektros energijos tiekimo nutrūkimo žiemą ir ruošiasi imtis radikalių taupymo priemonių, jei jos pritrūktų. Tarp jų – važiavimo elektromobiliais draudimas. Vokietijoje taip pat gali būti taikomi apribojimai – pirmiausia dėl jų įkrovimo, praneša Focus.

Hidroenergijos dėka Šveicarija tiekia vieną ekologiškiausių elektros energijos rūšių Europoje. Tačiau dabar Alpių respublika baiminasi elektros energijos tiekimo nutraukimo. „Žiemą šalis importuoja daug elektros energijos.

2021 m. – 5,7 mlrd. kilovatvalandžių, daugiausia iš Prancūzijos ir Vokietijos”, – praneša technologijų portalas „Golem” . Tai reiškia, kad be Prancūzijos atominių elektrinių ar kartais pasitaikančio Vokietijos vėjo energijos pertekliaus Šveicarijoje tikriausiai būtų išjungta šviesa.

Šveicarija planuoja uždrausti vairuoti elektromobilius

Tačiau, kadangi Prancūzija ir Vokietija šią žiemą taip pat yra labai nestabilios kantoninės šalys – Prancūzija dėl daugybės branduolinių elektrinių gedimų, Vokietija dėl nenuspėjamos atsitiktinės vėjo ir saulės energijos, o žiemą – dėl menko saulės energijos sukaupimo ir didelio dujų trūkumo – Šveicarija dabar susiduria su didele elektros energijos tiekimo nutraukimo rizika.

Lapkričio 23 d. Šveicarijos Konfederacijos paskelbtame projekte „Potvarkis dėl elektros energijos naudojimo apribojimų ir draudimų” numatomos drastiškos priemonės, kurių būtų galima imtis keturiais eskalacijos lygiais energijos trūkumo atveju.

Pavyzdžiui, nustatyta, kad skalbyklės negali šildyti vandens aukštesnės nei 40 laipsnių Celsijaus temperatūros. Šaldytuvų negalima atšaldyti žemiau 6 laipsnių. Visa, kas skirta tik komfortui, pavyzdžiui, saunos ir garinės pirtys savo namuose, gali būti naudojamos tik ribotai.

Greičio apribojimas – iki 100 greitkeliuose

Draudimų sąraše yra ne tik išsamios taisyklės dėl elektros prietaisų naudojimo komerciniame ir privačiame sektoriuose, bet ir pikantiški automobilių eismo apribojimai. Viena vertus, Šveicarijos greitkeliuose leistinas greitis bus sumažintas nuo 120 km/h iki 100 km/h. Kita vertus, labai skaudžiai nukentės elektromobilių vairuotojai.

Elektromobilių vairuotojams bus sunkiausia: jiems bus draudžiama važiuoti, jei trūks elektros energijos. Projekte pažodžiui teigiama: „Elektromobiliais asmeniniais tikslais leidžiama naudotis tik būtinoms kelionėms (pvz., profesinei praktikai, apsipirkimui, apsilankymui pas gydytoją, religiniams renginiams, teismo posėdžiams). ”

Geriau išlaikyti benzininius ir dyzelinius automobilius?

Įvairių žiniasklaidos priemonių duomenimis, Šveicarijoje tai paliestų apie 110 000 vairuotojų ir, žinoma, būtų visiškai pražūtinga politiniu požiūriu skatinamam e. judumo didinimui Šveicarijoje: kas vis dar pirktų elektromobilį, jei tektų skaitytis su tuo, kad jam nebus leidžiama važiuoti bet kuriuo metu, ypač žiemą?

Tiesa, plane užtikrinama, kad vairuoti bus draudžiama tik nuo trečiojo iš keturių „eskalavimo lygių”. Nepaisant to, Šveicarijos piliečiams tikriausiai reikėtų patarti pirkti elektromobilį tik kaip antrą automobilį, jei apskritai jį pirkti.

