infa.lt

Ministras Linas Kukuraitis džiaugiasi sprendimu, ir sakosi esąs nusivylęs, kai nesugebama susikalbėti dėl vaikų

02 lapkričio
17:47 2018

Nesusikalbėjimas ir vienas kito negirdėjimas. Tokie pirmi žodžiai ateina į galvą apmąstant tikrai skaudžią Eglės ir Gintaro istoriją. Nuoširdžiai tikiu, kad ši pora myli savo vaikus, bet taip pat nuoširdžiai tikiu, kad norėdami apsaugoti vaikus nuo fizinių bausmių ir smurto, visi turime bendradarbiauti ir suremti pečius. Sakydamas „visi“ mintyse turiu tėvus, vaiko teisių apsaugos specialistus, savivaldybių darbuotojus ir mus, kaip visuomenę.

Labai džiaugiuosi sprendimu, nes du mažamečiai vaikai grįžo pas tėtį į savo namus. Kartu noriu tikėtis, kad atvejo vadybininkas ir jo suburta komanda bei kiti Kauno miesto savivaldybės ekspertai suteiks visą reikiamą pagalbą vaikams ir tėčiui su mama. Prašau tėčio ir mamos priimti šią pagalbą, jei ne dėl savęs, tai bent dėl vaikų.

Tačiau norėčiau pradėti nuo pradžių. Visos situacijos, kai pranešama apie galimą smurtą prieš vaiką, yra sudėtingos ir reikalauja nuodugnaus tyrimo. Sudėtinga yra ir ši situacija: viena vertus, visi puikiai žinome, kad vaikams yra geriausia su tėvais, kita vertus, kai pranešama apie galimą smurtą, yra būtina išsiaiškinti visas detales. Suklysti paliekant vaiką šeimoje negalima, nes klaida kai kuriais atvejais kainuoja vaiko sveikatą, o gal ir gyvybę. Suklysti paimant vaiką iš šeimos negalima, nes vaikas ir visa šeima patiria dideles dvasines kančias. Bet kaip išsiaiškinti visas detales ir priimti teisingą sprendimą, kai mes visi nesuremiame savo pečių ir kiekvienas paklodę tempiame į savo pusę?

Ką turiu mintyse?

Pirma išvada – apie vaiko teisių apsaugos specialistus. Jei manęs kas klaustų, ar matau šioje situacijoje vaiko teisių apsaugos specialistų klaidų, tai taip, manau, jog paskelbti tikrovės neatitinkančią informaciją apie mamos neblaivumą buvo didžiulė klaida ir žala šeimai. Taip pat nedovanotina, kad vaikų tėtis su advokate apie valandą nebuvo įleistas į Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Kauno skyrių. Nesuprantu tokio elgesio ir netoleruoju, nes bendrauti su vaikų, kuriuos norime apsaugoti, tėvais yra mūsų pareiga. Galiu pranešti, kad laikinoji Kauno miesto vaiko teisių apsaugos skyriaus vadovė Daiva Porutienė jau pasitraukė iš pareigų.

Tačiau vertinant bendrai – vaiko teisių apsaugos specialistai savo darbą atliko pakankamai gerai: policijos pareigūnams paprašius padėti, jie įkalbėjo tėtį vykdyti policijos nurodymą nuvežti vaiką medicinos ekspertų apžiūrai, tai jie įkalbinėjo tėtį padėti medikams apžiūrėti vaiką, prašė negąsdinti vaiko, ramino tėtį, surinko visą reikiamą informaciją, mobilioji komanda net trukdant bandė teikti pagalbą tėčiui. Mama, kuriai praeiviai ir iškvietė policijos pareigūnus, deja, pagalbos atsisakė.

Antra išvada – apie būtinybę bendradarbiauti. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistai negali tinkamai atlikti savo pareigų, jeigu su jais nebendradarbiaujama. Patys vaiko teisių apsaugos specialistai, be jokios abejonės, turi kantriai aiškinti, kokie veiksmai yra atliekami ir kodėl, bendrauti mandagiai ir etiškai.

