infa.lt

Atviras vilkiko vairuotojo laiškas profsąjungoms

13 vasario
18:23 2021

Sveiki,gerbiamieji!

Trukdo Jus vilkiko vairuotojas Antanas. Neseniai teko žiūrėti profsąjungų pirmininkų G.Čiužo ir A.Cuzanausko interviu teisininkui Donatui. Po peržiūros kilo daug klausimų, tiek įstatymų, tiek profsąjungų veiklos temomis. Pabrėšiu, kad tai nėra mano asmeniniai klausimai. Jie rūpi daugeliui komandiruojamų darbuotojų.

Pradėkime nuo absurdiško profsąjungų raginimo nepasirašyti neteisėtų dokumentų. Tie dokumentai egzistuoja ir naudojami absoliučiai visose įmonėse,komandiruojančiose darbuotojus. Pradedant tipinėmis „darbo sutartimis”. Išeina, kad siūlote nedirbti? Juk pasirinkimo tai nėra – pasirašai,arba eini ant trijų raidžių! Juolab, atvykėliui, kuris liks be vizos ir leidimo dirbti – tai nepriimtina. Dargi gali pakliūti į „juodąjį sąrašą” ir pusėj Europos darbo nebegausi, kas tu bebūtum!
(https://www.truckdrivers.info/site/index?language=lt ).

Atkreipkite dėmesį, keliomis kalbomis „išgarsėtumėte”! Ką profsąjungų juristai mano apie duomenų apsaugą!? O, galų gale ne visi gi teisininkai, kad žinotų, kas slypi po įrašytais į sutartį įstatymų paragrafų skaičiukais. Ypač,kai tų sutarčių teisėtumo ir atitikimo realybei, nekvestionuoja pačios profsąjungos!

Visi vilkikų vairuotojai forminami vairuotojais – ekspeditoriais (profesijos kodas 832204), o ne tarptautinių pervežimų vairuotojais (833209). Tuo tarpu LR profesijų klasifikatorius teigia,kad 832204 – lengvųjų automobilių vairuotojai!
(http://www.profesijuklasifikatorius.lt/?q=lt%2Fprofesijos_list&code=&title=vairuotojas&aprasymas= ).

Žinoma, – tai galimybė priversti vairuotoją krauti krovinius ir pildyti jų dokumentus už dyką, bet svarbiausia – kontrabandos atveju atsako vairuotojas, o ne įmonė ar siuntėjas! Jokiems darbuotojų gynėjams – tai nerūpi!

Kad jau paminėjau krovinių krovimą ir tvirtinimą, tai visoje ES, vis dažniau tai daro patys mūsų įmonių vairuotojai. Žinoma, už dyką, nors kalbama,kad įmonės gauna už tai pinigus. Aišku,reikalaujama krovimo metu tachografe žymėti poilsį,kad būtų galima po to ilgiau vairuoti. Nors, kontrolė už tai vairuotoją baudžia, o įvykus nelaimei, draudimas neišmoka išmokos!

Neretai tenka ir nusipirkti kokią paletę, kad ir pieno, jei dėl neįpratimo, kraudamas praplėši bent vieną tetrapaką. Neradau paskutinių ES įstatymų dėl šios veiklos,bet LR susisiekimo ministras nurodo aiškiai : krovinį pakrauna, teisingai išdėsto ir tvirtina siuntėjas!
(https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.315143?jfwid=r9u0usudk ). Žiūrėti II paragrafo 7 – 8 punktus.

Būtų keista, jei LR ministras prieštarautų ES įstatymams, iš ko galima daryti išvadą, kad krauti ir raišioti pačiam vairuotojui – nereikia ir ten. Negirdėjome profsąjungų pasisakymų šia tema. O būtų labai naudinga!

Grįžkime prie darbo sutarčių. Jose nurodytas 40 d. val. savaitės darbo laikas. Na ir toliau, kad taikoma suminė (SDL) darbo laiko apskaita. Tuo tarpu iš vairuotojo griežtai reikalaujama dirbti maksimalias ir ilsėtis minimalias EB Reglamente paminėtas valandas, kas absoliučiai viršija SDL leidžiamas darbo ir sutrumpina poilsio valandas!