Elektros energijos poreikis e.judumui – tik 0,4%

Šveicarijos automobilių importuotojų asociacija „Auto Schweiz” interviu bulvariniam laikraščiui „Blick” patvirtino, kad balsuojant dėl gruodį planuojamų taisyklių kovos prieš bet kokį elektromobilių draudimą. „Auto Schweiz” generalinis direktorius Andreas Burgeneris „Blick” teigė, kad 2021 m. Šveicarijoje elektromobilių elektros energijos poreikis sudarys tik 0,4% viso poreikio.

Vokietijoje gali būti taikomi įkrovimo apribojimai

„FOCUS Online” kreipėsi į Vokietijos transporto ir ekonomikos ministerijas su klausimu, ar šioje šalyje taip pat būtų galima įvesti draudimą vairuoti elektrinius automobilius. Ministerijų atsakymo vis dar laukiama.

Jau seniai aišku, kad ateityje Vokietijoje gali būti taikomi dideli apribojimai elektra varomiems automobiliams, pavyzdžiui, įkrovimo srityje. Nes, jei apkrova didėja greičiau nei tinklo galia, reikia „tinklo įkrovimo aptarnavimo”. Kitaip tariant, įkrovimas vyks nebūtinai tada, kai vairuotojui prireiks, bet tada, kai bus pakankamai elektros energijos.

Akumuliatoriniai automobiliai paprastai įkraunami namuose, garaže. Jie vartoja gerokai daugiau srovės nei buitinis prietaisas specialiose sieninėse dėžutėse su 3,4, 7,4, 11 arba maksimalia 22 kilovatų įkrovimo galia. Ribojantis veiksnys yra ne tik namų tinklas, bet ir automobilyje įmontuotas įkroviklis; dažnai visai neįmanoma išnaudoti turimos įkrovimo galios.

Elektromobiliai elektros tinkle – štai kokios problemos

„FOCUS Online” kreipėsi į Vokietijos elektros, elektronikos ir informacinių technologijų asociacijos (VDE) ekspertus. Iš tiesų, Vokietija susiduria su dideliais iššūkiais, jei nori sklandžiai plėtoti e.judumą:

VDE duomenimis, vidutinio keturių asmenų namų ūkio elektros energijos poreikis šiuo metu yra ne daugiau kaip 4 kW, kurie yra įjungiami vienu metu. Tačiau ateityje ekspertai tikisi papildomo 10-14 kW poreikio – dėl saulės energijos sistemų, šilumos siurblių, akumuliatoriai ir sieninės dėžutės, skirtos elektromobiliams. Kol kas tai nėra problema, nes žemos įtampos tinkle dar yra rezervų.

Be to, tai priklauso nuo to, kada tinkle atsiranda daug naujų elektros energijos vartotojų: „Tai, ar tinklas bus perkrautas ir kada, taip pat priklauso nuo vienalaikiškumo veiksnio, t. y. nuo to, ar visos transporto priemonės įkraunamos vienu metu, ar veikiau nuosekliai.

Ventiliatorinių šildytuvų veikimo vienalaikiškumas bus labai didelis dėl oro sąlygų. Tai mažiau pastebima e.mobilumo atveju. Be to, apie įkrovimo įrenginius privaloma pranešti, o didesnės galios atveju reikia gauti atsakingo skirstomojo tinklo operatoriaus leidimą.

Todėl skirstomųjų tinklų operatoriams e.mobilumas yra daug skaidresnis nei tiesioginio šildymo sistemos, pavyzdžiui, ventiliatoriniai šildytuvai”, – „FOCUS Online” sakė VDE forumo „Netztechnik/Netzbetrieb” ekspertai.

„Laikinas sieninių dėžučių atjungimas”.

VDE paaiškina, kokia yra būtina „tinklo aptarnavimo įkrovimo” sąlyga: laikinas apkrovų perkėlimas naudojant pažangiąsias matavimo sistemas (iMSys). Todėl namų garaže esanti elektromobilio sieninė dėžutė palaiko ryšį su tinklo operatoriumi, kad jis galėtų matyti esamą įkrovimo situaciją ir avariniu atveju galėtų įsikišti.

„Alternatyva būtų tinklo jungtis sieninėms dėžutėms paskirstyti pagal eiliškumą arba laikinai atjungti atskiras tinklo linijas, kai jos perkraunamos”, – sako tinklo ekspertai.

