infa.lt

Siūlymai bausti už 1km/h greičio viršijimą yra bukos policinės priemonės, labiau panašios į bandymą pasipinigauti

Siūlymai bausti už 1km/h greičio viršijimą yra bukos policinės priemonės, labiau panašios į bandymą pasipinigauti

18 liepos
21:37 2019
Laurynas Kasčiūnas

tsajunga.lt nuotrauka

Seimo konservatorių frakcijos narys Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į Ministrą Pirmininką Saulių Skvernelį, susisiekimo ministrą Roką Masiulį, Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos kelių policijos tarnybą dėl Vyriausybės parengtos valstybinės saugaus eismo gerinimo programos projekto „Vizija – nulis“, kurio tikslas – iki 2050 m. pasiekti nulį žuvusiųjų kelių transporte, o strateginis tikslas – iki 2030 m. žuvusiųjų kelių transporte sumažinti 50 proc., palyginti su 2018 m.

Pasak programos rengėjų, nors pirmąjį 2019-ųjų pusmetį, palyginus su praėjusiais metais, žuvusiųjų Lietuvos keliuose sumažėjo, tačiau pačių eismo įvykių ir juose nukentėjusių žmonių tik padaugėjo. Nurodoma, kad pagrindine avarijų priežastimi ir toliau išlieka per didelis ir nesaugus greitis, todėl ketinama įvesti baudas net viršijusiems greitį 1 km/val., o rajoniniuose ir krašto keliuose jį reikšmingai sumažinti.

Tai reiškia, kad už leistino greičio iki 10 km/h viršijimą būtų taikoma administracinė atsakomybė, o ne įspėjimas, kaip kad yra pagal šiuo metu galiojančią tvarką. Kitaip tariant, tolerancija bus sumažinta iki minimumo, o kalbant apie leistino greičio mažinimą krašto keliuose, užsimenama, kad daugelyje tokių kelių greitis turėtų būti mažinamas nuo 90 iki 70 km/h.

„Deja, tokie utopiniai siūlymai yra bukos policinės priemonės, kurios labiau panašios į bandymą pasipinigauti. Siūlomose priemonėse visiškai neįvertinama automobilių spidometrų ir greičio matuoklių paklaidos. Visą laiką važiuoti 1 km/h tikslumu praktiškai neįmanoma, ypatingai miestuose. Tai reiškia, kad nenorintiems rizikuoti eismo dalyviams, pavyzdžiui, miestuose teks laikytis ne 50 km/h, o arčiau 40 km/h greičio. Dėl to lėtės visas automobilių srautas, bus patiriamos didesnės laiko sąnaudos.

O tai reiškia ir didesnius nuostolius. Būtų nesusipratimas, kada būtų pradėti masiškai bausti 1–5 km/h leistiną greitį viršijantys eismo dalyviai, kai piktybiniai KET pažeidėjai miestuose iki šiol nevengia „lakstyti“ 100 km/greičiu. Vargu, ar tokios siūlomos priemonės pakeistų pastarųjų elgesį. Nors prioritetai tūrėtų būti orientuoti būtent į tokią kategoriją. Taip pat racionaliau būtų įspėjimo ribą sumažinti iki 5km/h“, – teigė L. Kasčiūnas.

L. Kasčiūnas atkreipia dėmesį, kad kalbant apie tolerancijos greičio viršijimui mažinimą ir turint omeny, kad ne vienas vairuotojas, ypač užmiesčio keliuose, važiuoja 10 km/h greičiau nei leistinas greitis, įspėjimą ribą tikslinga mažinti tuo atveju, jeigu lygiagrečiai būtų didinami maksimalūs važiavimo greičiai keliuose, nes dabartiniai ribojimai likę nuo sovietmečio. Specialistų teigimu, šalies magistraliniuose keliuose yra ruožų kuriuose leistiną greitį galima didinti nuo 130 iki 150 km/h, krašto keliuose – nuo 90 iki 100 km/h.[1] Keliuose daugėja naujų ar apynaujų automobilių, kurie yra pakankamai galingi, turi daugybę elektroninių saugos sistemų ir kuriais ganėtinai saugu važiuoti dideliais greičiais.

„Be abejo, siekiant didinti maksimalius važiavimo greičius, svarbu užtikrinti gerą kelių infrastruktūros kokybę. Kelių kokybės auditas parodė, kad apie 60 proc. asfaltuotų kelių – nekokybiški. Todėl kelių infrastruktūros gerinimui taip, kad ji atitiktų reikalavimus važiavimui didesniais greičiais nei dabar turi būti skiriamas deramas dėmesys ir finansavimas“, – sako L. Kasčiūnas.

komentarai 7

  1. Vytautas    -  2019-07-19, 09:19

    Pritariu Kasciuno teiginiams daugumoje mūsų šalies eismo organizavimas, tai seno tarybmecio palikimas. Ir tokie dinastiniai Pumpuciai ten netinka

    Atsakyti į šį komentarą
    • cegevara    -  2019-07-20, 11:42

      kokio dar tarybmecio idijote,trisdesimt metu praejo kaitaliojo tas taisykles net patys nebezino kur kada,o tu is medzio nukrites ir galva susitrenkes dar akmens amziu prisimink

      Atsakyti į šį komentarą
      • regis    -  2019-07-23, 15:17

        Kaitaliojo, bet ne principus.

  2. Vytautas    -  2019-07-19, 10:33

    Labai protingas straipsnis, deja taip mastančiu politiku yra mažuma

    Atsakyti į šį komentarą
  3. BroniusSodeliškis    -  2019-07-19, 11:29

    Viskas paprasta…Reikia padaryti, kad maksimalus greitis miestuose ir gyvenvietėse būtų 45 km/val…ir nebausti už jo viršijimą 1-5 km…

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Antanas    -  2019-07-19, 16:08

    Eikyt asilai galva atsisaldyt, nes jau perkaito 😂 nežino kaip pinigu pasidaryt, įdomu ar patys važinėja pagul taisyklės

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Kopenhagas    -  2019-07-23, 22:31

    Gi net ir ta 1km/h paklaida gali būti dėl elementariausio padangų pasirinkimo. Ne visada tai, ką ant spidometro mato vairuotojas, tiksliai atitinka radaro skaitmenis.

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar 2019-ieji atitiko jūsų lūkesčius, ar iš valstiečių to ir tikėjotės?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Domenai ir hostingas

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *Siūlymai bausti už 1km/h greičio viršijimą yra bukos policinės priemonės, labiau panašios į bandymą pasipinigauti* - nuoroda: https://infa.lt/34927/siulymai-bausti-uz-1km-h-greicio-virsijima-yra-bukos-policines-priemones-labiau-panasios-i-bandyma-pasipinigauti/