Dirbama po 13 ir 15 valandų per parą, kai SDL leidžia iki 12, o ilsimasi 3 paras vos po 9 valandas ir vos 24 kas antrą savaitgalį,nors SDL nurodo po 11 ir 35. Negana to, kad vairuotojai nežino, kaip iš tikrųjų dirbti, tai įmonės dar ir visiškai neapskaito ir neapmoka trečdalio jų dirbto laiko!

Man asmeniškai įmonės buhalterė parodė tabelį, kuriame tebuvo mano vairuotas laikas! Tai buvo 180 valandų per mėnesį, iš 300 bendro darbo laiko… Ir skirtumo ne tik neapmoka,bet ir negrąžina poilsio laiku, padaugintu iš 1,5 koeficiento! Va taip atsiranda „neapmokamos atostogos” tarp komandiruočių, dingsta apmokamos kasmetinės atostogos ir atostoginiai.

Beje,mano paties vairuotojo stažas nuo 1989 ųjų vasario 3 dienos, iki šiandien taip virto vos 27,7 metų, įskaitant prieš tai buvusią tarnybą kariuomenėje ir virš metų darbo inžinieriumi… Kažkur „dingo” beveik 7 metai!!!

Vėlgi, negirdėti nieko iš profsąjungų, kuo vadovautis ir kaip dirbti vairuotojams. Reglamentu, ar LR įstatymais? O vertėtų parengti brošiūrą šiais klausimais, su trumpais ir aiškiais nurodymais. Naudinga būtų ne tik užsieniečiams!

Dar apie darbo laiko ir užmokesčio vogimą. Per visą mano minėtą laikotarpį nesu pasirašęs nė vieno komandiruotės įsakymo, negavęs nė vieno atlyginimo lapelio, suplėšęs vos vieną kasos orderį ir tik vienoje įmonėje turėjęs apmokėtas atostogas. Daugumą šių dokumentų privalu pasirašyti, bet be to kažkaip apsieinama. Netikiu, kad nebuvo kasos orderių be mano parašo, kaip kad be jo buvo visi komandiruočių įsakymai!

Įdomu, sakyčiau… Nor, lyg ir aišku. Juk man moka tik nuo kortelės įdėjimo į tachografą iki išėmimo. Už 42 dienas. Tuo tarpu komandiruotė trunka minimum 45, nes vykstame įmonės mikriuku. Ir buhalterijoje, be abejo, tos dienos yra, ir atlyginimą ir dienpinigius,visu 100% – kažkas išsigrynina. Beje, ar Jūs tikite,kad įmonės tenurašo į sąnaudas pusę dienpinigių!?

Juokinga ar ne? Va todėl ir nėra tų įsakymų ir lapelių, kad nematytum, kiek dienų ir dienpinigių pavogė! Jei jau prakalbome apie nurašymus į sąnaudas, pateiksiu Jums kuklų pavyzdėlį:
(http://darbo.lt/darbas/darbdavys.php?id=2021021201131114484374 ).

Gerai žinoma didelė įmonė, skelbia kosminius skaičius! Ir Jūs manote, kad į sąnaudas nurašo ne tuos 3500? Tai kam tada skelbti tokius? O juk žmogutis tai tegaus,kas „sutarta žodžiu” – po 70 eurų dienai, į ką įkalkuliuotas jo atlyginimas, su jo ir jo pono mokesčiais. Darbo vietos kaina,taip sakant,plius pusė dienpinigių.

Klausimas, o kur dar 1400? Ogi nurašyti „darbuotojo kelionėms į darbą ir namo, apgyvendinimui, apmokymams”, „išmokėti grynais pagal orderį Nr.xxx”, išsigryninti ir pono vado kišenėje! Va ir „nėra pelno”, nėra mokesčių, „nekonkurencingas transportas”… O jei darbuotojas dar ir „išsinuomotas” atvykėlis, tai dar į kišenę lieka ir jo mokesčiai, nes jie nesumokami niekur, ir galima nurašyti jo „keliones į Ukrainą ir atgal”, nes jo pajamų niekas nesutikrins!

