infa.lt

Tolerancija. Žmogaus kitoniškumas nėra tapatus jo vertei ir asmeninėms savybėms, už kurias turėtume jį gerbti

Tolerancija. Žmogaus kitoniškumas nėra tapatus jo vertei ir asmeninėms savybėms, už kurias turėtume jį gerbti

gruodžio 13
18:502018

Andrius Švarplys

Andrius Švarplys

Vakar, pirmadienį, buvo paminėta JTO Visuotinės žmogus teisių deklaracijos 70 metų sukaktis.

Įdomu ar bent vienas forumo dalyvis užsiminė apie akivaizdžius žmogaus teisių pažeidimus Lietuvoje, atliktus Vaiko teisių apsaugos tarnybos ir įgalintus naujos tvarkos, pradėjusios veikti nuo 2018 m.liepos 1 d.?

Spėju, kad ne. Klausimą „kodėl?“ reikėtų adresuoti patiems forumo dalyviams. Išties, visiems turėtų rūpėti paradoksas: kodėl žmogaus teisių gynėjai negina žmogaus teisių, yra akli vykstantiems pažeidimams?

Toliau, – ne facebookinis samprotavimas apie tai kuo pasižymi „naujosios“ žmogaus teisės.

Taigi, mano nuomone, nepaisant sujaukto žodyno ir vartojamų sąvokų, „naujosioms teisėms“:

a) nerūpi prigimtinės žmogaus teisės;

b) joms nerūpi tolerancija;

c) joms rūpi valstybės, verslo, žiniasklaidos ir pramogų „žvaigždžių“ pagalba pakeisti visuomenės nuostatas. Visa tai tarsi galėtų būti legitimus dalykas, tačiau tai yra politinės programos dalykas, todėl ji gali būti kritikuojama, palaikoma ar jai priešinamasi lygiai kaip ir visų kitų politinių programų atžvilgiu. Ir tai nėra universalios prigimtinės žmogaus teisės, taip kaip jas suprato pirmųjų Konstitucijų kūrėjai. Klasikinė tolerancijos samprata šioje paradigmoje yra išversta į priverstinį pritarimą tam tikrų žmonių gyvenimo būdui, kas yra negirdėtas-neregėtas dalykas tolerancijos sampratos evoliucijoje.

Forumo dalyviai šaukiasi tolerancijos kitaip atrodantiems, kitos seksualinės orientacijos, kitaip besielgiantiems žmonėms. Visiems turi būti gera mūsų valstybėje – skelbia konferencijos šūkis – reikia gerbti žmogaus orumą, kad ir kokį gyvenimo stilių jis pasirinktų.

Tačiau vien tai, kad žmogus yra kitoks, pats kitoniškumas dar nieko nepasako apie to žmogus vertę – kodėl mes turėtume jį gerbti ir priimti. Žmogaus vertė nusakoma pagal jo socialinį elgesį, moralines ir asmenines savybes. Žmogaus negalima neutralizuoti vertybiškai ir redukuoti jį į vieną savybę – kitoniškumą.

Nuo senovės antikos laikų žmonės buvo vertinami pagal dorybes: ar jis kilnus, ar niekšas; ar atsakingas, ar ištižėlis; drąsus ar bailus; egoistas, ar solidarus; protingas ar kvailys, laikosi žodžio ar yra oportunistas, prisitaikėlis ir t.t. Klasikinė paradigma remiasi į dorybės ir prigimtinės hierarchijos sampratą. Nepaisant savo prigimtinio charakterio savybių žmogus privalo siekti įgyti dorybes, nes jos yra tiesiog aukštesnio būties rango nei jusliškumas ir kasdienybės banalybė.

Tuo tarpu, Kitoniškumas yra nauja „dorybė“, ji niekuomet istorijoje nebuvo dorybių sąraše. Dar niekas visoje istorijoje nereikalavo pripažinti žmogaus vien dėl to, kad jis yra kitoks. Žmogus turi prigimtinį orumą ne todėl, kad jis yra „kitoks“, o todėl kad jis turi žmogišką prigimtį.

Tolerancija nėra pritarimas „kitokiam“ gyvenimo būdui. Tolerancija yra valstybės garantija, kad bus saugoma bet kokio asmens gyvybė, laisvė ir nuosavybė. Valstybė negina ir neturi ginti jokio „kitoniškumo“, ji gina pamatines žmogaus teises, o ne pasirinktą gyvenimo būdą. Griežtai kalbant, nėra moters teisių, homoseksualų teisių, kaip nėra santechnikų, stalių ar automobilininkų teisių.