Tačiau ir šeima turi pareigą netraumuoti vaikų gąsdinimais, kad policija mamą išvežė į kalėjimą, padėti specialistams išsiaiškinti tiesą, bendrauti mandagiai bei priimti pagalbą, jeigu ji siūloma. Suprantu, kad visi esame skirtingi, visus mus auklėjo nevienodai, bet suaugę žmonės turi pareigą siekti vaikų gerovės kartais nuryjant asmenines ambicijas ir nustumiant į šoną nepasitenkinimą dėl siūlomų pozityvios tėvystės kursų ar psichologo konsultacijos.

Trečia išvada – apie mus, kaip visuomenę. Jeigu susitarėme, kad smurtas ir fizinės bausmės yra draudžiamos, tai laikykimės susitarimo ir neteisinkime menkesnio smurto priešindami jį sunkaus pobūdžio kūno sužalojimams. Kiek kartų reikia suduoti vaikui, kad to nebeteisintume? Nuo kada auklėti rykštele yra geras pasirinkimas? Ar patys norėtumėte, jeigu auklėjimo tikslais jūsų vadovas suduotų jums? Nesmarkiai. Tik truputį. Tik per kostiumą ar megztinį. Pasakysiu tik tiek, kad daugeliu atvejų įrodyta, kad nedidelis smurtas turi tendenciją augti. Todėl dar kartą prašau: susitarkime – bet kokios fizinės bausmės kaip auklėjimo priemonė yra netinkamos.

Ketvirta išvada – apie spaudimą. Bet kuri institucija yra nepriklausoma savo sprendimuose, bet atskaitinga visuomenei ir įstaigoms, kurioms ji pavaldi. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba yra pavaldi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai. Demokratinėse šalyse įstatymų leidžiamoji valdžia leidžia teisės aktus, o vykdomoji – juos vykdo. Ministerija bei tarnyba yra vykdomosios institucijos, kurios įgyvendina Seimo priimtus teisės aktus – siekia apsaugoti vaikus, kai kyla įtarimas apie pavojų jiems. Seimo narių dalyvavimas šiuose procesuose yra žmogiškai suprantamas, tačiau tai sudaro spaudimą vaiko teisių apsaugos specialistams, teisėjams, policijos pareigūnams – visiems, kurie dalyvauja vaikų apsaugojimo procese. Būtų kur kas geriau, jeigu Seimo nariai vykdytų parlamentinę kontrolę ir nurodytų trūkumus, kuriuos reikia ištaisyti.

Prašau jūsų visų – suremkime pečius vardan vaikų.

2018-10-24

PAREMKITE mus savo 1,2 proc. GPM, kas jums nieko papildomai nekainuos. Ačiū labai.

        → Naujienlaiškis

Visa naujienų juosta >>

Atsiliepimų 4

  1. lina    -  2018-11-02, 19:14

    Man neaisku del smurto, jei vaikai seimoje susipesa, kas tai? O jeigu vaikas suduoda mamai ar teciui, kas tai?

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Vytas    -  2018-11-02, 20:00

    Nesuprantu tik vieno: ar ministras tik apsimeta, ar tikrai nesupranta situacijos. Juk vaiko mamos apkaltinimas girtumu yra ne šiaip sau eilinis tarnybos „šūvis” pro šalį, tai šmeižtas ir NUSIKALTIMAS. Prieš vaikus ir jų tėvus. Už tai ne pervedama į žemesnes pareigas, bet teisiama, blogiausiu atveju atleidžiama be teisės dirbti valstybinėje tarnyboje. Tūkstantiniai skambučiai ir atėmimai iš tėvų, tūkstantiniai gražinimai tik parodo šio įstatymo ydingumą ir galimybę juo piktnaudžiauti.

    Atsakyti į šį komentarą
  3. o kas gi dirba Vaikų teisių skyriuose?    -  2018-11-06, 15:08

    NEGI VIEN ŽYDELKOS? AR LGBT NARIAI? ARBA TIK ŪSAS? Tarp mūsų vaikšto visos tos išsigimėlės, už pagrobtus vaikus gavusios atlyginimą, duonelę perkas.