Kas gi bepriims į darbą vietinį,ant kurio nesukrausi tiek „išlaidų”, ir dar mokesčius sumokėti reikės… Ar ne todėl vien pernai, nežiūrint pandemijos, tik vairuotojų atgabenta 25500, iš kurių mokesčius moka … vos 5523 ? Ar ne todėl visos pandemijos metu, su darbo leidimais atvykti nebuvo jokių trukdžių?
(delfi.lt/verslas/transportas/vezejai-nerimauja-del-nustatytu-kvotu-vairuotojams-pritrukus-darbuotoju-verslas-issikeltu-is-lietuvos.d?id=86241943 ).

O vietiniai,”dėl pandemijos” – išmesti į Užimtumo Tarnybos glėbį… Tuo tarpu įmonės, sugautos šitaip sukčiaujant, apkaltina” kažkokius tarpininkus”, nors vergus tai eksploatuoja – būtent jos!
(delfi.lt/verslas/verslas/fntt-tyrimas-ukrainos-pilieciai-itariami-nelegaliai-gabene-darbuotojus-nesumokeje-puses-milijono-euru-mokesciu.d?id=86323695 )

Keista, kad profsąjungos ir čia neakcentuoja finansinės diversijos prieš LR, apsiribodamos tik valdžiai ir vežėjams juokingomis užsieniečių teisėmis…

Na, dabar apie jau visišką plėšikavimą – atskaitymus iš dienpinigių. Pirmiausia būtų neteisėtas apmokėjimas „pagal susitarimą” už dienas, kilometrus, ar už reisą. Jei atstumai dideli ir nėra dalinių krovinių, moka už dienas, bet negailestingai vaiko. Telpi į 12 valandų pamainos laiko, stovi 9, keliesi naktį,po to miegi dieną ir tt. Jei kroviniai daliniai,per dieną keli tentavimai ir nieko nebenuvažiuoji – moka už nuvažiuotus kilometrus. Čia,visi kiti darbai – už dyką!

Už reisą praktikuojama į Rytus, kur vėlgi už dyką stovi eilėse,muitinėse, iš tų pačių dalini „baudas” pasieniečiams, muitininkams, kelių policijai, transporto inspekcijai ir tt. Kaip pasiseks – taip ir liks tau. Visais atvejais, įmonės vagia tavo nuvažiuotus kilometrus. Kas 3, kas 5 procentus. Tokia jau „mada”.

Jei dar juos skaičiuotų pagal sunkvežimių navigacijos programas – būtų pusė bėdos. Betgi „vairuoja” kaip su lengvike! Per miestų centrus ir draudžiamais furoms keliais. Va čia – jau ir 10% nesunku nubraukti. Ir tada visi susimokame „už kuro pereikvojimą” Europos kaina su visu PVM, o kas važiuoja „už kilometrus”, dar negauna ir atlyginimo už nubrauktuosius.

Per mėnesį įprasta apie 10000 km rida, tai gali netekti iki 500 eurų! Tokiu atveju, kad nebūtų atskaičiuota po pusantro euro, žmogelis ieško už savus „pirkti malkų” po 80 centų. O kai kurių valstybių piliečiai, primityviai vagia iš kolegų naktimis…

Čia kyla logiškas klausimas : iš kur atsiranda „malkų pardavėjų”? Ogi vėlgi – iš įmonių sukčiavimo! Daliai įmonių degalus ir kelius apmoka spedicija, kuriai įdarbinti vilkikai. Tokiu atveju,bosas,kad neturėtų nuostolių, sutaria didesnę kuro sąnaudų normą ir vairuotojui įsako tiek ir užsipilti, kad spedicija nesumažintų normos, jei sunaudoji mažiau. „Sutaupytą” – dėk kur nori, bet pilkis va tiek! Juk mašinos negrįžta namo, neparsiveši, o įpilti, kiek suplanuota – reikia. Va ir parduoda tokie vairuotojai „malkas”. Jei skuba – net labai pigiai.