Valstybė privalo ginti žmogaus orumą nepriklausomai nuo lyties, rasės, profesijos ar pasirinkto gyvenimo būdo. Būti „kitonišku“ žmogaus teisių kontekste reiškia ne daugiau, nei būti staliumi ar santechniku – visa tai yra antros eilės kategorijos ir jas geriau vadinti interesais, o ne teisėmis. Būtent todėl, kad yra norinčiųjų traktuoti homoseksualus ar neįgaliuosius ne pagal žmogiškumo principą, o pagal lytinę orientaciją ar neįgalumą (jei jau apsistojame ties šiais pavyzdžiais), valstybė įstatymais draudžia tą daryti: atleisti iš darbo, neteikti viešųjų paslaugų, instituciškai traktuoti juos kitaip nei visus kitus piliečius.

Būtent todėl homoseksualų, neįgaliųjų ar moterų teisės yra saugomos, kad niekas jų netraktuotų pirmiau kaip homoseksualų, neįgaliųjų ar moterų, o tik kaip žmones. Čia yra vienintelė tikroji tolerancijos prasmė. Valstybės apsauga žmogaus orumui nuo institucinės ir fizinės prievartos. Sugrąžinimą iš antraeilių kategorijų į pirmaeilę, iš socialinių ar lytinių kategorijų į prigimtinio žmogiško orumo kategoriją.

Ką daro „naujosios teisės“ – jos būtent reikalauja mūsų dėmesį nukreipti iš žmogiško orumo į lytines, rasines, socialines savybes ir reikalauti joms pritarimo. Joms neužtenka valstybės garantuojamo saugumo ir pilietinių-viešųjų teisių kaip balsavimas, renkant politinę valdžią; žodžio, minties ir religijos laisvės; nebūti diskriminuojamiems darbiniuose santykiuose ir valstybės institucijose; įgyti išsilavinimą, naudotis bendrais viešais gėriais ir t.t. Vienintelio dalyko, kurio neturi „naujosios teisės“ kai kuriose Europos šalyse – tai sudaryti santuoką, tačiau daugumoje Vakarų šalių turima ir ši teisė.

Vis dėl to, anot naujųjų teisių, diskriminacijos, kaip matome ir iš šios konferencijos, nemažėja; pritarimo iš „homofobiškų“ visuomenių nedaugėja. Todėl šioje vietoje įvyksta lūžis ir atsiranda pats didžiausias skirtumas tarp senųjų, tikrųjų, konstitucinių žmogaus teisių ir naujųjų žmogaus teisių: turėdamos visas konstitucines-politines teises, „naujosios teisės“ priverstos pažeisti tolerancijos (t.y. privačios autonomijos apsaugos) principą ir reikalauti socialinės simpatijos-pritarimo iš visuomenės.

Tačiau modernios visuomenės kontraktas nebuvo apie visuotinę simpatiją ir pritarimą gyvenimo būdams ir stiliams, modernus kontraktas buvo apie privatumo konstitucinę apsaugą. Tad „naujosios teisės“ iš esmės siekia perdaryti visą modernios visuomenės kontrakto principą. Kadangi to padaryti yra neįmanoma, nes tikrovė yra ta, kad žmonės viešoje erdvėje debatuoja, ginčijasi, nesutinka ir kovoja už savo ir prieš kitų gyvenimo stilius, ir siekia savo vertybes įteisinti politinėse programose ir teisės aktuose visa tai darant nustatytuose konstituciniuose rėmuose, „naujosioms teisėms“ nelieka nieko kito kaip rinktis politinio dominavimo kelią.

Visuomenei nepriimant naujų normų, siekiama tiesiog politinės galios buldozerio būdu perlaužti stuburą ir perauklėti (be kabučių) tas „homofobiškas, rasistines“ visuomenes. Tai yra absoliučiai nedemokratiškas, antikonstitucinis ir tolerancijos principą pažeidžiantis veikimo būdas.

Visos kalbos apie žmogišką orumą yra ne prie ko, nes jam niekas šiuolaikinėje Vakarų valstybėje negrasina. Kartu su žmogaus teisių sąvoka, orumo kategorija yra klaidinanti. Iš esmės čia turimas omenyje kultūrinis ir socialinis gyvenimo būdo propagavimas. Politinis interesas prisidengia klasikinių žmogaus teisių žodynu, ir dar daugiau, pažeidžia žmogaus teisių ribas: nuo konstitucinių-politinių teisių pereinama prie prievartinio kultūrinio-socialinio pritarimo, o būtent nuo to saugojo ilgametė tolerancijos tradicija.

