Artimiausiu metu tarpasmeninio bendravimo įgūdžių vaidmuo taps beprecedentis. Tarptautinė ekonomistų grupė išanalizavo pokyčius ir atkreipė dėmesį į artėjantį „emocijų ekonomikos“ įsigalėjimą.
Pirmoji dirbtinio intelekto (DI) banga jau atlieka įprastą žmonėms fizinį darbą – tikrina įrangą, montuoja mašinas, remontuoja ir skaičiuoja. Šis perėjimas prasidėjo pramonės revoliucija ir paskatino šiuolaikinę „intelekto ekonomiką“, kurioje darbas ir atlyginimas priklauso nuo sugebėjimo apdoroti, analizuoti ir interpretuoti informaciją. Tačiau DI jau pradeda atimti iš mūsų ir šį darbą, atkreipia dėmesį ekonomikos profesorius Rolandas Rastas iš Merilando universiteto.
„Tai reiškia, kad, jei žmonės nori išsaugoti darbą, jie turėtų gerai suprasti jausmus“, – sako jis. „Tokie dalykai kaip tarpasmeniniai santykiai ir emocinis intelektas taps labiau paklausūs.“
Mokslininkai išanalizavo 2006–2016 m. JAV darbo departamento duomenis ir, remdamiesi ataskaitomis apie darbo prievoles, suskirstė milijono darbuotojų kasdienes užduotis į tris kategorijas: fizinis darbas, protinis darbas ir emocinis darbas. Rezultatas parodė reikšmingą poslinkį prie užduočių, susijusių su jausmais, rašo „Science Daily“.
„Tai jau vyksta“, – sakė Rastas. „Mes jau matome šį poslinkį, emocijos tampa svarbesnės ne tik atsižvelgiant į laisvų darbo vietų skaičių, bet ir į atlyginimų dydžius.“
Atlyginimų dydžio augimas darbuose, susijusiuose su emocinio intelekto naudojimu, yra didesnis nei protiniame darbe.
Paimkime, pavyzdžiui, finansų analitiko darbą. Atrodytų, kad pareigos daugiausiai susijusios su skaičiavimu ir protiniu darbu. Tačiau taip nėra, sako tyrėjai. Per pastaruosius dešimt metų šis darbas tapo daug labiau orientuotas į jausmus. Visa analizė atliekama mašinomis, o žmonėms reikia sėdėti priešais klientus ir juos raminti, sakant kad dėl rinkos griūties nėra ko jaudintis.
Kadangi DI mokosi atlikti vis daugiau skirtingų užduočių, įmonėms reikia įdarbinti žmones, kurie galėtų bendrauti su kitais žmonėmis.
Emocinis intelektas, derybiniai įgūdžiai ir bendros kalbos atradimas artimiausiu metu taps dar labiau paklausūs.
Didžiausios sėkmės galės tikėtis įmonės, kurios pasiruoš šiems pokyčiams ir sutelks dėmesį į socialinius įgūdžius. Darbuotojai galės išsaugoti savo darbą, jei sugebės sustiprinti empatijos ir emocinio intelekto įgūdžius. Bendraujantis asmuo taps vertingesniu specialistu nei asocialus technokratas.
→ PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai. → Naujienlaiškis
Bendraujant įlindus į telefoną, reikia labai didelio emocinio intelekto:)