Sutaupė,pardavė,pereikvos – kitąkart patys pirks. Arba vogs, jei kvaili ir godūs. O bosai nurašys didesnes sąnaudas ir stebėsis, kad „visi vairuotojai vagia”… Lyg ne patys juos paskatinę būtų.

Įdomiausia, kad bosai, smaugiantys vairuotojus už 30 litrų 100 kilometrų, patys naudoja prieštvaninių laikų buhalterinę degalų sąnaudų skaičiuoklę, leidžiančią nurašyti į sąnaudas po … 70100 !!! ( http://www.buhalteriams.lt/kuro-normu-skaiciuokle/?auto=sunk&tipas=dizel ). Atsidarę nuorodą, į antrą grafą rašome standartines vilkiko 440 arklio jėgų,į trečiąją 85 kmh greitį ir „skaičiuoti”. Rezultatas Jus nustebins! Aš nesakau,kad tiek nurašoma. Bet, kaip sako „politikos klasikas” – kas gali paneigti?

Dar viena opi problema,tai vairuotojo asmeninės banko sąskaitos panaudojimas įmonių komerciniams mokėjimams ir baudoms. Vairuotojui pinigai pervedami kaip dienpinigių ir atlyginimo avansas, jis sumoka savo banko kortele, kad ir autoservisui, ir grįžęs „gauna pasiūlymą pasidalinti išlaidas”! Retas pasidaro faktūrų kopijas, o originalai juk atiduoti bosui.

Nesutinkantys,jei užsieniečiai – vejami lauk be visai nieko. Todėl netrūksta „sutinkančių”. Net tarp vietinių. Vėlgi,įmonė mielai pasisiūlo apmokėti vairuotojo gautą baudą ir vėliau atskaičiuoti dalimis, kad „tau būtų lengviau”. O pasirodo, kad dažniausiai, sumokant per tam tikrą laiką,tereikia mokėti tik pusę baudos! Dauguma vairuotojų to nežino, todėl iš jų atskaičiuojama po visą sumą, nuo žioplesnių – ir ne po kartą…

Juk,nesant atlyginimų lapelių,per porą komandiruočių pamiršti, kas kam kiek jau atsiskaitė, kiek dar liko ir kiek tave apvogė. Aplamai,visus mokėjimus Europoje puikiai pasidaro pačios įmonės,vairuotojui nusiuntus joms gavėjo banko kodą ir sąskaitą. Ir apie tai vertėtų informuoti visus vairuotojus.

Yra tiek įžūlių savininkų, kurie,darbinantis vairuotojui, kiša pasirašyti skolos vekselį!!! Paminėsiu čia tik UAB „Kamida” ir „Jontransa”, kurios jau sulaukė žurnalistų dėmesio ir gal manęs nekaltins šmeižtu… Pirmoji tikrai tebepraktikuoja tuos vekselius, skambinau ir klausiau pats.

Teigia,kad „avarijos atvejui”, betgi gali panaudoti ir kaip priemonę šantažui. Kitos įmonės tiesiog „renka bačką”, kurios, vėlgi, nieks neatgauna, tiesiog tai skamba ne taip akiplėšiškai. Atimama ji už sprogusias padangas, įbrėžimus, nudaužtus veidrodžius – kaip priedas prie draudimo išmokos.

Va dar. Jei apdraudžiama vairuotojo sveikata ir gyvybė, tai ne tik atskaičiuojama įmoka, bet ir naudos gavėju bosas įrašo save, brangiausiąjį! Žūsi, o šeimai – špygą panosėn… Išmoka vadui. Apie smulkesnius atskaičiavimus, kaip neatsakytas skambutis ar vairuojant neatrašyta sms – neverta plėstis. Bet būna tokių „progų”, kaip nakčia pavogtas kuras ir kaltinimas,kad „pastebėjo su kvapeliu”.

Pirmuoju atveju,dažniausiai atsisako atvykti policija ir vairuotojai neturi protokolo apie vagystę. Bet užtenka nufotografuoti įvykį telefonu,įjungus GPS ir atsispausdinti tachogramą. Ir jei tachografe lovelė – remiantis tuo pačiu EB reglamentu, pagal kurį verčia dirbti po 15 valandų, „poilsio metu vairuotojas negali vykdyti jokių užduočių, atlikti jokių funkcijų”.