Tikra tolerancija saugo nuo diskriminacijos lygiai taip pat, kaip ir nuo „požiūrio keitimo“. Tolerancija yra tam, kad niekas nediskriminuotų, kaip ir kad niekas neturėtų galios kažką keisti kito galvose. Tolerancija yra žmogaus privačios erdvės ir orumo gynimas, o ne nurodymas ką nors gerbti ar pritarti. Nėra jokios pareigos gerbti neįgalųjį, moterį ar homoseksualą tik todėl kad jis neįgalus, moteris ar turintis kažkokią lytinę orientaciją.

Yra pareiga (moralinė) visas šias grupes gerbti tik todėl, kad jie yra žmonės, ir pareiga (teisinė) jų nediskriminuoti, t.y. dėl to nežeminti. Nėra ir negali būti jokios pareigos, juo labiau institucinės, pritarti ar kažkaip ypatingai palankiai/nepalankiai žmones traktuoti pagal fizinius ar lytinius požymius.

Vadinasi, priverstinis pagarbos, atjautos, pritarimo formavimas pažeidžia tolerancijos ir privatumo principus, nes verčia traktuoti žmones ne pagal žmogiškumą, o pagal antraeilius požymius. Būtent todėl „represinė tolerancija“(prievartinis žmonių pasaulėžiūros keitimas), kuriuo užsiiminėjo marksistinė Kairė nuo Herberto Marcuse‘o knygų, 7 dešimtmetyje, laikų – yra pati tikriausia represija.

Teoriškai ir praktiškai galima nepritarti homoseksualumui ar nejausti jokios ypatingos atjautos neįgalumui, bet lygiai tuo pačiu gerbti jų žmogiškumą ir ginti juos nuo diskriminacijos. Atjauta, solidarumas, altruistinė pagalba neretai yra didelės socialinės dorybės, tačiau jos neatstoja tolerancijos ir fundamentalių žmogaus teisių, kurios skirtos apsaugoti žmogų nuo prievartos. Dar daugiau, šios dorybės gali kenkti, jeigu jos panaudojamos ardyti kitų žmonių privatumą. Būtent taip ir atsitinka su „naujosiomis žmogaus teisėmis“. Šaukiamasi užuojautos ir supratimo, tačiau tuo pačiu braunamasi į žmogaus privatumą, siekiama pakeisti jo nuostatas ir kažkodėl privilegijuojamos socialinės grupės pagal lytį ir kitokius požymius.

Būtent socialinis privilegijavimas ir prievartinis politinis brukimas yra ta priežastis, dėl kurios gimė terminas „feminazis“. Altruizmas, pagarba, solidarumas, įsijautimas ir užuojauta yra geros socialinės vertybės tik tada, kai jos neina kartu su „represine tolerancija“, kai jos nesiekia privilegijuoti mažumas, diskriminuoti kitas pažiūras ir keisti visuomenės nuomonę.

Vakar kolegė Milda Ališauskienė radijo interviu sakė, kad gyventojų grupių išskyrimas yra pavojingas demokratijai, nes, kaip matėme istorijoje, A.Hitlerio Vokietijoje žydai irgi buvo išskirti kaip nepageidaujami, ir tai privedė prie Holokausto. Norėtųsi paklausti, kokiame įstatyme ar visuomeninio judėjimo programoje yra išskirtos kokios nors socialinės grupės ir kviečiama jas diskriminuoti, žeminti, bausti? Kodėl gąsdinama senais baubais, kai situacija šiandien yra kone priešinga.

„Naujosios teisės“ kasdien sklinda iš didžiausių laikraščių, televizijų, politinių ir akademinių sluoksnių. Įvairovės ir pagarbos kitoniškumo idėja yra madinga, ją palaiko visuomenės nuomonės lyderiai. Kaip turint tokį politinį, teisinį ir viešumo „stogą“ galima kalbėti apie nacistinio pobūdžio susidorojimą? Galima tiktai vienu atveju. Kai jaučiama, jog didžioji dalis visuomenės nepritaria šiai madingai politikai. Todėl visa kova su „hitlerinė diskriminacija“ yra nukreipiama į „pasenusias/stereotipines“ pažiūras.