Nors konkrečių planų, kaip ir Šveicarijoje, dar nėra, Vokietijoje elektrinių automobilių savininkai taip pat turės būti pasirengę tam, kad jie negalės naudotis savo transporto priemone taip, kaip benzininiu ar dyzeliniu varikliu, kai vėl ims trūkti energijos. Žinoma, tai nėra didelė paguoda degalus naudojančių automobilių vairuotojams: laukiama, kad degalų kainos netrukus vėl pakils.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 990

Žymos:

Atsiliepimų 9

  1. a.š.    -  2022-12-03, 08:13

    Ar kas suprato esmę apribojumo elektromobilių vartojimui? Čia gi tokių pačių idiotų kaip mūsų bobiausybės sprendimas! 0,4% nuo viso šalies suvartojimo sudaro elektromobilių įkrovimai. Jei apribojimai neveiks važiavimui būtinosioms reikmėms padengti (maisto pirkimui, į(iš) darbo, polikliniką, ligoninę, bažnyčią, teismą) atitinkamai suvartojimas tikėtina sumažės iki 0,2% nuo viso suvartojimo. Reziumė: vietoje naujų generavimo šaltinių sukūrimo ir esamų simboliškai padidinimo-atnaujinimo imasi ribojimų, kurie esmės nekeičia!!!

    Atsakyti į šį komentarą
    • Nusipezi    -  2022-12-03, 14:26

      Aš nesuprantu kodel ribojimai dizeliams tau yra gerai, o elektromobiliais – blogai? Įtakos abu maži turi.

      Atsakyti į šį komentarą
  2. Vytas    -  2022-12-03, 09:22

    Aplamai ar dar kas nors pasitiki tuo žaliuoju kursu ? Turime kiekvienas atsisakyti vygdyti melagiu planus !

    Atsakyti į šį komentarą
  3. T0mas J.    -  2022-12-03, 10:24

    Žaliasis kursas – kursas į skaitmeninį konclagerį.

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Elektromobiliai,    -  2022-12-03, 11:40

    jei ju gauses,atims ne tik jusu judejimo laisve,laisve rinktis,bet ir pavers jus energetikos magnatu vergais. Idomiausia,kad net neturincius elektromobiliu! Ir tik tam ir primetama sita „pazanga ir ekologija”,kad uz degalus,jei neturite auto – is jusu nebuvo kaip atimti pinigus. O stai uz elektra – atims! Visokiu „nepaprastuju padeciu” atveju,jus degalu gal ir gausite kazkur,o elektra atjungs – ir kvit! Ir avinai garde,ko ir buvo siekta!

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Tylėjimas iki to ir priveda    -  2022-12-03, 14:20

    Link to ir eina kad paversti visus skurdžiais o save valdovais užjurio.Svajoti galima,bet kiekvienas žmogus pats turi pasirinkimo kelia.

    Atsakyti į šį komentarą
  6. VŽA    -  2022-12-03, 16:03

    Barbaro ir teroristo Putino privalumas: JIS pažadino supuvusią, iškrypusią Europą. Dabar jau ir čia, net brokuoti žmonės pradeda galvoti. GAL Dievas jį siuntė?… KOKIE privalumai elekromobilių savininkams…

    Atsakyti į šį komentarą
  7. Tuoj atimines    -  2022-12-03, 16:52

    dyzelinius generatorius is emobiliu savininku,nes ju reika Ukrainai. Va ir baigsis visas emobilumas!

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Nereikia jokiu mokesčių, reikia tik paprasto sprendimo. Pirmiausia tokiai mažai valstybei reikalinga turėti karo instruktorių...

Man tai absurdo viršūnė, kuomet naujas mokestis reklamuojamas per komercinę radijo stotį. Ir, aišku, reklamos...

Kažką praleidau : Iki šiol maniau, kad jankiai visur gauna malkų ir gėdingai sprunka. Vien...

Kokia mamytė, toks ir sūnelis....

Žygizmundai Ukraina uber alles. Ar ne laikas tamstai Maldeikienei ir dar keletui proto žaibu psichiatrinėje...

psichas jabanas...