Jokia materialinė atsakomybė – negalioja! Poilsio pradžia matyti tachogramoje, o įvykio laikas ir vieta telefone, nuotraukos informacijoje. Žinoma, būtina užfiksuoti liudininkų duomenis, telefonų numerius ir pan. Visa tai tinka ir krovinio vagystės atveju.

Antruoju atveju, kai jus norima išvyti nesumokėjus už komandiruotę, jums pateikiamas kaltinimas, kad klientas skambino, kad jūs krovime buvote neblaivus! Tiesiog reikalaujate policijos protokolo su alkotesterio parodymais. Vakaruose bet kas, nors ką įtaręs iškviestų policiją, nes priešingu atveju būtų apkaltintas nuslėpus jūsų nusikaltimą! Ten tokių atlaidžių nebūna.

Būtina šią info paskleisti vairuotojams,nes žinau taip šantažuotų netgi lietuvių. O su užsieniečiais tai daryti dar lengviau. Juk įrodyti tiesą praktiškai neįmanoma! Manau,kad rekomendacijas šiais ir kitais klausimais,nesunkiai galėtų išplatinti profsąjungos,nepamiršdamos paminėti ir savo kontaktų. Bukletėlis pasitarnautų kaip reklama ir apsaugotų nemažai vairuotojų nuo klaidų.

Iki šiol rašiau apie tarptautininkus. Labai apmaudu,kad niekas neskiria dėmesio vairuotojams,dirbantiems po LR ar Baltijos šalis. Juk čia – žymiai baisesnė vergija! Dirbama čia vilkikais, kurie jau nebegali būti eksploatuojami užsienyje dėl tragiškos techninės būklės. Remontai savaitgaliais ir naktimis, nes apmokėjimas po 11 centų už kilometrą, prievartauja darbo laiku važiuoti. Remonto dienos,kai pasitaiko, ne tik neapmokamos, bet ir neforminamos kaip dirbtos, dėl ko vyrams neforminamas net pilnas MMA. Kaip ir nėra jokio koeficiento 1,65 ar dienpinigių, nors gyvenama kabinose nuo pirmadienio iki penktadienio vakaro.

Dėl mašinų senumo bosai nebeinvestuoja į remontą, smulkias detales, darbo įrankius ir drabužius, lemputes, skysčius langams, druską savivarčių kėbulams nuo prišalimo – vairuotojai perkasi iš gaunamos išmaldos. Valgoma vairuojant, ratas aplaistomas, kol pakrovėjas karjere pakrauna. TA nupirktos, transporto ir darbo inspektoriai – „savi” savo regiono įmonių vadams. Todėl praktikuojami magnetai, nes apie kontroles žinoma iš anksto, o patys vairuotojai motyvuoti pažeidinėti, kad nors kiek uždirbtų.

Savivarčių vairuotojai kasmet,nuo gruodžio pabaigos iki kovo išvejami nemokamų arba atleidžiami – ne sezonas. Stažo nesurenka nei vienus metus, nedarbo draudimo negauna, nes neišdirba reikalingų tam mėnesių skaičiaus. UT bent apmoka PSD – ir viskas. Velka šią katorgą žmogeliai dėl įvairių priežasčių dar, arba jau, negalintys važiuoti į užsienį. Kas su pirkta medkomisijos pažyma be sveikatos, kas dėl patirties stokos,kas dėl teistumo, kas su VRM pensija, kad tik netektų gerti iš jos, yra ir senatvės pensininkų. Visi jie tyli, nieko nereikalauja, gavo išmaldos ir puiku, negavo – na ką padarysi… „Tylėkim,nes išmes!”…

Visą šią peklą būtina kažkaip sustabdyti! Jei ne dėl tų bailių, tai dėl aplinkinių kelyje saugumo. Juk nuo trečios ryto iki dvidešimtos vakaro, 41 toną be stabdžių, sankabos, vairo stiprintuvo, normalaus šildymo ar vėsinimo vejantis, ne itin sveikas vairuotojas – neadekvatus jau nuo pietų! Pervargęs jau pirmadienį.