Tačiau pačių pažiūrų turėjimas, kad ir kokios jos bebūtų, neabejotinai nėra joks nusikaltimas tol, kol jos neveda į „clear and present danger“ (pagal amerikietišką konstitucinės teisės testą). Diskriminacijos įžiūrėjimas pažiūrose yra ne kas kita, o tiktai politinė-ideologinė nuostata. O aktyvi kova prieš pažiūras, verčiant jas pakeisti, kaip jau sakiau, yra anti-konstitucinė, anti-tolerantiška ir prievartinė. Ir kaip priešinimasis bet kokiai prievartai, taip ir šiai, – yra visiškai teisėtas žingsnis. Gauname paradoksą: ginti tolerancijos principą šiandien reiškia priešintis „naujajai tolerancijai“, kuri yra jokia tolerancija, o tiktai tam tikros politinės programos brukimas.

Ir paskutinis momentas. Pažiūrėkime kas yra susirūpinę naujosiomis žmogaus teisėmis: verslo, žiniasklaidos, celebričių, akademinis ir politinis elitas. Klasikinės žmogaus teisės gynėsi nuo valdžios konsolidacijos ir todėl saugojo žmogaus privatumą, o „naujosios teisės“ elito pagalba bando įdiegti…ką? Atsakymas seka tiktai vienas: savas ideologines-politines nuostatas, bet ne žmogaus teises.

Teksto autorius, Andrius Švarplys – filosofijos bakalauras, tarptautinės teisės magistras, sociologijos mokslų daktaras.

komentarai 3

  1. Pagarba   -  2018-12-13, 23:06

    Puikus straipsnis, brandaus visumą suprantančio žmogaus mintys.

    Atsakyti
  2. KAS KAM RŪPI? :)   -  2018-12-14, 10:28

    O, VARGE, NESUPRANTA AUTORIUS, KAD ŽMONIJA APLAMAI NERŪPI NIEKAM, NET ŽYDEROS NIEKAM NORMALIAI NERŪPI 🙁 BET ŽYDONŲ PROTUI TAI IŠ VIS NEĮMANOMA SUVOKTI 🙂

    Atsakyti
  3. Pilietis   -  2018-12-14, 12:29

    Dar ne viskas prarasta. Dar yra protingu, doru, besirupinanciu salies ir gyventoju islikimu, zmoniu. Pagarba A. Svarpliui, nebijanciam buti apsauktam homofobu ar netolerantu musu doroviskai nuvertejusioje visuomeneje. Tai- ne apie davatkiska dorybe, bet gilesni poziuri i musu visu islikima. Jaunimas laiko save tolerantais ir tuo didziuojasi, pasmerkdami ir apsaukdami tuos, kam dar rupi pamatines vertybes. Labai gaila, kad visa tai jie supras paveluotai, kai galbut pakeisti jau nieko nebebus galima. Del to esame MES. Vardan tos, Lietuvos…

    Atsakyti

Rašyti Atsiliepimą

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.


Taip pat skaitykite:

Naujienų Prenumerata

-

Gauti naujienlaiškį el-paštu

Įrašykite savo pašto adresą:

Paslauga nuo Google FeedBurner

Apklausa

Ar manote, kad Jono Noreikos - Generolo Vėtros atminimo lenta turėjo būti pašalinta?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
Dovilė Šakalienė. Mylėk savo artimą kaip save patį – o gal akmeniu į jį, akmeniu?

Dovilė Šakalienė. Mylėk savo artimą kaip save patį – o gal akmeniu į jį, akmeniu?

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Algimantas Rusteika. Dinozauro prisiminimai apie ateitį

Algimantas Rusteika. Dinozauro prisiminimai apie ateitį

komentarai 3Skaityti visą įrašą
Virtualių tinklų pagauti…

Virtualių tinklų pagauti…

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Žmogumi gimti lengviau, nei žmogumi ir numirti (3)

Žmogumi gimti lengviau, nei žmogumi ir numirti (3)

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Manoma, kad Fake News užsiiminėja tik Rusija ir dar D.Trumpas. Tačiau Fake News jau senai yra pas mus namie

Manoma, kad Fake News užsiiminėja tik Rusija ir dar D.Trumpas. Tačiau Fake News jau senai yra pas mus namie

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Prezidentas tegali tik prašyti leidimo pas Teisėjų Tarybą, teikiant Seimui (prašymą?) atleisti susikompromitavusius teisėjus

