„Jis neapsaugo nuo viruso COVID-19 ir nepadeda išgyventi, ir vis dėlto tualetinis popierius yra labai paklausus“, – rašo austrų leidinys „Kurier“.
Iš pradžių buvo išparduotos apsauginės kaukės, paskui rankų dezinfekavimo priemonės. Dabar kartu su makaronais, visų rūšių konservais, vaisiais ir daržovėmis, dušo želė ir dantų pasta, tualetinis popierius tapo viena populiariausių prekių.
Socialinių tinklų nuotraukos iš viso pasaulio rodo tuščias prekybos centrų lentynos – ir žmones, išeinančius iš parduotuvių su didžiulėmis atsargomis savo tualeto patalpoms“.
Kaip toks tualetinio popieriaus pirkimas paaiškinamas psichologijos požiūriu?
Anot klinikos psichologo ir „Pandemijos psichologijos“ autoriaus Steveno Tayloro, naujasis koronavirusas žmonėms kelia baimę visų pirma todėl, kad jis nežinomas. Be to, ryšium su tuo, kad žmonės gauna prieštaringą informaciją apie su naujuoju virusu susijusią riziką, jie tampa linkę į kraštutinumus, rašoma publikacijoje.
„Kai žmonėms pasakojama, kad ateina kažkas baisaus, o jie tik raginami plautis rankas, tai neatrodo adekvatu grėsmei, – pasakoja Tayloras. – Juk ypatingas pavojus reikalauja ir specialių apsaugos priemonių“.
Kartu su baimė dėl viruso pasekmių, su paniškais pirkimais susijusi ir ilgalaikio karantino baimė”, – CNN sakė Pitsburgo Carnegie Mellon universiteto psichologas Baruchas Fischhoffas. Toks karantinas pareikalaus ir didelio kiekio tualetinio popieriaus.
Tuo pačiu metu paniški pirkimai sužadina grandininę reakciją, rašo leidinys. „Skaitmeninės eros metu socialiniai tinklai yra užpildyti tuščių lentynų, esančių prekybos centruose, nuotraukomis. (…)„ Žmonės yra socialinės būtybės ir kasdieniame gyvenime ieško nuorodų, kas yra patikima ir kas yra pavojinga. Ir kai jie parduotuvėje pamato kažką paniškai perkant tualetinį popierių, – tai gali suaktyvinti baimės grandinę “, – aiškina Fischhoff .
„Didelės tualetinio popieriaus paklausos priežastis yra praktinė: daugelyje parduotuvių žmonės dabar raginami palikti namus ar butą tik tada, kai tai yra absoliučiai būtina.
Kiekvienas, kuris turi pakankamai tualetinio popieriaus, neprivalės išeiti iš namų, kad jo įsigytų. „Naujasis koronavirusas sužadina savotišką išgyvenimo psichologiją, kuriai spaudžiant namuose praleidžiame maksimaliai įmanomą laiką ir apsieiname tik su būtiniausiais dalykais.
Be abejo, tualetinis popierius irgi yra prie tų būtiniausių“, – sakė Frankas Farley, Temple universiteto profesorius ir buvęs Amerikos psichologų asociacijos prezidentas.
„Ir galiausiai, tualetinio popieriaus atsargos suteikia gyventojams kontrolės jausmą – ko labai trūksta neapibrėžtos pandemijos metu. (…)” Jei tai žmonėms sužadina pojūtį, kad jie padarė viską, ką galėjo, tada jie gali išsilaisvinti nuo baimės „, mano Tayloras.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Paaiškinama tuo, kad vienam nusičiaudėjus dešimt aplinkinių apsi*ika 😀
Be reikalo perka, nepritruksi, pasiemi kokia knyga per po lapa naudoji, 200 kartu gali nusivalyti. Pvz kokia grybauskaites knyga… 😀