O dar sudedamos dėvėtos kinietiškos padangos… Kiek savivarčių vasarą keičia ratus pakelėje – visi matome. Reikėtų inicijuoti tokių įmonių ir transporto kontrolę, kurią vykdytų kitų regionų ar net šalių inspekcijos. Vardan visų saugumo. Susitvarkysime tada, kai pas mus bus taip:
(https://logist.today/dnevnik_logista/2021-02-09/iz-za-neispravnoj-fury-u-nemeckogo-perevozchika-izjali-transportnuju-licenziju/).

Na,gal užteks apie darbą. Norėtųsi paklausti ir apie pačias profsąjungas.

Ar Jums,gerbiamieji,neatrodo,kad eiliniai žmonės visiškai nemato Jūsų aktyvumo,veiklos? Pasikalbame kolegų tarpe – dauguma prisimena tik „antinacionalinį susitarimą” su Kubiliaus vyriausybe ir miegantį TV ekrane poną Černiauską. Lyg ir neblogas lygis! Juk kitas snaudalius būdavo ne bet kas,o pats ponas LB vadovas! Na, atleiskite. Bet tokie „apačių” juokai…

Ypač,kada visai nematome ponios Ruginienės,kaip ir jokios jos veiklos.

Niekaip neišrišame : kokiu stebuklingu būdu, už visas profsąjungas „susitarė” ponas Čiužas, kad vyriausybės siūlytas atlyginimų koeficientas, buvo numelžtas nuo 2 iki 1,65? Negi konfederacija negalėjo užginčyti jo fokusų, kad liktų siūlomas 2? Ar tam ir buvo surežisuotas tas demaršas,kad ponai nesupyktų?

Kitas ramybės neduodantis klausimas,kodėl nekvestionuojamas dienpinigių vogimas? Juk nėra kitos šalies su tokia praktika. Kaip ir nerasite politiko ar verslininko, vykusio į komandiruotę už pusę dienpinigių. Ir tik dėl šio vogimo ir nekontroliuojamų realių įmonių išlaidų ir vairuotojų pajamų, taip pageidaujami atvykėliai į mūsų darbus, nekyla atlyginimai net eskaluojant „darbuotojų trūkumą”, nesurenkami mokesčiai į biudžetą ir Sodrai, auga nedarbas.

Pagaliau,nesuprantamas profsąjungų apsiribojimas advokatavimu nuskriaustiesiems, užuot siekus užkirsti kelią išnaudojimui įstatymų lygmenyje. Kad net nebūtų tų nuskriaustųjų. Nematome lobizmo, savų kandidatų kėlimo į valdžias. Gal bijomasi, kad nelikus nuskriaustų, nebus narių ir profsąjungos praras reikalingumą ir prasmę? Mes manome atvirkščiai!

Priimti palankūs žmonėms įstatymai – neliktų jų nepastebėti, dėmesio sulauktų jų iniciatoriai.

Dar prašytume pakomentuoti vienos iš profsąjungų informaciją dėl SDL apskaitos ciklų trukmės, nes nepavyko rasti patvirtinimo ar paneigimo buhalteriniuose tinklapiuose:
(http://g1ps.lt/2020/04/26/dirbtivisilgiau/ ).

Būtinos aiškios instrukcijos,kada teisėta-neteisėta, galioja-negalioja pilnos materialinės atsakomybės, komercinės paslapties sutartys, dabar įtraukiamos kaip darbo sutarties punktai į ją ir pasirašomos automatiškai. Žmonės bijo šių atsakomybių panaudojimo prieš juos ir nedrįsta ginti savo teisių, uždarbių. Atkreipsiu Jūsų dėmesį į naująjį „Linavos” ” etikos kodeksą”. Jo dar neskaitėme, bet neabejojame, kad geriau vairuotojams dėl jo – nebus!
(delfi.lt/verslas/transportas/linava-prieme-etikos-kodeksa-siekia-ipareigoti-vezejus-elgtis-atsakingai.d?id=86479479 ).