Prezidentas tegali tik prašyti leidimo pas Teisėjų Tarybą, teikiant Seimui (prašymą?) atleisti susikompromitavusius teisėjus

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Žmogumi gimti lengviau, nei žmogumi ir numirti (2)

Žmogumi gimti lengviau, nei žmogumi ir numirti (2)

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Algimantas Rusteika. Visos sisteminės grupuotės, vadinančios save „tradicinėmis partijomis“, kaip velnias kryžiaus bijo savo piliečių

Algimantas Rusteika. Visos sisteminės grupuotės, vadinančios save „tradicinėmis partijomis“, kaip velnias kryžiaus bijo savo piliečių

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Istorinės atminties politikoje negalima įsivelti į paminklų naikinimo mainus

Istorinės atminties politikoje negalima įsivelti į paminklų naikinimo mainus

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Algimantas Rusteika. Laisvės niekas dykai nedalina

Algimantas Rusteika. Laisvės niekas dykai nedalina

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Regionai netenka darbo vietų – valstybinio sektoriaus darbuotojų kėlimas į Vilnių sparčiai auga

Regionai netenka darbo vietų – valstybinio sektoriaus darbuotojų kėlimas į Vilnių sparčiai auga

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Vakarų nuosmukis – anaiptol, nėra atsitiktinumas

Vakarų nuosmukis – anaiptol, nėra atsitiktinumas

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Dabartinis ministrų kabinetas – tai ne stabilumas, o Brežnevo laikų stagnacija, sielvartauja G. Landsbergis

Dabartinis ministrų kabinetas – tai ne stabilumas, o Brežnevo laikų stagnacija, sielvartauja G. Landsbergis

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Atviras Lino Kukuraičio laiškas dėl atstumtų vaikų ir neįgaliųjų: turime grąžinti dešimtmečių skolą

Atviras Lino Kukuraičio laiškas dėl atstumtų vaikų ir neįgaliųjų: turime grąžinti dešimtmečių skolą

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Premjeras pareiškė, jog netoleruos tautinės neapykantos kurstymo, tik neįvardijo, kas ją kursto

Premjeras pareiškė, jog netoleruos tautinės neapykantos kurstymo, tik neįvardijo, kas ją kursto

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
K. Masiulis. Jokių naujų mokesčių, kol šalyje 40 tūkst. lengvatų

K. Masiulis. Jokių naujų mokesčių, kol šalyje 40 tūkst. lengvatų

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Apie pasirinkimo laisvę

Apie pasirinkimo laisvę

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Prezidentas: „Istorinė atmintis neturi būti vieno kurio nors miesto ar savivaldybės klausimas, o nacionaliniu lygiu priimama nutartis“

Prezidentas: „Istorinė atmintis neturi būti vieno kurio nors miesto ar savivaldybės klausimas, o nacionaliniu lygiu priimama nutartis“

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Seimo konservatorė apkaltino R. Karbauskį manant, kad „geriausia moters vieta tarp kumščio ir viryklės“

Seimo konservatorė apkaltino R. Karbauskį manant, kad „geriausia moters vieta tarp kumščio ir viryklės“

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Seimo narys Vytautas Bakas: „Kiek dar mes galime toleruoti tokį teisingumą?“

Seimo narys Vytautas Bakas: „Kiek dar mes galime toleruoti tokį teisingumą?“

komentarai 3Skaityti visą įrašą
Ar K. Škirpos gatvės pavadinimo keitimas – tai gudri manipuliacija informacija ir siekis sukiršinti?

Ar K. Škirpos gatvės pavadinimo keitimas – tai gudri manipuliacija informacija ir siekis sukiršinti?

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Mindaugas Puidokas: „kaip Seimo narys padarysiu viską, kad būtų laikomasi įstatymų ir Vilniaus meras negalėtų savivaliauti“

Mindaugas Puidokas: „kaip Seimo narys padarysiu viską, kad būtų laikomasi įstatymų ir Vilniaus meras negalėtų savivaliauti“

komentarai 2Skaityti visą įrašą
„Vilniaus mero veiksmus turėtų vertinti teisėsauga“, – sako Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisijos pirmininkas

„Vilniaus mero veiksmus turėtų vertinti teisėsauga“, – sako Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisijos pirmininkas

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Areštai ir guminės lazdos Maskvoje gali duoti netikėtą rezultatą

Areštai ir guminės lazdos Maskvoje gali duoti netikėtą rezultatą

komentarai 3Skaityti visą įrašą

Atsiliepimai

Geros naujienos...