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Vidas    -  2018-11-10, 19:09

    Antras Veryga, pirma vejus daro. Po to su subine savo bando galvot

    Atsakyti į šį komentarą

Rašyti Atsiliepimą

Atšaukti atsakymą.


Taip pat skaitykite:

Naujienlaiškio Prenumerata


Paremti infa.lt 1,2 proc GPM

Apklausa

Už ką balsuotumėte prezidento rinkimuose, jei vyktų šiandien?


Rodyti rezultatus

Leidžiama ... Leidžiama ...
    Arvydas Akstinavičius. Šalin rankas nuo „Sodros“!

Arvydas Akstinavičius. Šalin rankas nuo „Sodros“!

atsiliepimų 7 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Iš debatuose dalyvavusių pretendentų išskirčiau du: E.Vaitkų ir I.Vėgėlę

Gintaras Furmanavičius. Iš debatuose dalyvavusių pretendentų išskirčiau du: E.Vaitkų ir I.Vėgėlę

atsiliepimų 11 Skaityti visą įrašą
    Darius Kuolys. Liūdni ženklai – ir Akademijai, ir Respublikai

Darius Kuolys. Liūdni ženklai – ir Akademijai, ir Respublikai

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Ciklopai

Ciklopai

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Techniškai valdydami informacinę erdvę Vakarai vis tik praranda ideologinę įtaką – kodėl?

Techniškai valdydami informacinę erdvę Vakarai vis tik praranda ideologinę įtaką – kodėl?

atsiliepimų 8 Skaityti visą įrašą
    „Karas” tarp Izraelio ir Irano užsibaigė „netikėtai”, kaip ir prasidėjęs

„Karas” tarp Izraelio ir Irano užsibaigė „netikėtai”, kaip ir prasidėjęs

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Žirgų ar prezidentinių rinkimų lenktynės?

Gintaras Furmanavičius. Žirgų ar prezidentinių rinkimų lenktynės?

1 atsiliepimas Skaityti visą įrašą
    Jolanta Blažytė. Kūrėjai

Jolanta Blažytė. Kūrėjai

atsiliepimų 4 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Nuo nieko nepriklausomi Lietuvos biudžeto „vartotojai”

Gintaras Furmanavičius. Nuo nieko nepriklausomi Lietuvos biudžeto „vartotojai”

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Linas Karpavičius. Apie gamtos pabudimo ir metų užbaigtuvių šventes

Linas Karpavičius. Apie gamtos pabudimo ir metų užbaigtuvių šventes

atsiliepimų 2 Skaityti visą įrašą
    „Areštuokite mane”: Džoana Rouling metė iššūkį policijai dėl naujojo neapykantos nusikaltimų įstatymo

„Areštuokite mane”: Džoana Rouling metė iššūkį policijai dėl naujojo neapykantos nusikaltimų įstatymo

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą
    Gintaras Furmanavičius. Stambulo konvencija ir nuomonės formuotojai

Gintaras Furmanavičius. Stambulo konvencija ir nuomonės formuotojai

atsiliepimų 3 Skaityti visą įrašą
    Valdas Vižinis. Kai bandai apmąstyti išties svarbius dalykus

Valdas Vižinis. Kai bandai apmąstyti išties svarbius dalykus

atsiliepimų 5 Skaityti visą įrašą

šitas masinis smegenų plovimas ir zombinimas daug šlykštesnis,nei prie ankstesnių bolševikų......

Yra Sankt Peterburgo miestas ir Leningrado sritis....

Sankt Peterburgas ir Leningradas tas pats miestas....

Labai labai teisus autorius.Neziurint i tai kad gyventojai protestuoja VALDZIA VISTIEK PERVEDA VISU PINIGUS IS...

Faktas čia tas, kad Muskas vykdo vyriausybių nurodymus ir aiškina, jog nieko negali padaryti. Mazgotė....

Didžiajame sprogime gyvenimas toks koks yra. Didysis sprogimas dar tęsiasi....

Fu

Tokiai valdžiai mokesčius mokėti tai savęs negerbti. ESLR mokesčiai didesni nei Vokietijoje nežiūrint į tai...