Todėl būtinas profsąjungų teisininkų įvertinimas ir viešas jo paskelbimas! Kaip ir rekomendacijos vairuotojams, kaip žvelgti į naują baubą.

Kad nekiltų abejonių ir pasiūlymų „padaryti patiems”, prisipažinsiu: aplink mane grupė žmonių, pradėjusių įkurti vieną iš profsąjungų, dalyvavusių ne tik judėjime fairtransport.eu, bet ir teikusių pasiūlymus ES institucijoms, kuriant mobilumo paketą. Tai profsąjungai vadovavo Gintaras Kondrackis ir Vytautas Kašėta, kol neįjunko į komerciją prieš tuos, ką „gynė”… „Solidarumui” priklausė. Todėl norėtųsi paklausti, ar gavo tie ne žmonės atpildą? Nes labai sunku žiūrėti į akis tų, ką apgavau, rekomenduodamas tą „profsąjungą”…

Beje, tarp pasiūlymų eurokomisarėms V.Bulc ir M.Thyssen, buvo vairuotojų banko sąskaitų pajamų išrašų pateikimas Europos kontrolėms. Tai užkirstų galimybę apgaudinėti ir vairuotojus, ir ES institucijas, reikalaujančias mokėti komandiruotiesiems ES valstybių atlyginimus. Deja, jo pakete – nėra. Matyt,Europai rūpi ne kad mes uždirbtumėme namie, o kad bėgtume pigiau vergauti jų įmonėms ir neštume pajamas jų viešbučiams…

Tikiuosi sulaukti atsakymų į savo klausimus, kuriais pasidalinsiu su bendraminčiais. Taipogi atsiprašau, jei mano klausimai, pasiūlymai ar teiginiai ką nors papiktino ar įžeidė. Niekam nenoriu blogo, ar nesitikiu požiūrių identiškumo. Tai tik kelių vairuotojų nuomonės ir noras sulaukti pagerėjimo visiems. Nes tai, ką čia paminėjau – tik maža, Valstybės ir tarptautiniu mastu vykdomo nusikaltimo,dalelytė.
Ačiū!

Visos ( nuorodos ) iš atvirų oficialių šaltinių,veikiančios šio teksto rašymo metu.
Daugumos vairuotojų vardu,
pagarbiai, Antanas

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

žiūrėjo 4 614

Žymos:

Atsiliepimų 27

  1. Vytautas    -  2021-02-13, 22:04

    Pirmą kartą matau, kad taip išsamiai ir atvirai aprašoma vilkikų vairuotojų problemos.

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Vidmantas    -  2021-02-14, 08:40

    Antanai esi saunuolis , sveikatos ir sekmes linkiu !

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Romualdas    -  2021-02-14, 12:03

    Gerb Antanai!Visą tai ką aprašo savo straipsnyje daugumai vairu yra žinoma.Taciau norint pagerinti padėtį reiktų keisti visą supuvusia,realybės neatitinkančią sistemą.Cia neužteks vieno Ar kito klausimo išsprendimo profsąjungos pagalba.Na bet sutinku,kad jeigu nieko nedarysime,tai niekas ir nesikeis.Daugeli metų dirbau užsienio kompanijose vairuotojų su vietine darbo sutartimi,todėl laba nenoriai grizau į Lt,žinodamas,kokios staigmenos laukia.Pirma,su kuo susiduria,tai darbo sutartis,beveik nepasikeitusi nuo tarybinių laikų.Pasirasai,arba nenori,nedirbk!Taigi,sprendimai ir veiksmai turėtų būti globaliu Lietuvos mastu vykdomi.Pakalbam,padejuojam,ir tuo baigiasi.Straipsnis tavo geras,bet ką konkrečiai siūlai Ar siūlome?Ko imtis ir kaip vairuotojai gali prie to prisidėti?Tik nesakyk,kad streikais…

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Romualdas    -  2021-02-14, 12:44

    Puikiai parašyta, sekmės šioje kovoje, manau, kad visi vairuotojai palaiko jus.

