Lietuvos Respublikos Seimo laikinoji grupė „Už žmogaus gyvybės ir sveikatos apsaugą nuo pradėjimo iki natūralios mirties“ kreipėsi į sveikatos apsaugos ministrą A. Dulkį, prašydama paaiškinti, kuo remdamasis jis siekia įteisinti medikamentinį abortą, nors preparatai, reikalingi jo atlikimui, yra neregistruoti Lietuvos rinkai.
Š. m. balandžio 27 d. baigtu derinti įsakymu „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos 1994 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 50 „Dėl nėštumo nutraukimo operacijos atlikimo tvarkos“ pakeitimo“ ministras Arūnas Dulkys ketina patvirtinti Nėštumo nutraukimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą, kuriame numatomas medikamentinio aborto legalizavimas.
Aprašo 18 punkte nurodoma, kad „Vaistinio nėštumo nutraukimo paslaugai suteikti gali būti skiriami ir išrašomi tik Lietuvos Respublikos vaistinių preparatų registre arba Sąjungos vaistinių preparatų registre arba Lygiagrečiai importuojamų vaistinių preparatų sąraše įregistruoti vaistiniai preparatai, kurių charakteristikų santraukose nurodyta, kad vaistiniai preparatai vartojami nuosekliai besivystančio gimdinio nėštumo nutraukimui. Registruoti vaistiniai preparatai nėštumui nutraukti skiriami laikantis jų charakteristikų santraukose pateiktų nurodymų.“
„Nėštumo nutraukimui naudojamas preparatas Mifepristone yra išregistruotas, nes trejus metus iš eilės nebuvo pateiktas Lietuvos rinkai, kaip to reikalauja Europos vaistų direktyva bei Farmacijos įstatymo 14 straipsnio 6 dalis. Taigi, juo šiuo metu Lietuvos rinkoje negali būti prekiaujama.
Kitas preparatas yra rinkai teikiamas kaip vardinis vaistas. O tokiu atveju ne vaisto gamintojas, o gydytojas prisiima visišką atsakomybę.
Akivaizdu, kad tokiu atveju, jei tektų atlyginti žalą, pasekmės medikams būtų ypač skausmingos. Ministras to akivaizdžiai neįvertino, kas dar kartą rodo jo labai ribotą kompetenciją ministerijos veiklos srityse“, – teigia laikinosios grupės pirmininkė Seimo narė Asta Kubilienė.
Kreipimesi ministro prašoma atsakyti į šiuos klausimus:
1. Kokiu teisiniu pagrindu vadovaudamasis Sveikatos apsaugos ministras įteisino medikamentinį abortą, kai nei vienas iš nėštumui nutraukti naudojamų praparatų nėra registruotas (kaip jau minėta, Mifepristone yra išregistruotas, Cytotec rinkai teikiamas kaip vardinis preparatas)?
2. Ar ministras supranta, kad tokiu būdu įteisindamas medikamentinį nėštumo nutraukimą, kai nėra registruotų vaistinių preparatų nėštumui nutraukti, skatina neregistruotų vaistų vartojimą ir klaidina Lietuvos gyventojus dėl Mifepristone vartojimo legitimumo?
3. Atsakomybė už vardinių preparatų naudojimą (mūsų atveju – Cytotec) tenka gydytojui (Farmacijos įstatymo 2 straipsnio 72 dalis)? Ar tokia rizika Lietuvos medikų reputacija ir ekonomine gerove, jei tektų atlyginti kilusią žalą, yra, ministro manymu, pagrįsta?
Laikinosios Seimo narių grupės „Už žmogaus gyvybės ir sveikatos apsaugą nuo pradėjimo iki natūralios mirties“ narių vardu grupės pirmininkė Asta Kubilienė
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Kadangi gerb. A. Dulkys net nesimokė medicinos, todėl geriau išmano už medicinos profesorius. Jo tokia būsena, kai žinojimas dar neprasidėjęs…
Šioje Vyriausybėje – ne jis vienas…
Ne Dulkys sprendžia parašykite prašau kas duoda komanda jam ?
Dabar ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje yra tokios tendencijos, į valdžią išrenkami, sustatomi šarikovai arba tie, kuriuos galima tampyti už virvučių. Tai lėlės marionetės.