infa.lt

ES griežtina automobilių transporto taršos standartus

11 lapkričio
12:37 2022

Automobilių kamščiai

Ketvirtadienį (lapkričio 10 d.) paskelbtas Europos Komisijos pasiūlymas dėl transporto priemonių keliamos oro taršos mažinimo, kuriame pirmą kartą sugriežtinti lengvųjų automobilių ir mikroautobusų išmetamųjų dujų emisijos standartai ir nustatyti stabdžių bei padangų trinties dėka išmetamų dalelių kiekio apribojimai.

Numatyta, kad naujasis „Euro 7” reglamentas lengviesiems automobiliams ir furgonams įsigalios nuo 2025 m. liepos, o sunkvežimiams ir autobusams – nuo 2027 m. liepos mėnesio.

Neseniai priimtuose ES teisės aktuose numatyta, kad nuo 2035 m. bus galima parduoti tik nulinės oro taršos transporto priemones, todėl automobilių gamintojai de facto bus įpareigoti diegti elektros arba vandenilio technologijas.

Komisijos teigimu, naujuosius „Euro 7” standartus galima pasiekti naudojant jau turimas technologijas, todėl automobilių gamintojams nereikės kurti naujų vidaus degimo variklių prototipų.

Briuselis nesiryžo didinti naujos transporto priemonės įsigijimo kainos sparčiai augant infliacijai. ES skaičiavimais, dėl „Euro 7” standartų naujo lengvojo automobilio ar mikroautobuso kaina padidės iki 0,6 %. Manoma, kad sunkvežimiams ir autobusams poveikis bus didesnis – iki 3,1 %.

ES klimato politikos vadovas Fransas Timmermansas sakė, kad naujosios taisyklės „dirbs kartu” su CO2 emisijų standartais, kad miestuose būtų švaresnis oras.

Nors kai kurie abejojo, ar reikia peržiūrėti transporto priemonių oro taršos standartus, atsižvelgiant į neužilgo įsigaliosiančius nulinės taršos reikalavimus, už vidaus rinką atsakingas Komisijos narys Thierry Bretonas pareiškė, jog šiais standartais „bus užtikrinta, kad vidaus degimo varikliais varomi automobiliai, kurie bus pateikti į mūsų rinką iki 2035 m.,… būtų kuo švaresni kuo ilgiau, kad ir kur jie būtų naudojami”.

Kalbėdamas žurnalistams T. Bretonas prognozavo, kad 2050 m. ES keliuose apie 20 proc. transporto priemonių liks varomos vidaus degimo varikliais, o užsienio rinkose, pavyzdžiui, Azijoje ir Lotynų Amerikoje, šis skaičius greičiausiai bus daug didesnis.

Pasak Bretono, standartai taip pat būtini stabdžių ir padangų trinties dėka atsirandančių išmetamų teršalų kiekiui mažinti, nes, perėjus prie visiškai elektrinių automobilių parko, šis kiekis nesumažės.

Nors rekuperacinis stabdymas – stabdymo būdas, kai elektros variklis sulėtina transporto priemonę nenaudodamas stabdžių trinkelių – padeda sumažinti stabdžių išmetamų dalelių kiekį, dėl didesnio elektrinių transporto priemonių svorio yra didesnė tikimybė, kad jos dėl padangų trinties į kelio paviršių išmes daugiau dalelių nei panašaus dydžio vidaus degimo variklio transporto priemonės.

Nauji techniniai standartai

Pasiūlyme numatyta, kad lengviesiems automobiliams ir furgonams bus privaloma taikyti mažiausias įmanomas išmetamųjų teršalų vertes pagal Euro 6 standartą. Šiuose standartuose bus geriau atsižvelgta į realias važiavimo sąlygas miestuose, pavyzdžiui, dažną sustojimą ir įsibėgėjimą, kam labai padeda daugėjantis šviesoforų skaičius miestuose.

Tačiau sunkvežimiams taikomi griežtesni apribojimai, nes tikimasi, kad jie ilgiau naudos vidaus degimo variklių technologijas.

Lengvieji automobiliai ir furgonai turės atitikti „Euro 7” taisykles dvigubai ilgiau nei „Euro 6”, o atitikties laikotarpis pailgės iki 10 metų ir 200 000 nuvažiuotų kilometrų.

Nors yra standartas stabdžių išmetamų teršalų kiekiui stebėti, šiuo metu nėra sutartos metodikos, pagal kurią būtų galima matuoti mikroplastiko išsiskyrimą iš padangų. Vietoj to teisės aktų leidėjai lauks diskusijų JT lygmeniu rezultatų, kurie, kaip tikimasi, bus paskelbti 2024 m.

Teisės akte taip pat sprendžiamas elektromobilių baterijų, kurios turi atitikti naujus patvarumo standartus, klausimas.

Siekiant išvengti „Dieselgate” skandalo pasikartojimo, kai buvo naudojama technologija, kuria buvo apgaudinėjami išmetamųjų teršalų bandymai, pagal „Euro 7” standartą transporto priemonėse privaloma naudoti jutiklius išmetamųjų teršalų kiekiui matuoti visą transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį.

Šią informaciją galės gauti vairuotojas, kuris bus įspėjamas, kai jo transporto priemonė pažeis išmetamųjų teršalų standartus, o vėliau galės būti baudžiamas, jei nesilaikys įspėjimų.

Pasak ES pareigūno, skaitmeniniai sprendimai taip pat gali užtikrinti „geografinį atitvėrimą”, kuris teoriškai leistų (priverstų) hibridiniams automobiliams įvažiavus į mažos taršos zoną perjungti elektrinį variklį.

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 365

Žymos:

Atsiliepimų 3

  1. Viena didziausiu    -  2022-11-11, 13:45

    istorijoje aferu,skirta padidinti automobiliu ir eksploatacijos kainas. Ir – nieko daugiau!

    Atsakyti į šį komentarą
  2. VŽA    -  2022-11-11, 13:59

    Dar vienas žmonių pinigų lupikavimas, ir daugiau – nieko…

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Dėl to kovojau    -  2022-11-11, 14:34

    Raktinis žodis „bus baudžiamas”.

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

O kas suteikė teisę “seimui” spręsti už mane?...

Ar tai verta dėmesio naujiena? kad kairieji marksistai jau seniai pramušė dugną žinome, gal tik...

Tomai, negalima taip negražiai atsiliepti apie mūsų dabartinėje valdžioje esančius buvusius komunistus vei įslaptintus KGB...

Okupacijos laikų kolaborantas su daugiau kaip 30 m. narystės TSKP stažu man ne autoritetas. Kandidatas...

2030 m. paties seimo gali nebūti. Bus eurosojūzo vietinė taryba....

Blazyte, laiskas keisti straipsniu fotografijas, ta su raudona ir su violetine jau smarkiai nusidevejo, reiktu...

o kiek žmonių psichologine prievarta buvo verčiami skiepytis " išmes iš darbo", "negalėsi maisto nusipirkti...