Autorius skleidžia daug pesimizmo, sutinku, pagrindo tam tikrai pakanka, bet mums reikėtų ne esamos padėties...

Ne obuolys kaltas, kad rūgštus išaugo. Tėvas išaugino vaisių, kurio pats turbūt gėdijasi, nors pagal...

youtu.be/ujVNKQrYSuk?t=332...

gražių paveiksliukų galerija: liaudiesmenas.livejournal.com...

kreta kreta kreta kol gaunasi daugkartinis kretėjimas - d e kretas ;D...

Bernardas Šo jau prieš 100 metų sakė - visuomenėje 5 proc. mąstančių, 15 proc. manančių,...

Nu ir šaltaukraujis keleivis. Toks jausmas, kad žinojo jog čia kažkas bus... :|...

apie žydą gerai arba nieko /// o čia dabar kas? ///...

Na kam tiek daug neapibendrintų, skirtingų autorių minčių, viename trumpame straipsnelyje? Taip ir nesupratau -...

tai va dėl ko Krabas ėjo į valdžią?...

ne žmogus... o Planetos valdovai......

Palaikykime zydo Lamdsberg kryziuociu atnesta malda i zydelka Mara :-) ir vyru valstybes VATKANO tarnautojus...

Mama iš N.Akmenės: jei susidūrei su tarnybomis, filmuok ir įrašinėk

Mama iš N.Akmenės: jei susidūrei su tarnybomis, filmuok ir įrašinėk

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Švedija kaltina rusą Denis Lisov pagrobus nuosavus vaikus

Švedija kaltina rusą Denis Lisov pagrobus nuosavus vaikus

komentarai 9Skaityti visą įrašą
Supainioti embrionai: moteris išnešiojo ir pagimdė dvynukus, kurie pasirodė esą ne jos

Supainioti embrionai: moteris išnešiojo ir pagimdė dvynukus, kurie pasirodė esą ne jos

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Mamos – Deimantės istorijos pratęsimas

Mamos – Deimantės istorijos pratęsimas

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Jurga Lago. Apie staigų praturtėjimą

Jurga Lago. Apie staigų praturtėjimą

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Ratas pasisuko: Italija oficialiai sugrąžino į dokumentus „tėvo“ ir „motinos“ sąvokas

Ratas pasisuko: Italija oficialiai sugrąžino į dokumentus „tėvo“ ir „motinos“ sąvokas

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Mūsų vaikams labiau reikalingi įspūdžiai, o ne žaislai ir išmanūs įrenginiai

Mūsų vaikams labiau reikalingi įspūdžiai, o ne žaislai ir išmanūs įrenginiai

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Arvydas Daunys. Šeima, kaip koncepcija, ideologija ir pasaulėžiūra

Arvydas Daunys. Šeima, kaip koncepcija, ideologija ir pasaulėžiūra

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
R. Karbauskis registravo „Vaiko teisių“ įstatymo pataisas – kas naujo?

R. Karbauskis registravo „Vaiko teisių“ įstatymo pataisas – kas naujo?

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko atėmimas: kaltina močiutę melu

komentarai 3Skaityti visą įrašą
Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

Profesorius V. Kasiulevičius: kaime gimusiam kūdikiui šansai mirti – keturis kartus didesni

1 atsiliepimasSkaityti visą įrašą
Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

Lietuva su raudonais balionais išėjo į gatves (nuotraukos)

0 atsiliepimųSkaityti visą įrašą
Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

Rasa Dijokaitė: Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose

komentarai 2Skaityti visą įrašą
Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

Atimami vaikai. Negalima prisidengus kilniu tikslu skatinti sveiku protu nesuvokiamų reiškinių

komentarai 5Skaityti visą įrašą
Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

Arvydas Daunys. Ar Lietuva po tokio smūgio į šeimą sugebės atsikelti?

komentarai 8Skaityti visą įrašą
Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

Daiva Archipovaitė: Kaip buvo sugriauta mano šeima

komentarų 11Skaityti visą įrašą

Pasidalinkite su savo draugais

Sveiki, verta dėmesio: *Tolerancija. Žmogaus kitoniškumas nėra tapatus jo vertei ir asmeninėms savybėms, už kurias turėtume jį gerbti* - nuoroda: https://infa.lt/27728/tolerancija-zmogaus-kitoniskumas-nera-tapatus-jo-vertei-ir-asmeninems-savybems-uz-kurias-turetume-ji-gerbti/