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Vidas    -  2021-02-14, 13:53

    Lietryčiui, ar 15 min pasiūlykit šį straipsnį

    Atsakyti į šį komentarą
    • Autorius    -  2021-02-16, 11:19

      Straipsnis issiustas Delfi,15 min,Lrytui,Respublikai,Profsajungu konfederacijai ir LR Profsajungu Aljansui.
      Kolkas – tyla.

      Atsakyti į šį komentarą
  6. Vežėjas    -  2021-02-14, 18:05

    Nebeliko. Nebeliko Lietuvoje vairuotojų. Vien degeneratai su degradais, kurie daugiau teisių reikalauja, negu dirba. Tikras velnynas. Neduok dieve tos dalios ir to sizifo akmens, tiems kas dar lietuviais dirba.

    Atsakyti į šį komentarą
    • Ivertinimas    -  2021-02-16, 12:29

      Blogai amerikonams – vergu i Afrika reikia plaukti… 😀

      Atsakyti į šį komentarą
    • Autorius    -  2021-02-16, 13:23

      Apie tokius,kokiu tamsta cia ilgites,pries keliolika metu esu parases toki eilerasti :

      …Paukščiai,skriskite nuo kelio!
      Žvėrys,slėpkitės miškely!
      Pakeleiviai,neškit r ‘ rą,
      Nes atsiveja jus FURA!!!

      Už jos vairo – lietuvaitis,
      Net rankoves pasiraitęs!
      Laka kavą ir „redbulį”,
      Ant dėžės – magnetas guli…

      Akys limpa,keikias,rūko.
      Kelią mato kaip per rūką…
      Stot miegoti neketina,
      Keikia šefą ir mašiną.

      Reik daugiausiai nuvažiuoti –
      Šefui š ‘ kną pabučiuoti.
      Prieš kolegas būt herojum.
      Mat velniai tą hemorojų…

      Spaudžia paskola ir bankas,
      Nepavalgius dreba rankos…
      —————————–
      Nebagotas,tik kuprotas,
      Kai pagaili Dievas proto…

      Dziugu,kad „stachanovieciai” – jau praeitis!

      Atsakyti į šį komentarą
  7. Kvailiui    -  2021-02-14, 18:14

    Gimęs darbininku, smegenų nebeturėsi

    Atsakyti į šį komentarą
  8. anoniminis    -  2021-02-14, 20:50

    100% tiesa

    Atsakyti į šį komentarą
  9. Arturas    -  2021-02-14, 21:05

    Tikra tiesa

    Atsakyti į šį komentarą
  10. Andriejus    -  2021-02-16, 13:15

    Taip tai tiesa. Bet vieną dieną vairuotojų kantrybė truks.

    Atsakyti į šį komentarą
  11. Alfa    -  2021-02-19, 16:46

    Šauniai parašyta. Gaila kad pačiam reikia tai savo kailiu išbandyti. Jei bandai prieštarauti tai tvarkai tampi nepageidaujamas, blogas darbuotojas

    Atsakyti į šį komentarą
  12. Linas    -  2021-02-20, 15:10

    Autorius klausia ką galvoja profsąjungos? Kodėl nesiima veiklos profsąjungų juristai?atsakymas paprastas,- profsąjungų juristas Vitalka yra išvien su darbdaviais! Aš jau buvau ne kartą rašęs kaip profsąjungų juristas Vitalka atstovavo darbdavių interesus ginčų komisijos posėdyje,kur aš kariavau su kondrackiu ir Kašėta dėl darbo užmokesčio.profsajungos Lietuvoje tai butaforija!!

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Ar pritariate, kad opozicijos kandidatai mestų burtus, katras vienas iš jų liks prezidento rinkimuose?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...

Sunku jums vasarai...!...

Nereikia jokiu mokesčių, reikia tik paprasto sprendimo. Pirmiausia tokiai mažai valstybei reikalinga turėti karo instruktorių...

Man tai absurdo viršūnė, kuomet naujas mokestis reklamuojamas per komercinę radijo stotį. Ir, aišku, reklamos...

Kažką praleidau : Iki šiol maniau, kad jankiai visur gauna malkų ir gėdingai sprunka. Vien...

Kokia mamytė, toks ir sūnelis....